Kun vieraan pitää vain piipahtaa ja jääkin istumaan...
Kiusallinen tilanne. Mulle piti tuoda avaimet lapseni uuteen asuntoon ja luulin, että kiitän ja otan ovella ne vastaan, mutta hän tulikin sisälle asti ja jäi istumaan. Ei ollut tuttu, nimeltä vain tunsin, lapsi sai siis tutun kautta asunnon ja vuokranantaja asuu lähempänä minua ja lapsi eri kaupungissa, missä asuntokin on. Mulla ei ollut mitään tarjottavaa ja olin tehnyt suunnitelmia illalle, tää jäi 1,5 tunniksi juttelemaan. Mulla ei ollut mitään menoa ja jos ei olisi korona, olisin keksinyt jonkun menon, mutta en osannut tuohon varautua. Lähti sitten kun taisi tajuta, että olen vaivaantunut. Meillä löytyi sellainen asia, että on oltu samassa työpaikassa, mutta eri osastoilla ja ei siksi tunnettu kovin hyvin ja tästä hän keksi jutun juurta.
Kommentit (19)
No mutta kyllähän sen saunan kerkiää myöhempäänkin pesemään. Mitä haittaa puolentoista tunnin jutteluhetkestä oikein on?
Miksi aloit juttelemaan hänen kanssaan?
Olisit vaan jotain ynähdellyt, kyllä se olisi pian siitä häipynyt.
Mikset sanonut, että aiot viedä avaimen lapsellesi heti, etkä siksi ehdi jäädä juttelemaan?
Olisit sanonut, että odottelet juuti koronatestin tuloksia...
Kiitos, että toit avaimet, heippa!
Miksi et sanonut, että hei, ois kiva ollut jutella, mutta mä en nyt ehdi, koska täytyy vielä hoitaa asioita?
Vierailija kirjoitti:
Epäkohtelias juntti. Kukaan käytöstavat omaava ei ole noin itserakas ja töykeä. Katso vastaus nro 7 ja opettele kohteliaisuutta siitä.
Eli vieras oli lapsesi vuokranantaja, jonka kanssa sinulla on yhteinen tuttu? Ihanko totta et nähnyt mitään hyötyä hieman jutella kyseisen ihmisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäkohtelias juntti. Kukaan käytöstavat omaava ei ole noin itserakas ja töykeä. Katso vastaus nro 7 ja opettele kohteliaisuutta siitä.
Lyhyestä virsi kaunis. Tuo oli vielä kohteliasta. Voin kyllä olla oikeasti töykeä. Ei tunnu missään.
Ap on esimerkki täydellisestä empatian puutteesta. Avaimen tuoja vuokraa oman kalliin asuntonsa ap:n lapsen käyttöön. Minusta on täysin luonnollista että ap haluaisi tehdä vuokranantajan tyytyväiseksi ja tutustua häneen esim siltä varalta että asunnossa menee vaikka jääkaappi rikki tai lapsi sairastuu ja tarvitsee tilapäisesti maksuaikaa vuokraan tms.
Vuokranantaja tietenkin toivoo että uusi vuokralainen on kunnollinen ja luotettava ja pitää hyvää huolta asunnosta.,
Kummallinen ajatus ettei ap:llä muka ollut mitään tarjottavaa. Kupin kahvia voi aina keittää ja tehdä lisöksi pari voileipää. Myös pelkkä kahvi tai tee on mukava vieraanvaraisuuden osoitus.
Ihme porukkaa. Jos minä olisin tuo vuokranantaja olisin todella huolissani että tuliko tehtyä paha moka vuokralaisen valinnan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Eli vieras oli lapsesi vuokranantaja, jonka kanssa sinulla on yhteinen tuttu? Ihanko totta et nähnyt mitään hyötyä hieman jutella kyseisen ihmisen kanssa?
No mitähän hyötyä siitä olisi? Saako vuokranalennusta?
