Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akavalainen, miten olet hyötynyt liitosta?

Vierailija
15.10.2020 |

Kuulun akavalaiseen liittoon ja olen harkinnut eroa koska en keksi yhtäkään asiaa miten liitto olisi hyödyttänyt minua viimeisen 10-15v aikana. Rahatilanne osittain vaikuttaa asiaan, ei oikein varaa maksaa sellaisia vuosimaksuja jos haluaa saada jotain säästöönkin. En ole oman työuran aikana nähnyt kertaakaan että oma liitto olisi julkisuudessa nostanut esiin oman alan palkkaongelmia. Keskimäärin alallani tienataan hyvin mutta esim itse jäänyt palkkakuoppaan.

Ennen kuin eroan, olisi mielenkiintoista kuullä jos joku akavalainen on hyötyynyt liitosta?

PS. Kassasta en aio erota.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei koskaan hyötynyt akavan liitoista?

Vierailija
2/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samoja asoita pohdin, idiootilta tuntuu maksaa 1% jäsenmaksua, mitään hyötyä en ole saanut enkä saa (valtion vakivirka)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilehdet ihan OK. Muuten ei mitään hyötyä. Palkka perustunut joka työssä palkkatoivomukseen.

Vierailija
4/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenteri, ammattilehden saanut kotiin.

Vierailija
5/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain liiton lakimiehen hoitamaan minulle korvaukset laittomasta irtisanomisesta. Yksin en olisi pystynyt maksamaan avusta tai edes uskaltanut lähteä vaatimaan työnantajaltani, yliopistolta, oikeutta.

Vierailija
6/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran tarvittiin liiton lakimiestä selvittämään esimiehelle lomapäivä ja -korvausasioita. Aikaa tosin 20v sitten.

Vierailija
7/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan liittynytkään. Akava ajaa lähinnä opettajien asiaa. Akateemisena pätkätyöläisenä se tuntui lähinnä polkevan minua, enkä näin vakavaraistuneenakaan ole huomannut siinä hyviä puolia. Kuulun edelleen vain ytk:hon.

Vierailija
8/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vähän riippuu omasta aktiivisuudesta. Luottamusmiehen palvelut varmaan tärkeintä jos sattuu konflikti.

Olin itse koko työurani erään liiton jäsen, halpa vakuutus oli, matkavakuutus ilmainen, edullisia lomamökkejä ympäri Suomen, joita vuokrasin ahkerasti, kivoja matkoja hyvin edullisesti, joskus jopa ihan ilmaiseksi. Osa tietysti paikallisyhdistyksen järjestämiä, mutta liittoon kuulumista edellytti.

Vierailija
9/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN MITENKÄÄN

Vierailija
10/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimiestä oon käyttänyt, kassasta saanut ansiosidonnaista, verkostoitunut, tapaturmavakuutus ja matkavakuutus kuuluu hintaan, koulutuksia olen saanut. Se ammattijärjestö, johon kuulun, on ainoa oman alan ammattijärjestö ja tekee tosi hyvää duunia.

Vierailija
11/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa lomamökki n. kerran vuodessa. Erotuksella saa jo jäsenmaksun maksettua

Vierailija
12/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin kerran YT-neuvottelujen aikana, potkut näyttivät varmoilta ja työttömän jäsenmaksut on paljon pienemmät... Potkujen jälkeen pieneen nakkikioskiin hakiessa kysyin liiton lakimieheltä neuvoa nakkikioskin työsopimukseen liittyen. Huomautettavaa oli mutta en saanut paikkaa joten ei niistä kommenteista varsinaista hyötyä ollut. Erosin sitten taas päästyäni töihin.

Takavuosina liitto piti parin viikon lakon, matka-ajan korvauksista. Mitättömän pienet korvaukset saivat läpi ja kun myöhemmin niitä kerran hain niin palkkakonttorissa oli jumalaton sekaannus kun kukaan ei ollut aiemmin hakenut. Vähän ihmettelin että mitä järkeä touhussa oli.

Vierailija
13/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimiespalvelut tuntuu kyllä erittäin epätodennäköiselta skenaariolta minun tapauksessa. En edes kuulu mihkään "uhriutumis"-ryhmään vaan olen valkoihoinen heteromies joten minuahan ei voi syrjiä työnantajan toimesta.

Vakuutukset saan muualta halvemmalla kuin yhtiöstä missä liitto antaa alennusta.

Lomamökeistä en olen oman liiton kohdalla koskaan kuullutkaan.

Turhalta tuntuu. Sen lehdenkin heitän suoraan roskiin kun tulee.

Vierailija
14/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKAVA on taannut hyvät naurut. Liitto, joka keskittyy jäsentensä etujen heikentämiseen.

Vierailija
15/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Älysin viimein erota liitosta. Tyhjän saa maksamattakin.

Vierailija
16/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa lomamökki n. kerran vuodessa. Erotuksella saa jo jäsenmaksun maksettua

Eipä kiinnosta kun on oma mökki.

Vierailija
17/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa lomamökki lapista, pankkipalvelut edullisemmin (sis. asuntolaina ja sijoitusratkaisut), työttömyyskassaa käytin keväällä, matka- ja tapaturmavakuutus kuuluu kk-maksun hintaan. Todellakin muutaman kympin kuukausimaksun arvoinen. 

Vierailija
18/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, onhan ne nyt neuvotelleet kikyn purusta, työajista muutenkin, palkojen yleiskorotuksista jne. Kyllä ammattiliitosta sinänsä koen saaneeni hyötyä. Fjäder vaan pitäis vaihtaa, se taannuttaa kaiken.

Vierailija
19/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun akavalainen oma liittoni järjestä jatkuvasti edullisia koulutuksia, valvoo pätevyyksiä, antaa neuvontaa. Joitain jäsenetujakin kuulemma on, en jaksa niistä pysyä kyllä kärryillä. Liiton lehti sisältää tietoa ja dialogia professioomme liittyen. Jäsenmaksukin on kyllä suolainen.

Vierailija
20/21 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sinänsä, Lääkäriliitto vois hyvin Akavasta erotakin.

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi