oon tosi masentunut, väsynyt ja yksinäinen
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:31"]Juu, mä myös. Jokapäiväinen ahdistus siitä miten olen elämäni ihan itse pilannut typerillä valinnoilla. Ja ikää jo sen verran että loppuelämä näyttää samanlaiselta. Vaikeat ihmissuhteet syö kaiken lopunkin energian, välillä tekisi mieli hypätä jostain katolta alas. Tai aika useinkin.
[/quote]
Ihan kuin minun kirjoittama. Mulla on lisäksi kauhee yksinäisyys, joka syö. Oon lihonut muodottomaksi eikä kukaan mies katso päälle, tää syö, kun vuosikaudet yksin. Vihaan elämääni. Loppuis jo.
ap:lle neuvoksi, että palkkaa siivooja, mulla maksoi kolmion siivous vaan 70 euroa. Oo iloinen, että sulla on kavereita, joita voisit käskeä kylään. Mullei ikinä käy kerää. Elämä on harmaata paskaa. Uni on ainut vapautta ja todellisuudesta. Aamulla taas kivi rinnassa. Voimia sulle!
[/quote]
En voi siivoojaa palkata. Tää on liian kamala!
En sanonut että mulla olisi kavereita joita kutsua.
Ei todellakaan.
Kahden vuoden sisällä käynyt vain sisarukseni perhe.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:31"]Juu, mä myös. Jokapäiväinen ahdistus siitä miten olen elämäni ihan itse pilannut typerillä valinnoilla. Ja ikää jo sen verran että loppuelämä näyttää samanlaiselta. Vaikeat ihmissuhteet syö kaiken lopunkin energian, välillä tekisi mieli hypätä jostain katolta alas. Tai aika useinkin.
[/quote]
Ihan kuin minun kirjoittama. Mulla on lisäksi kauhee yksinäisyys, joka syö. Oon lihonut muodottomaksi eikä kukaan mies katso päälle, tää syö, kun vuosikaudet yksin. Vihaan elämääni. Loppuis jo.
ap:lle neuvoksi, että palkkaa siivooja, mulla maksoi kolmion siivous vaan 70 euroa. Oo iloinen, että sulla on kavereita, joita voisit käskeä kylään. Mullei ikinä käy kerää. Elämä on harmaata paskaa. Uni on ainut vapautta ja todellisuudesta. Aamulla taas kivi rinnassa. Voimia sulle!
[/quote]
En voi siivoojaa palkata. Tää on liian kamala!
En sanonut että mulla olisi kavereita joita kutsua.
Ei todellakaan.
Kahden vuoden sisällä käynyt vain sisarukseni perhe.
[/quote]
Se on niiden työtä siivota. Vähän järjestelet ennenkuin ne tulee. Pahimmat päältä. Äkkiä vaikka vaatteet sohvalta ja roskat lattialta vai kuinka pahassa kunnossa se sun koti on?
Facessa on sellainen ryhmä kuin Masennus on sairaus. Liity sinne. Sieltä voit saada kaverin ja purkaa tuntoja.
En vaan kehtaa. Täällä on paljon järjesteltävää
Voimat eivät riitä.
En kai mene julkiseen paikkaan esittelemään masennustani, (fb)?
Sinulle on annettu paljon hyviä neuvoja, mutta sinä vaan torppaat kaikki.
Kysynkin, mitä sitten olisit itse valmis tekemään tilanteesi hyväksi? Jos et ole valmis mihinkään, ei sinua voi kukaan auttaa. Jotain pitäisi itsekin yrittää. Jos et tosiaan pysty mihinkään, suosittelisin menemään lääkärille ja pyytämään lähete osastohoitoon mielenterveysosastolle. Jakso siellä voisi tehdä sinulle hyvää - mutta oletko tähänkään valmis?
Missä päin asut? Liekö siellä toimii masentuneiden valtakunnallinen yhdistys Mieli Maasta ry? Käy googlaamassa.
