Mistä johtuu kun olen nyt muutaman päivän syönyt kevyemmin ja
juonut 1-1,5L vihreää teetä päivässä, niin paino ei vain laske vaan oikeastaan on noussut 300g?? Mun normikulutus on laskureiden mukaan n. 1900kcal/vrk, mutta olen syönyt nyt 3pvää n.1400kcl ja paino sen kun nousee?? Miksi ja mitä teen väärin?
Kommentit (12)
Ei ole pudotettavaa kuin 3-3,5kg ja normaalipainoinen ole ehkä vähän alarajalakin. Tammikuun 4pvä olis juhlat milloin haluaisin mahtua tiettyyn mekkoon, eli aikaa ei ole kuukausia :(
No meni sulla varmaan lihomiseenkin kauemmin kuin muutama päivä?
Vähän oot plikka myöhässä jos tammikuun 4. piti olla juhlimassa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:22"]Ei ole pudotettavaa kuin 3-3,5kg ja normaalipainoinen ole ehkä vähän alarajalakin. Tammikuun 4pvä olis juhlat milloin haluaisin mahtua tiettyyn mekkoon, eli aikaa ei ole kuukausia :(
[/quote]
Jos juhlat on tammikuun 4. päivä, niin silloinhan just aikaa nimenomaan on kuukausia. Melkein vuoden saa vielä rauhassa laihdutella. :D
Tarkoitin 4.2. painan nyt 58 ja tuon 3kg haluaisin pois.
Et onnistu tiputtamaan painoa nopeaan tahtiin kuin nutraamalla. Jos laskennallisesti tahtoisit laihtua kilon viikossa, sinun pitäisi syödä päivittäin 900kcal. Nutratessa saa 600kcal.
No joo, mutta osaako kukaan vastata tuohon alkuperäiseen kysymykseen miksi paino nousee vaikka syön vähemmän?
ap
Vaaka mittaa epätarkasti, riippuu ihan siitä miten astut siihen. Nestetasapaino vaihtelee ihan hurjasti yhden päivänkin aikana, saati sitten muutamassa päivässä ihan sen mukaan miten hikoilet, juot, käytät suolaa. Miten usein käyt vessassa, ulostamassa jne. Huoh.
Tuleeko kakka ja pissi usein? Mitä muuta olet juonut kuin teetä? Teellä voi olla myös aineenvaihduntaa hidastava vaikutus, ts. kakkaamista estävä. Turvotusta ehkä. Paino voi päivätasolla heitellä aika paljon, joten merkkaa kerran viikossa. Itselläni toimii paremmin että punnitsen joka päivä, mutta seurannan teen vain kerran viikossa. Nuo päivittäispunnitukset estävät repsahtamista ja saan vähän osviittaa siitä, mitä ei kannata syödä. Vinkki: Maustetut rahkat tuntuvat olevan lihottavia, luulen että niissä on merkittyä enemmän kaloreita.
Jos on kierto niin että menkat tulossa niin on siihen kuuluvaa normaalia pöhöä. Syö ananasta, juo koivunlehtiteetä.
Kyllä mä vessassa olen käynyt joka päivä ja pissalla useamman kerran päivässä. Mulla kyllä pillerit joita syön laatta toisensa jälkeen putkeenm eli periaatteessa ei menkkoja, mutta saattaa kyllä olla turvotustam en vain ole asiaa ennen huomannut.
Ja voisiko tuo vihreä tee olla yksi syyllinen kiloihin, jospa se kertyykin sitten jotenkin ylimääräiseksi nesteeksi, mutta kun vettä ei tee oikeen mieli näin kylmillä niin oon juonu sit vihreää teetä kun sen sanotaan "laihduttava" ja näin kävi :)
ap
Kalorinlaskennan voi unohtaa. Se on tutkitusti epätarkkaa puuhaa, ja koko homman hyödyt tulevat siitä, että on pakko syödä tietoisemmin. Punnitse kerran viikkoon, niin eivät normaalit nestevaihtelut stressaa ihan tuolla tavalla. Tai mieluummin ole mittaamatta ollenkaan, vaan tarkkaile housujen väljyyttä.