Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos tilillesi tulisi 7000 e kuussa nettopalkkaa?

Vierailija
14.01.2014 |

Mulle tulee. Laitan siitä kaksi tonnia asuntolainaan, tonnin siirrän ruokarahaksi, tonnin laitan hiihtolomareissuun. Jää kolme tonnia.

No, maksan tietty vielä noi laskut. niitä odottelee n 150 e + lasten iltapäiväkerhomaksut olikos ne yhteensä 140 e.

Vielä jää rahaa sijoitettavaksi jonnekin.

Onhan tuo poikkeuksellisen suuri tili. Tein joululomalla ekstrahommia toiselle työnantajalle. Nyt ottavat pienempää veroprosenttia, kun joulukuussa maksoin jo 46 % veroa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteessasi säästötilille pahan päivän varalle. Sen verran poikkeukselta sinulle kuulostaa.

Jos itse saisin joka kuu tuon verran, niin toivottavasti ohjaisin osan hyväntekeväisyyteen, osan sijoittaisin ja lisäksi omaan elämäämme palkkaisin kodinhoitoapua.

Vierailija
22/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:25"]

Onhan tuo poikkeuksellisen suuri tili. Tein joululomalla ekstrahommia toiselle työnantajalle. Nyt ottavat pienempää veroprosenttia, kun joulukuussa maksoin jo 46 % veroa.

[/quote]

Mikäs logiikka tuossa verohommassa on? Eihän joulukuussa maksetut verot vaikuta millään tavalla tämän vuoden ennakonpidätykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee, vähän päällekin. eläisin kuten tähänkin asti.

Vierailija
24/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa. mulla tulee yli 7000 € joka kuukausi, ei vaan tammikuussa.

Vierailija
25/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti tulee nyt vähemmän. Toivottavasti saisin laitettua jotain säästöön. Muuten en tekisi muuta kuin nytkään.

Vierailija
26/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin 5000e säästöön ja 2000 eurolla eläisin todella leveästi. Ostelisin sisustustarvikkeita, kävisin miehen kanssa syömässä, kavereiden kanssa kahvilla ja baareissa, sekä ihan perus elämiseen laittaisin rahaa.

Vierailija
27/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuluttaisin kaikki melko nopeasti kaikkeen ylimääräiseen turhuuteen, vaatteisiin, ulkona syömiseen tjsp. Välillä olen ihan kiitollinen siitä että tilille ei kilahtele isoja summia kun olen ihan käsi näissä raha-asioissa.

Vierailija
28/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:33"]

Hankkisin kuntosalijäsenyyden ja kunnon treenikamppeet. Nyt ei ole varaa, vaikka todellakin haluaisin. Ison osan pistäisin säästöön.

[/quote]

No mutta voihan sitä siihen asti tehdä lihaskuntoliikkeitä kotona, kunnes kuntosalikorttiin on varaa! :)

Vierailija
29/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisi säännöllisesti, niin pistäisin kaiken mahdollisen säästöön ja lopettaisin työnteon kokonaan muutaman vuoden jälkeen.

Jos vain kerran, niin laittaisin silti rahat säästöön, koska tällä hetkellä en keksi mitään, mihin haluaisin tuhlata.

Vierailija
30/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joulubonusta käteen 17 500 euroa.  500 - 1000 euroa voin käyttää turhuuden markkinoilla vaatteisiin tms. humputuksiin, joita en normaalisti raskisi ostella. Teen parin tonnin lisälyhennyksen asuntolainaan ja säästän kymppitonnin vuoden päästä ajankohtaiseksi tulevaan autonvaihtoon. Loput säästän ja käytän tarpeiden mukaan, kun tulee ajankohtaiseksi (uudet silmälasit, harrastusvälineitä, lomamatka tms.)

Vierailija
31/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tekisin siitä päätellen että se olisi palkkaa. Ja kannattaisihan niitä tuohon rahaan tehdä jatkossakin.

Vierailija
32/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:25"]

[/quote]

Mikäs logiikka tuossa verohommassa on? Eihän joulukuussa maksetut verot vaikuta millään tavalla tämän vuoden ennakonpidätykseen?

