80-luvulla kaikilla oli sellainen Elloksen? ruskea putkikassin mallinen
sorsa? kuvioinen laukku jonka sai tilauslahjana. Ainakin Helsingissä näitä näkyi naisilla tosi paljon.
Muistaako joku vielä?
Mulle tulee aina Louis Vuittonin logolaukusta se sama veska mieleen enkä sen takia voisi ikinä ostaa mitään sitä etäisestikään muistuttavaa. Nuorilla naisilla tällaisia muistoja ei ole, joten se lienee syy miksi heille ko. kassi kelpaa ja sitä pidetään jopa hienona.
Tuli nyt vaan mieleen noista laukuista.
Itse pyrin ostamaan laukkuja, jotka on mun mielestä nättejä mutta ei saa olla isoja merkkejä eikä liian kalliita.
Kommentit (15)
Yves Rocherin kasseissa, meikkilaukuissa ja korurasioissa oli aina kaikenlaista kukkakuviota, oikein kukkahattutätien märkiä unelmia? :DDD
Voi että kun joku vielä löytäisi kuvan siitä aloittajan kertomasta kassista niin voisi muistella ;-D Tulisiko siitä seuraava himoittu, harvinainen "blogilaukku"? ;-)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:42"]
Voi että kun joku vielä löytäisi kuvan siitä aloittajan kertomasta kassista niin voisi muistella ;-D Tulisiko siitä seuraava himoittu, harvinainen "blogilaukku"? ;-)
[/quote]Voisi tulla. Mä käytin sitä koululaukkuna jonkin aikaa. Se materiaali ei varmaan ole kestänyt aikaa, joten sitä tuskin löytyy kenenkään nurkista enää mutta albumista voisi kuva kyllä löytyäkin. Oi niitä aikoja!
Mä muistan vaan ne kuviolliset muoviset kantokassit joita sai Yves Rocherin tilausten mukana! :D Joku niistä oli sellainen puhallettava kassi josta sai rantatyynyn, ja joka haisi kamalalle muovin katkulle! :DD
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:34"]
Mulle tulee aina Louis Vuittonin logolaukusta se sama veska mieleen enkä sen takia voisi ikinä ostaa mitään sitä etäisestikään muistuttavaa. Nuorilla naisilla tällaisia muistoja ei ole, joten se lienee syy miksi heille ko. kassi kelpaa ja sitä pidetään jopa hienona.
[/quote]
Suomalaiset aikuispissisbloggaajat ja vastaavat kiinnostuivat merkistä siksi koska aikuispissisjulkkiksilla kuten Paris Hiltonilla ja Jessica Simpsonilla oli niitä Vuiskalaukkuja telkkarisarjoissaan jonkin aikaa ennen kuin kyseinen liike avattiin Suomeen, muuten kukaan 20-35 vuotias ei edes katsoisi niihin päin tänä päivänä, pitäisivät vaan rumina tätikasseina ;D
Mulla oli juuri ap:n kuvailema kassi! Ehkä juuri siitä syystä en pidäkään tuon tyylistä kuosia tavoittelemisen arvoisena....
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:34"]
[/quote]
Suomalaiset aikuispissisbloggaajat ja vastaavat kiinnostuivat merkistä siksi koska aikuispissisjulkkiksilla kuten Paris Hiltonilla ja Jessica Simpsonilla oli niitä Vuiskalaukkuja telkkarisarjoissaan jonkin aikaa ennen kuin kyseinen liike avattiin Suomeen, muuten kukaan 20-35 vuotias ei edes katsoisi niihin päin tänä päivänä, pitäisivät vaan rumina tätikasseina ;D
[/quote]Ne niin näyttää tätikasseilta! En voi ymmärtää miksi nuoret naiset käyttävät niitä. Mä en suostuisi ikinä ja mä olen täti-ikäinen.
Enpä ap:nä luottaisi ukkelin juttuihin jos ei nimeäänkään kerro. Ukkomies, joopa joo. Ei vaan halua naista riesakseen mutta ilmainen hoitelu kyllä kelpaa.
Jaa Helsingissäkö se "kaikilla" olikin. En ole mokomasta kuullutkaan, saati sitten nähnyt, mutta enpä ole Helsingissä kovin monta kertaa sillä vuosikymmenellä käynyt.
No jolla se on, niin kenen se sitten on? Minä muistelen jotain Yves Rocherin kuviokasseja kyllä olleen, täällä maallakin. Ja joo, mullakin on näistä muotikasseista tullut heti mieleen se vanha veska, en kyllä mikään laukkuihminen ole muutenkaan, ainoan käsilaukkuni sain juuri tilauksen mukana rocherilta.
Kaikilla oli mun ala-asteiässä semmoinen keltainen reppu, missä oli jotain ruusukuviota niin maan hemmetisti. Sekin joku tilauksen mukana tullut <3 nimim.vm. 86
Mä en enää muista kenen laukku se oli mutta muistan elävästi kyllä miltä se näytti. Ja niitä tosiaan oli monella.
Minäkin muistan ton kassin. Taisi se olla Yves Rocherin kassi.
Voi, muistan kyllä tuon kassimallin. Hämärästi tulee sorsa/muu lintukuviokin kyllä mieleen. Itselläni tosin oli sellainen ripulinruskea versio, jossa oli jotain muuta kuviointia (olisko ollut jotain logoja). Olikin ihan ulkomailta (Kanarialta?) hankittu aito jäljennös jostain merkkilaukusta. Ihanan nostaliginen fiilis tulvahtaa, kun tuota kammotusta muistelee... :D
By the way, täytyy muuten omalta osaltani todeta, että todellinen täti-look iski vasta 90-luvun alussa. Aloitin silloin opiskelun yliopistossa ja opiskelijabileissäkin käytiin bleiseri päällä, kun oltiin niiiiin aikuisia, heh heh.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 15:09"]
Kaikilla oli mun ala-asteiässä semmoinen keltainen reppu, missä oli jotain ruusukuviota niin maan hemmetisti. Sekin joku tilauksen mukana tullut <3 nimim.vm. 86
[/quote]
Mä muistan tän!
vm -87