19: Jos asunto siistiytyy 70 eurolla, niin ei se kovin sotkuinen edes ole.
En tosin tarkoita, etteikö siltikin saisi siivoojaa kutsua. Saa ja varmaan kannattaakin, jos noin helpolla selviää.
Mun kämpän siivoukseen menisi pari tonnia.
(en ole ap)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:07"]
Sinulle on annettu paljon hyviä neuvoja, mutta sinä vaan torppaat kaikki.
Kysynkin, mitä sitten olisit itse valmis tekemään tilanteesi hyväksi? Jos et ole valmis mihinkään, ei sinua voi kukaan auttaa. Jotain pitäisi itsekin yrittää. Jos et tosiaan pysty mihinkään, suosittelisin menemään lääkärille ja pyytämään lähete osastohoitoon mielenterveysosastolle. Jakso siellä voisi tehdä sinulle hyvää - mutta oletko tähänkään valmis?
Missä päin asut? Liekö siellä toimii masentuneiden valtakunnallinen yhdistys Mieli Maasta ry? Käy googlaamassa.
[/quote]
No, kaikkeen on aina jokin syy. En vaan pääse eteenpäin yksin..
suunnitelmia on, mutta vaikea saada niitä toteen.
Ja se siivousongelma on ollut toistakymmentä vuotta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:21"]
Ymmärrän, itsekin voisin allekirjoittaa samanlaiset tunteet. Se voi olla sellainen itseään ruokkiva kierre.
Mutta kun olet hahmottanut ne jo erillisiksi tuntemuksiksi, on sinulla mahdollisuus ratkaista ongelmia. Joskus aikoja sitten kun aloittelin töissäni ja stressasin jotain kokeneempien mielestä ihan turhaa, vanhempi kollega kysyi minulta: "Tiedäthän sinä miten elefantti syödään?" kuulosti aivan tilanteeseen sopimattomalta vitsinalulta mutta kysyin kuitenkin että kerro nyt sitten kun alotit. "Pala kerrallaan", vastasi hän ja niinhän se on. Isot möykyt ovat pelottavia, tehdään niistä vähemmän pelottavia suupaloja.
Aloita masennuksesta, ota yhteyttä hoitavaan tahoosi oli se sitten työterveyshoito tai terveysasema. Kerro siellä tuntemuksistasi, masennukseen ja väsymykseen heiltä löytyy neuvoja ja hoitokeinoja.
Ne kun ovat hoidossa, yksinäisyydentunne on sitten helpompi hahmottaa ja ratkoa sitäkin ongelmaa.
Jaksamista ja tsemppiä sinulle aloittaja.
[/quote]
Koskaan en ole saanut apua yksinäisyyteen mtt toimistosta. Tarjoavat vain lääkitystä mikä toisinaan aiheuttaa lisää paniikkia ja ahdistusta liittyen toisiin ihmisiin.
No voi hyvä ihme sitten....jos et aio mitään parantuaaksesi tehdä, niin lopeta nillitys. Olet saanut hyviä neuvoja.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:35"]
No voi hyvä ihme sitten....jos et aio mitään parantuaaksesi tehdä, niin lopeta nillitys. Olet saanut hyviä neuvoja.
[/quote]
Vastaus nro 26 ei ollut mun. T. Ap
Mitä on tapahtunut että tilanne on tämä? oletko aina ollut yksinäinen? Minkälaista elämäsi oli ennen masennusta?
Mulla on ainakin koulukiusaus ja muut ongelmat aiheuttaneet yksinäisyyden. Ja en ajattele enää koulukiusausta. Olen myös antanut anteeksi sen. Mutta sitä muuria on vaikea rikkoa ja olla se ensimmäisen askeleen ottaja.
t:3
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:59"]En vaan kehtaa. Täällä on paljon järjesteltävää
Voimat eivät riitä.
En kai mene julkiseen paikkaan esittelemään masennustani, (fb)?