Vierailija kirjoitti:
Ap on esimerkki täydellisestä empatian puutteesta. Avaimen tuoja vuokraa oman kalliin asuntonsa ap:n lapsen käyttöön. Minusta on täysin luonnollista että ap haluaisi tehdä vuokranantajan tyytyväiseksi ja tutustua häneen esim siltä varalta että asunnossa menee vaikka jääkaappi rikki tai lapsi sairastuu ja tarvitsee tilapäisesti maksuaikaa vuokraan tms.
Vuokranantaja tietenkin toivoo että uusi vuokralainen on kunnollinen ja luotettava ja pitää hyvää huolta asunnosta.,
Kummallinen ajatus ettei ap:llä muka ollut mitään tarjottavaa. Kupin kahvia voi aina keittää ja tehdä lisöksi pari voileipää. Myös pelkkä kahvi tai tee on mukava vieraanvaraisuuden osoitus.
Ihme porukkaa. Jos minä olisin tuo vuokranantaja olisin todella huolissani että tuliko tehtyä paha moka vuokralaisen valinnan suhteen.
Vuokranantaja kiskoo kiskurivuokraa ja ottaa vuokravakuuden, miksi tästä nyt pitäisi olla erityisen kiitollinen? Tuskin tämäkään paikkakunnan ainoa vuokrakämppä on? Juuri oli radiossa juttua, että pikkuhiljaa alkaa korona vaikuttaa vuokra-asuntojen kysyntään kun opiskelijat ei niitä nyt etäopiskelun takia tarvitse.
Joudun painottamaan miehelleni jonka kavereita tulee vierailemaan ettei anna niiden jäädä yöksi. Silti jotkut miesvieraat jää tultuaan väkisin yöksi kun tissutelleet ja muka simahtaneet tuolille muutamassa minuutissa kun sanottu että voisitko lähteä. Seuraavana päivänäkään ei tajua lähteä ja mies joutunut autolla kuljettamaan vieraan seuraavaan vierailukohteeseen joka sisään ottaa. Nämä kaverit sinkkuja joilla omat asunnot mutta paljon luppoaikaa. Minä ja puolisoni noilla kerroilla selvin päin ja ahdistanut kun nuo extemporemajoittujat häirinneet pikkulapsiarkea. Lasten nukuttaminenkin vaikeampaa kun vieraita paikalla
Vierailija kirjoitti:
Saahan se vuokraaja siitä maksun, kun vuokraa asuntonsa.
Ei meilläkään muuten ole mitään tarjottavaa kahvin kanssa, ei itse syödä pullaa eikä leipääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin itsekin, tuskin tuossa vaiheessa enää aletaan neuvottelemaan vuokrasta, vieläpä vuokralaisen äidin kanssa. Periaatteessa jos Ap olisi puhunut vuokranantajalle, kuinka kunnollinen ja ahkera hänen lapsensa on, niin vuokranantaja ei välttämättä kävisi tarkistamassa asuntoa kovin usein, tosin en tätä hyödyksi laskisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan käytöstavat omaava ei tunge väkisin toisen kotiin vaan toimittaa asiansa ja poistuu. Mikäli talon väki ei esitä kutsua viipyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin itsekin, tuskin tuossa vaiheessa enää aletaan neuvottelemaan vuokrasta, vieläpä vuokralaisen äidin kanssa. Periaatteessa jos Ap olisi puhunut vuokranantajalle, kuinka kunnollinen ja ahkera hänen lapsensa on, niin vuokranantaja ei välttämättä kävisi tarkistamassa asuntoa kovin usein, tosin en tätä hyödyksi laskisi.
Asunto on saatu suhteilla ja niitä suhteita kannattaa ylläpitää.
Halusi varmaan katsastaa vuokralaisensa taustoja, mutta olisit nyt sanonut, että on vähän kiirettä, vai eikö ollut? Ihme ongelmat ihmisillä.
Siis ei ollut menoa, mutta olin tehnyt omia suunnitelmia, kotona tehtäviä tyyliin tänään pesen saunan.