Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1150)
Nää bileet tuntuu tukassa ja polttaa takapuoles
Kuulin "polttaa" sanan tilalla "kohta"
Lambadan alku - sooolo pussi boi..... laa la laaa
Turmion Kätilöiden kappaleessa "teurastaja" sanottiin jotain paavista. Kuulin sen että olisi puhuttu vaavista.
Minä pelkäisin sinussa ain olla
Mikä se Kaija Koon kappale nyt onkaan
"Mä join koko yön"
Madonna - The Power of good-bye
Väärin kuultu: There's no brainer that power of good-bye
Oikeat sanat: There's no greater power than the power of good-bye
Viivi - Mitä näil korteil saa
Kuulin: Joku pääsee baariin ensin
Lapsena piti lukea iltarukous (on se vissiin lauluversionakin):
Alkua en muista, mutta loppu kuuluu näin.
Jos tilaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi. (tila on sänky, tykösi on luoksesi
No minulle tuo jäi päähän muodossa. Jos TILALTAINEN nousisi jne
Ei kukaan kai lopulta mulle selittänyt, minkälainen kauhea hirviö tilaltainen oikein on, ja mistä se nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena piti lukea iltarukous (on se vissiin lauluversionakin):
Alkua en muista, mutta loppu kuuluu näin.
Jos tilaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi. (tila on sänky, tykösi on luoksesi
No minulle tuo jäi päähän muodossa. Jos TILALTAINEN nousisi jne
Ei kukaan kai lopulta mulle selittänyt, minkälainen kauhea hirviö tilaltainen oikein on, ja mistä se nousisi.
Oikeasti
”Levolle lasken, Luojani, / armias ole suojani! / Jos sijaltain en nousisi, / taivaaseen ota tykösi!”
Kaija Koon Hulluissa päivissä lauletaan ihan selvästi k*kkelit niskassa, vaikka kai on glitterit niskassa.
Katri Ylanderin Sano mulle jotain kaunista kappaleessa kuulen aina, mä en ole pahvii myönnetään, po mä en ole vahvin myönnetään
Haloo Helsingin Hulluuden highwayssä Taas kuuluu pampam, sä kävelet pois, kuulen sen aika taas kuuluu kauppaan, sä kävelet pois
Bryan Adams: Summer of 69
"I got my first real six-string" sai päässäni muodon "I got my first real sex dream".
Kertoo mikä oli nuorena itsellä mielessä...
Siellä kuolemanporteilla helvetin asustaa
Oikeasti: tiellä kuolemanporteilla helvetin poikkesin
"Joensuulainen sabotage
Mä putosin sun ansaas mä tiesin että enkelit
On kieroja kuin rinkelit
Kun pilvellesi pyrähdin"
Chisu- Sabotage
"mulla on vuodessa vaan yks kesäloma, saatan nu ss ia siitä puolet et tosi kiva" kaveri sit nauro j korjas et siinä lauletaan mul on vuodessa vaan yks kesäloma, satanuut siitä puolet et tosi kiva " :D
Ei varsinaisesti väärin kuultu vaan väärin ymmärretty kohta Varpunen jouluaamuna-joululaulussa. Siinä lauletaan, että "Joulu on, koditon varpuseni onneton". Minä lievästi kehitysvammainen autisti luulin pitkään, että siinä lauletaan näin: "Joulu on koditon, varpuseni onneton". Luulin siis pitkään, että joulu on koditon ja että varpunen on siksi onneton. Ihmettelin, että miten joulu voi olla ilman kotia? Sitten vasta joskus lähempänä aikuisuutta ymmärsin, että on joulu ja että varpunen on koditon ja siksi onneton. Tosin missä varpusen eli linnunkaan koti oikeastaan olisi? Lintupöntössä vai pesässä, jonka se on itse tehnyt vaikka puuhun?
Fridan kasvomaalauksen
(Frida Kahlon maalauksen)
Tina Turner:
We don't need another hero
We don't need to know the way home.
Itse kuulin aina:
We don't need another hero, we don't need *another greyhound*
Ja mietin, että miten tuo vinttikoira liittyy kappaleeseen! 🤣
Oikein: sinä kuuntelet tv tuolissas minun paskaista ääntäni
Väärin: sinä muuntelet tv tuolissas minun paskaista ääntäni
huligaanit riehuu ja pippelit kiehuu
elämä on täällä niin ihanaa