[/quote]
Se on suljettu ryhmä, joka vaatii ryhmäläisiltä ehdottoman vaitiolon. Suosittelen lämpimästi tätä ryhmää.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:11"]19: Jos asunto siistiytyy 70 eurolla, niin ei se kovin sotkuinen edes ole.
En tosin tarkoita, etteikö siltikin saisi siivoojaa kutsua. Saa ja varmaan kannattaakin, jos noin helpolla selviää.
Mun kämpän siivoukseen menisi pari tonnia.
(en ole ap)
[/quote]
Ei mene. Niiden hinnoitus määräytyy asunnon koon ja siivoustarpeen mukaan. Itsellä järjestelin itse paikat ja ne tuli pesemään, veivät matot ulos ym. Sitten on muita siivouksia, siis työläämpiä, ei todellakaan maksa kahta tonnia. Googleta alueesi siivousfirmoja ja pyydä tarjous tarpeesi mukaan.
Turha sua on yrittää auttaa, kun sulle ei kelpaa mikään. Tässä lista, mistä voit aloittaa kohtalaisen helposti:
Mene kuntasi psykiatriseen päivystykseen tai soita suoraan sairaalaan ja vaadi päästä osastohoitoon nyt heti. Sano, ettet pärjää kotona ja sun on pakko päästä.
Millainen kaatopaikka Se sun koti on, jos sinne ei voi muka siivoojaa ottaa? Siivoojat kuule siivoaa toisten oksennuksia, veritahroja, pesemättämiä vessoja jne... Älä valita sotkustasi, jos et sitten ota neuvoa vastaan eli tilaa siivooja.
Jaksatko käydä suihkussa joka päivä ja onko sinulla ruokaa joka päivä eli jaksatko käydä kaupassa? Jos vastaat kyllä, niin masennuksesi ei ole niin paha, ettet voisi noudattaa meidän neuvoja.
Jos vastasit ei, voit soittaa ambulanssin ja käsket niiden kipata sut osastohoitoon.
Mielenterveystoimistosta voit pyytää itsellesi ns palveluohjaajan. Hän tulee kotiisi siivoamaan sinun kanssasi ja esim vie sinua viikoittain kävelylle.
Jos olet aivan lamaantunut, soita siskollesi ja sano, että tarvit nyt heti apua.
Koita tehdä jotain, mikä vie ajatuksesi pois masennuksesta. Itsellä auttoi Netflixin katsominen. Katsoin sitä koko ajan, mutta sainpahan ajatukset muualle. Lisäksi yritin käydä joka päivä 30 minuutin kävelyn ulkona. Aina en jaksanut, mutta jos jaksoi, Se piristi, Ei haittaa, vaikka vaan laahustat eteenpäin. Ulkoilu kuitenkin piristää.
Monilla paikkakunnilla on ns avo-osastoja juuri masentuneille. Sinne pääset vaikka terveyskeskuksen kautta. Varaa aika tai mene vaikka päivystykseen.
Millainen elämäntilanteesi on muuten? Oletko eläkkeellä, koulussa vai työelämässä, sairaslomalla?
Monet yhdistykset tekevät myös siivouksia tuntihinnoin, silloinhan max hinnan sopiminen on helppoa. Ovat myös edullisempia kuin yksityiset firmat.
Voi sopia vaikka, että siivousta 5 t á 15 €/t. Esim. Espoossa saa tähän hintaan.
Ap: et vastannut kysymykseeni: mitä itse olisit valmis tilanteesi eteen tekemään?
Jos vastaus on, ettet mitään, niin ei sinua voi kukaan auttaa.
Osastojaksolle sitten vaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:31"]Juu, mä myös. Jokapäiväinen ahdistus siitä miten olen elämäni ihan itse pilannut typerillä valinnoilla. Ja ikää jo sen verran että loppuelämä näyttää samanlaiselta. Vaikeat ihmissuhteet syö kaiken lopunkin energian, välillä tekisi mieli hypätä jostain katolta alas. Tai aika useinkin.
[/quote]