Haluaisitko kuoltuasi tietää, mitä sinut tunteneet ihmiset puhuvat sinusta?
Kommentit (23)
Kuoltuani en tiedä enää yhtään mitään.
Mitäpä sitten. Luulen että unohtavat nopeasti. Aikuiset lapset lähinnä sitten muistelevat.
No en haluaisi. Olen sen verran v****mainen ihminen. Parempi kaikille osapuolille etten tiedä.
EIi ole ihmisiä ketkä tunteee. En tunnne itsekään iteäni.
Mitä hyötyä siitä olisi? Pyrin elämään siten että minulle tärkeät ihmiset pitäisivät minusta vielä kun elän.
En todellakaan haluaisi tietää, kuolen keskarit pystyssä ja pitkää nenää näyttäen.
Puheet on puheita, ne ajatukset tuskin yhtään sen kauniimmiksi muuttuvat vaikka kuolenkin.
Eli en haluaisi tietää, koska kuolema on ainoa keino millä saan henkisen väkivallan loppumaan.
En.
Kuolema on lopullinen poistuminen täältä.
Tiedän jo. Eiköhän ne puhuisi ihan sitä samaa hyvää, mitä nytkin.
Paradoksaalinen kysymys itsessään. Miksi vasta kuoltuani ? 😄 eihän silllon voi tietää mitään. Miksi ei nyt ? Täh
Minua ahdistaa kuolleiden puolesta, kuinka eri ihmiset heistä puhuvat. Julkisuuden henkilön kanssa monet ovat olleet ”ystäviä” vaikka todellisuudessa eivät olisi olleetkaan. Ja ”pääsurija” määrittelee eri ihmissuhteiden tärkeydet kuolleelle ja päättää kenet esim. kutsutaan hautajaisiin
No mitäpä sitä sitten turhaan mieltänsä pahoittamaan, kun ei asialle voi enää mitään tehdä, muuta kuin pyöriä väkkäränä montussaan.
Haluaisin.
Koska silloin se merkitsisi sitä että en ole kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Paradoksaalinen kysymys itsessään. Miksi vasta kuoltuani ? 😄 eihän silllon voi tietää mitään. Miksi ei nyt ? Täh
Mutta jos voisi tietää ja saisit tietää totuuden siitä, mitä sinusta ajatellaan.
En ole enää olemassa siinä pisteessä, kun olen kuollut. Joten silloinkin, kuten nytkin, on ihan sama, mitä ajattelevat.
Mielipiteet ovat kuin peräreikä, jokaisella on omansa. Dirty-Harryn viisautta.
Ei voisi vähemmän kiinnostaa. Ei kiinnosta nytkään mitä minusta puhuvat. Minulla on vahva itsetunto.
Mädäntynyttä ruumistani saa haukkua ihan vapaasti:)
Ihan imartelevaa olisi..että vielä eläviä kiinnostaisi minun (kuolleen tekemiset)
Ei kiinnosta nyt eikä milloinkaan. Ei edes lähimmät ihmiset tunne mua oikeasti. Riittää kun itse tuntee itsensä.
Miksi vasta kuoltuani? Mitä järkeä siinä olisi? Haluaisin tietää jo nyt, niin asioihin pystyisi jotenkin vaikuttamaankin.
En haluaisi, en halua näin eläessänikään tietää mitä ihmiset ajattelevat minusta.