Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia oireita teille TODELLISUUDESSA tuli kierukasta?

Vierailija
15.01.2014 |

Sekä hormoni, että kuparikokemuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut 4vuotta, alussa oli epämääräisiä kuukautiskipujen kaltaisia, ehkä 2 - 4 viikkoa, sitten vähitellen menkat harveni vuoden aikana kunnes loppuivat kokonaan. Nyt ei ole pms, ei mahakipuja, hemoglobiini yli 150, ennen olin lähes aneeminen, mieliala on tasainen. Langat katosi, pelkään ottaa sitä pois, sattuu varmaan kauheasti. Itse laittamisessa sain kipushokin, meni melkein taju makuuasennosta huolimatta ja vaatteet ja hiukset kastui märäksi.

Vierailija
2/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että jos.kierukan kanssa tulee raskaaksi, se on tod näk väärin asennettu. Tiedä sitten siitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että jos.kierukan kanssa tulee raskaaksi, se on tod näk väärin asennettu. Tiedä sitten siitä...

Vierailija
4/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kuparikierukka reilut 7 vuotta. Ei siitä kyllä tullut oikeastaan mitään oireita. Asettaminen sattui aika lailla. se oli isoin miinus.

Vierailija
5/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkakivut terävöityivät. Lähtevät samoilla särkylääkkeillä kuin ennen kierukkaa.

en edes harkitsisi mitään hormoniehkäisyä. Kerran kokeilin, ja tuntui vaikuttavan mielialaan, mikä ei voi olla terveellistä pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
6/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonikierukka käytössä nyt vuoden. Alkuun varsinkin oli päänsärkyä. Valkovuoto on runsaampaa. Kuukautiset vähenemään päin. Alavatsakipuja törkeesti. Rinnat vähän täyteläisemmät. Herkut houkuttaa. Jatkuva raskaana olemisen pelko ;) Ei nyt just tuu muuta mieleen..

Vierailija
7/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkakivut terävöityivät. Lähtevät samoilla särkylääkkeillä kuin ennen kierukkaa.

en edes harkitsisi mitään hormoniehkäisyä. Kerran kokeilin, ja tuntui vaikuttavan mielialaan, mikä ei voi olla terveellistä pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
8/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus tuli kuparikierukasta, ei muita oireita

Vierailija
9/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hormonikierukka nyt 7kk ja suurin (ja häiritsevin) oire on tiputteluvuoto.. Alussa sitä oli niukasti mutta sitten sitä yhtäkkiä alkoikin olla noin 3 viikkoa kuukaudesta ja vain viikko oli niin ettei vuotoa ollut.. Todella ärsyttävää.

Nyt tuo vuoto on pienentynyt ja epäsäännöllistynyt, eli sitä on vain sillointällöin. Joudun kuitenkin käyttämään pikkuhousunsuojia päivittäin, kun en osaa ennustaa että milloin sitä vuotoa tulee ja milloin ei. Gyne sanoi että sen tiputtelun pitäisi loppua piakkoin.

Sitä odotellessa..

Toinen mikä on ehkä kierukan syytä, on rintojen arkuus ja olen jotenkin herkistynyt kaikelle. En ole ikinä ollut mikään itkijä tyyppi, mutta nyt tuntuu että joka toisesta asiasta olisi kyyneleet silmissä. Tuokin on ärsyttävää, mutta olen pikkuhiljaa oppinut hillitsemään sitä.

Vierailija
10/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukasta ei juurikaan mitään, ehkä hieman runsammaat kuukautiset.

Hormonikierukasta sen sijaan, voi pojat:

-hajut

-haluttomuus

-turvotus

-painonnousu

-raskaus

Vierailija
11/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:38"]

Kuparikierukasta ei juurikaan mitään, ehkä hieman runsammaat kuukautiset.

Hormonikierukasta sen sijaan, voi pojat:

-hajut

-haluttomuus

-turvotus

-painonnousu

-raskaus

-pitkittyneet kuukautiset (12pv)

[/quote]

Lisäys listaan

Vierailija
12/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8. Jatkuiko raskaus normaalisti vai miten kävi?

Vierailija
13/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:41"]

Nro 8. Jatkuiko raskaus normaalisti vai miten kävi?

[/quote]

Ei, meni kesken aika alkumetreillä, 6+4. Kierukka poistettiin ennen tuota jo.

Vierailija
14/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukasta hiukan pidempi vuoto, tiputtelee muutamia päiviä ennen menkkoja. Ei mitään muuta. Hiukan vain nipisti sen laittaminen.

Vierailija
15/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukasta hiukan pidempi vuoto, tiputtelee muutamia päiviä ennen menkkoja. Ei mitään muuta. Hiukan vain nipisti sen laittaminen.

Vierailija
16/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:36"]

Raskaus tuli kuparikierukasta, ei muita oireita

[/quote]

Sama juttu täällä, raskaus vaikka oli kuparikierukka. Kierukka otettiin pois heti seuraavana päivänä testin teon jälkeen, viikkoja n. 4-5 sillä hetkellä. Nyt menossa rv 22+0.

Kierukka ehti olla n. 7kk ja sinä aikana tuli muistaakseni kolmet kuukautiset. Kierto siis heitti aika häränpyllyä, tosin voi johtua siitäkin että synnytyksestä oli vasta 2kk aikaa kun kierukka laitettiin. Kuukautiskivut oli vähän kovemmat kuin ennen ja vuoto oli runsaampaa. Niagara, jos voi sanoa..

Vierailija
17/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputtelua yli puoli vuotta laiton jälkeen, sitten vuodot loppuivat kokonaan. Ennen kierukkaa oli runsaat vuodot ja pahat kivut. Nyt ei yhtään mitään! Buranat vanhenee kaappiin. Side- ja tamponikulut nolliin. Kierukka sopii minulle todella hyvin.

Vierailija
18/34 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monella tuo raskaus.. Mulle ainakin, sekä terkka ja gyne, vakuuttivat että jos tulee kierukan (kummankaan) kanssa raskaaksi niin se on varmasti kohdun ulkoinen..

Vierailija
19/34 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:58"]

Ilmoitetaanko esim. kierukan pettämisestä aina automaattisesti jonnekin eteenpäin, jotta saataisiin oikeita lukuja ehkäisymenetelmän tehosta? Vai pitääkö itse huolehtia, että asiasta tehdään jokin kirjallinen ilmoitus?

[/quote] Lääkäri ilmoittaa asiasta eteenpäin.

Vierailija
20/34 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparista tuli aivan järjettömät menkat.

Hormonista alkuun järkyt pms-oireet, vuoto tuli holtittomaksi (tosin vain menkkojen aikaan, ei tiputtelua, kierto lyheni vajaalla viikolla) ja seksihalut menivät miinukselle. Nyt 2v myöhemmin pms-oireet on tasaantuneet, menkat normalisoituneet (tai lyhentyneet parilla päivällä, kierto on edelleen lyhyempi) ja seksihalut - nojoo... missä huitelevatkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan