Mitä tekisit jos tilillesi tulisi 7000 e kuussa nettopalkkaa?
Mulle tulee. Laitan siitä kaksi tonnia asuntolainaan, tonnin siirrän ruokarahaksi, tonnin laitan hiihtolomareissuun. Jää kolme tonnia.
No, maksan tietty vielä noi laskut. niitä odottelee n 150 e + lasten iltapäiväkerhomaksut olikos ne yhteensä 140 e.
Vielä jää rahaa sijoitettavaksi jonnekin.
Onhan tuo poikkeuksellisen suuri tili. Tein joululomalla ekstrahommia toiselle työnantajalle. Nyt ottavat pienempää veroprosenttia, kun joulukuussa maksoin jo 46 % veroa.
Kommentit (52)
Silloin kun tulee 5-7 nettona niin jää säästöön enemmän. Säästöt menee siten sijoituksiin, rahastoihin tai kiinteistön ylläpitoon/parantemiseen (sekin on sijoittamista). Itseeni sitten sijoitan matkustamisessa, tosin siihen jää normikuukaudessakin ihan hyvin rahaa.
Mitä te 7000 tonttua tai enemmän kuussa tienaavat teette työksenne ja teettekö hirveen pitkiä viikkotunteja?
Muuttaisin opiskelijakämpästä kaksioon keskustaan ja ostaisin kaupasta ruokaa katsomatta hintoja. Säästäisin omaan asuntoon ja matkoihin.
Mun parhaat tulot ovat olleet melkein 9000 e kuukaudessa päätyön palkan ja treidivoittojen kanssa!
Tänä vuonna vielä isommat tavoitteet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä työ, mikä koulutus? (=miten tuon saavuttaa?)
Ministerin avustaja todennäköisesti. Palkka pomppaa 2500 eurosta monella kymppitonniin kun saa paikan.
Mun nettopalkka kuukaudessa on noin 1900e. Minulla on kaikkea mitä tarvitsen, pystyn ostamaan kaikkea mitä haluan ja lapsilla on kaikkea mitä tarvitsevat. En keksi, mitä tekisin tuollaisella 7000/kk nettopalkalla. Rahat luiltavasti lojuisi tilillä ja lahjoittelisin osan niistä pois.
Ihan samaa tekisin kuin nytkin kun tulee 5000 nettona.
Vauva av:n yh-mammat ja kissan omistajanaiset pistäisivät ensiksi omaan ruokaansa 2000 €, kissan/kissojen ruokiin 1000 €, vaatteisiin/laukkuihin/kenkiin 1000 €, Vihreät-puolueelle lahjoituksia 2000 €, 1000 € vuokraan ja laskuihin. Sitten kun rahat eivät riittäisi enää, niin luottokortilla lasten ruokiin ym. hyvinvointiin 50-100 €. Elareilla maksettaisiin omat s3 ksi reissut Gambiaan samalla kun lapset ovat "nar...isti isällä" hoidossa ja rahojen ja luoton loppuessa jo 20. päivän kohdalla pitäisi vielä ottaa muutamat pikavipit kuun loppupäivinä. Lopuksi voisi sitten ulista #Metoo:ta ja "naisen euroa" (jota toki ei ole debunkattu kymmeniä kertoja vieläkään) ja syyttää kaikkia miehiä sioiksi (vaikkei toki omat valinnat ole vaikuttaneet asiaan yhtään). :D
Olisin onnellinen!
Laittaisin lapsille ja lapsenlapsille osan, osan sijoittaisin ja eläisin todella mukavasti. Matkarahaa kertyisi enemmän kuin ehtisi käyttää! Velkoja ei ole joten niitä ei tarvitsisi maksaa.
Mutta tuo vaatisi melkein14 000€/kk liksan, siihen ei Suomessa moni pääse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä työ, mikä koulutus? (=miten tuon saavuttaa?)
Ministerin avustaja todennäköisesti. Palkka pomppaa 2500 eurosta monella kymppitonniin kun saa paikan.
Hyvä jos kymppitonnista jää 5000€ käteen. Verotus hoitaa homman ja lisäksi se lähes 10% sivukuluja
Ensin itkisin onnesta!!!! Sitten veisin lapset ekaa kertaa ikinä oikeaan ravintolaan, eivät ole koskaan käyneet sellaisessa. Sitten mentäs leffaan. Sit ostaisin uudet talvikengät kaikille. Sit mentäis kampaajalle, lapset ei oo koskaan ennen käyneet vaan leikkaan itse niiden tukat.
Sit ostaisin 119€ maksavan koulupöydän lapselle jota se on mankunut nyt kaksi vuotta (tekee läksyt nyt lattialla). Sit ostettais kunnon keittiönpöytä myös.
t. Työtön yh.