[/quote]

Joulukuussa mennyt lisäprosentin mukaan veroa. Siksi tämän kuun palkka tuntuu niin suurelta.

Ekstrahommat jää tässä kuussa pois, joten ensi kuun tili on n. 6000. Mutta en ole ihan tavallinen palkkatyöläinen, joten viidesosan pudotus voi tapahtua milloin vaan. Sittenkin se tarkoittaa jatkuviksi tuloiksi 4500 e/kk. Mulla on nyt vähän vaikeuksia tajuta että näin on.

olen päättänyt että remonttitiliä aletaan kartuttaa tuloillani. Äkkiä se raha sinne häviää. Kuntosalikortteja tai etelänmatkoja me emme tee. Hiihtoloman reissu suuntaa pohjoiseen.

ap

Vierailija
33/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön jäisi ihan kamalasti, osaisin tuhlata ehkä tonnin kuussa kaikkeen mahdolliseen(vuokra, ruoat, muut menot) jos oikein yrittäisin. Olisin kyllä masentunut toisaalta, koska tuota varten joutuisin olemaan varmasti paljon töissä ja säästäväisestä luonteestani ei olisi mitään hyötyä. Nykyään olen töissä vaan toisinaan ja matkustelen silloin kun en ole töissä, olen erittäin tyytyväinen :) Raha ei toisi minulle onnea.

Vierailija
34/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin palkanlaskijalle.

Vierailija
35/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

just- minä maksaisin tuplana asuntolainat kja muuta lainat ja loput ruokaan, bensaan ja säästöön jäisi 1000 e/ kk 

Vierailija
36/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin noin hulppean palkankorotuksen, siis yli kolminkertaisen palkan nykyiseen verrattuna, alkaisin oikeasti suunnitella niitä eriyttäviä harjoituksia Nicolle ja Jampalle.

Maksaisin 5000 € kuussa asuntolainaa pois, kämppä olisi maksettu kolmessa vuodessa. Sitten säästäisin vuoden ja ostaisin upouuden auton. Sen jälkeen säästäisin aina lukuvuoden ajan ja lähtisin kesäisin aina koko perheen voimin 1,5 kuukaudeksi jonnekin kauas enkä laskisi pennejä. Australiaan, Etelä-Afrikkaan, Peruun, Kanadaan...

Samalla säästäisin lapselle säästötilille tulevaisuutta varten kunnon pesämunan. Ja kun kolmen vuoden aikana olisi tämä oma koti maksettu, ostaisin kolmion parista kolmesta kaupungista, pitäisin niitä vuokralla, ja sitten lapsi saisi aikanaan siitä oman ensiasunnon muuttaessaan opiskelemaan.

Voivoi, mitä kaikkea tuollaisella palkalla tekisikään... Voisi siihen päälle hommata vielä vaikka mökin jostain Lapista.

Vierailija
37/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:29"]

maksaisin asuntolainaa 5000e kuussa, 2000e riittäisi leveään elämiseen

[/quote]

Sama juttu. Koskaan en tule tuollaisia rahoja saamaan vaikka pääsisin töihinkin :(

Vierailija
38/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tule 7000 nettona käteen, mutta miehelleni tulee ja hän mm.

- maksaa asuntolainamme lyhennykset ja korot yksin (tämä on Helsingissä aika iso summa)

- osallistuu kolmihenkisen perheemme menoihin (ruoka ym.) ja tekee pääasiassa perheemme isot hankinnat 

Itse olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja saan nettona 2000 euroa käteen, se menee pääasiassa perheemme yhteisiin ja omiin menoihin. 

Vierailija
39/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo raha tulisi tekemättä yhtään enempää töitä kuin nyt (15 h viikossa ja palkka alle tonnin), niin olisin iloinen.

Tai no, ehkä tunnin enemmän voisin tehdä ;). Minua ei kiinnosta vastuulliset työt, joiden takia on paljon tunteja. Tosin ymmärrän sen, että perus-AV-mamma saa jo kymmenen tunnin töistä kymppitonnin. Siihen nähden ap on huonossa asemassa hänkin.

Vierailija
40/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hemmetin iloinen. Miehelle tulee tuo summa joka kuukausi, onneksi. Hän maksaakin sitten asuntolainan lyhennykset