Mitä teette/teitte lasten kanssa lomalla?
Kävittekö reissussa vai pysyttelittekö kotosalla?
Kommentit (11)
Oltiin muutama päivä mökillä, muuten kotona. Itsekin pidin lomaa.
Olimme varoen pari päivää kylpylässä (omat ruuat, ei saunottu jne.), kävimme omalla mökillä, on leivottu, ulkoiltu, käyty pakollisilla ostoksilla, eväsretkellä ja leffassa aiomme vielä käydä. Lopun aikaa ovat olleet kavereiden kanssa kotipihassa.
Koululainen virtuaalileirillä kolme aamupäivää, eskarilainen muuten vaan lomalla. Puoliso tekee etätöitä, yksipäivä arkivapaata. Itse olen myös vapaalla, olen tehnyt isompia siivousprojekteja joita ei normaalisti ehdi tai jaksa. Yhdellä retkellä kävimme lähialueella, emme kohdanneet koko matkalla muita ihmisiä.
Viime lauantaina suunnistamassa ja samalla reissulla heiteltiin pieni rata fresbeegolfia, kun oli siinä vieressä. Sunnuntaina tallilla. Maanantai ja tiistai pidettiin sadetta kotipuuhissa ja kotipihalla ulkoillen. Keskiviikkona taas tallilla ja pyöräilemässäkin käytiin. Eilen melontaretkellä ja tänään kotipäivä. Mietin kyllä just, että taidetaan käydä ainakin kirjastossa, kun kaikilta on lukemiset loppu, joku noutoruokakin voisi olla paikallaan. Huomenna yksi lapsista lähtee isänsä mukaan hirvimetsälle ja me muut mennään taas retkeilemään. Joo, me melkein asutaan metsässä. :D Sunnuntaina taas heppahommia.
Kotona ei todellakaan lähdetty reissuun hommaamaan koronaa
Kotona oltiin. Syötiin noutoruokaa, tavattiin kaveriperheitä, nukuttiin pitkään, leivottiin.
Itse olen lomautettuna viikon, mies otti pe vapaata. Alkuviikolla käytiin lasten kanssa kirjastossa, pitkillä kävelyllä luonnossa ja scoottaamassa eri paikoissa. Kävin päiväreissulla eläinpuistossa lasten kanssa ja yhtenä päivänä mökillä paistamassa makkaraa. Pitkäksi viikonlopuksi vuokrattiin mökki läheisestä lomakeskuksesta, jossa käymme kiipeilypuistossa.
Olemme retkeilleet metsässä ja rannalla. Seikkailleet pimeässä metsässä taskulamppujen kanssa, meillä oli heijastinpolku, jonka lopussa oli yllätyksenä pehmoleluja, lehtiä ja karkkia. Kävimme pyöräilemässä. Olemme pelanneet lautapelejä.
Tarvisiko sen aina olla niin ihmeellistä?
Mummo asuu parin kilometrin päässä. Sinen tyrkättiin lapset viikoksi. Minä teen etätyötä kotona ja mies on työssään normaalisti kodin ulkopuolella. Ainoa huono puoli oli, että mummo oli varannut itselleen menoja tulevaksi viikonlopuksi eikä voinut lapsiamme (3 alakoululaista) hoitaa. On se niin väärin.
Oltiin mummolassa (ihan työikäinen vielä) muutama päivä, muuten kotosalla. Mies on töissä.
Töitä teen ensi viikolla kun teinillä on loma. Samoin mies on töissä koko viikon.