Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1150)
Happoradion "tehdään jotain kaunista" biisissä sanottiin "juuttuneet juttuihinsa suut" ja no mä kuulin sen "juuttuneet juttuihinsa sun"
Kuulin juice leskisen musta aurinko kappaleesta näin: Kun henki on vahva, niin vähäkin yö
Riittää maailman luomiseen
Yö sanan tilalla olikin työ.
Kuulin naapurin tyttö sai selkäsaunan kappaleesta näin "leivotaan pakarat täysillä paljaaksi
Oikeesti olikin "leivotaan pakarat täysillä punaiseksi"
Oikea: Pohjoisen taivaan alla
Kituutteli köyhä kansa
Väärä: Pohjoisen taivaan alla
Vitutteli köyhä kansa
Näin kuulin teininä Backstreet Boysin Show me the meaning of being lonely kertosäkeen.
Oikein: There´s something missing in my heart
Väärin: There´s something in this midnight hour.
Tosin loogiselta kuulostaa väärinkuultukin.
Tule kanssani kylpyyn, tahdon . . .
Miten väärin te olette kuulleet?
Minä kuulin aikanaan että "Tahdon samanamme sen." enkä oikein ymmärtänyt, mutta eräs meidänluokkalainen vähän vinksahtanut poika (tuolloin olimme 7-8 vuotiaita) kuuli vielä pahemmin väärin, hän lauleli että "tahdon saavanamme selkään" tai jotain sinnepäin, mistä lie saanut tuollaista päähänsä.
Viimein minä ymmärsin että mitä se tarkoittaa
Oikeasti: viime yönä minä ymmärsin että mitä se tarkoittaa
Kuulin aina että Vesalan "muitaki ihmiisii" ois sanottu "mä laitan kädet sun kainalon alle"
Mut "kainalon" tilalla olikin "paidan".
Henkilökohtaisesti vaimoa saneli
Meet midget in the summer... onkin when i met you in the summer... calvin Harrisin biisi.
"Man out of tune" olikin "Bad attitude"
(Lillian Axe: Bad attitude)
Vesala: Saat kaataa, kun nappaan tequilaa. Kuulemma se on mun napaan, mutta en kuule sitä oikein, vaikka kuinka pinnistelen.
Radiossa soi Maija Vilkkumaan uusi(?) biisi, ja jotenkin en usko että siinä lauletaan verigreipistä. Niin minä sen kuulen mutta oikeasti taitaa olla jotain muuta..
Mitenkä Toni Nieminen Nussii ??
Vierailija kirjoitti:
Kun veljeni runkkaa, katselen
Oikeasti : kun neljän ruuhkaa katselen
Runk-kaa mun mun kaa! Eikös Robin laula näin?
Maailmassa monta on pientä aasia-a. Oikeasti siis asiaa, mutta luulin että aasia.
Yö: Joutsenlaulu. "Et ehkä sääliäni kaipaa" Luulin pitkään sen olevan "et ehkä sääriäni kaipaa":)
Apulanta: Kipu kuolee huutamalla alastomana lattialla.
Pojan ollessa pieni hän kuuli, että TIPU kuolee huutamalla jne. Totesi tähän: Tipu raukka.
Ja samasta kappaleesta kuulin myös ihan pienen virheen. Oikeesti oli "putoan kuin kivi maahan"mut mä kuulin yhden kirjaimen eron. Kuulin "putoaa kuin kivi maahan" eli en putoan vaan putoaa.