Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin ulkomaille. Arvatkaa, mitä kaipaan eniten?

Vierailija
14.01.2014 |

Säästä puhumista! Olen tavallinen suomalainen ujo metsäläinen, on hankala puhua niitä näitä tuntemattomien kanssa. Suomessa oli sentään alati vaihtuva sää, aina pystyi puhumaan säästä. 

Täällä sää on ympäri vuoden ihan samanlainen. Ei mitään eroa. Aurinkoa ja tasaista lämpöä vain. Ehkä pari kertaa vuodessa sataa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan :

sähköä

vettä

ikkunoita

lattioita

vessanpöttöjä

suihkuja

televisiota

kännykkää (täällä ei verkkoa tietenkään), yleensäkin puhelinta (täällä ei edes lankapuhelinta)

perunaa

kiirettä

valkoisia ihmisiä

suomenkieltä (olen alkanut puhumaan itsekseni suomeksi, ihan vaan että saan puhua ja kuulla suomea)

Vierailija
2/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D mut voithan sä puhua säästä sitä kautta että toteat kuinka taas paistaa ja on lämmintä, sitten kerrot kuinka suomessa säät vaihtelee koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen luulisi sopeutuvan helposti Britteihin. Siellähän kestopuheenaihe on sää!En kyllä haluaisi muuttaa ikuisen kesän maahan. Nytkin on niin upea talvipäivä. Aurinko paistaa, lumi kimaltaa ja pakkasta on kymmenkunta astetta. Ja juroja suomalaisia mörököllejäkin on sopivasti.

Vierailija
4/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:10"]

Mä kaipaan :

sähköä

vettä

ikkunoita

lattioita

vessanpöttöjä

suihkuja

televisiota

kännykkää (täällä ei verkkoa tietenkään), yleensäkin puhelinta (täällä ei edes lankapuhelinta)

perunaa

kiirettä

valkoisia ihmisiä

suomenkieltä (olen alkanut puhumaan itsekseni suomeksi, ihan vaan että saan puhua ja kuulla suomea)

[/quote]

Teet kuitenkin arvosta työtä kehitysmaiden hyväksi olemalla siellä. Minkälaisissa avustustöissä olet?

Vierailija
5/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:19"]

Suomalaisen luulisi sopeutuvan helposti Britteihin. Siellähän kestopuheenaihe on sää!En kyllä haluaisi muuttaa ikuisen kesän maahan. Nytkin on niin upea talvipäivä. Aurinko paistaa, lumi kimaltaa ja pakkasta on kymmenkunta astetta. Ja juroja suomalaisia mörököllejäkin on sopivasti.

[/quote]

Listauksesta päätellen kakkonen asuu juurikin Briteissä :-p

Vierailija
6/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:10"]

Mä kaipaan :

sähköä

vettä

ikkunoita

lattioita

vessanpöttöjä

suihkuja

televisiota

perunaa

kiirettä

valkoisia ihmisiä

[/quote]

lähde pois. Ei tarvi asua kehitysmaassa. Miten av-palsta toimii ilman sähköä ?

Vierailija
7/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeita kassoja!!!!

Vierailija
8/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, ma kaipaan kanssa smalltakkia saasta ja oikeasti kaipaan myos vuodenaikoja. 

Myos kunnon ruisleipaa kaipaan joka aamu ja himo ei tunnu menevän ohi, onneksi kavereita kay joka kuukausi, nama tuovat ruisleipaa tuliaisiksi.

Kolmas mita himoan on rauhallisuus ja hiljaisuus, taalla Los Anglesissa on halinaa koko ajan. Onneksi muutan kesaksi Suomeen, kolme vuotta meni melko nopsaan!

Vierailija
9/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ollessani minä kaipasin hämärtyviä kevättalven iltoja, jolloin auringon jälkeen maisema muuttui sinertäväksi.

Vierailija
10/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:18"]Hauskaa, ma kaipaan kanssa smalltakkia saasta ja oikeasti kaipaan myos vuodenaikoja. 

Myos kunnon ruisleipaa kaipaan joka aamu ja himo ei tunnu menevän ohi, onneksi kavereita kay joka kuukausi, nama tuovat ruisleipaa tuliaisiksi.

Kolmas mita himoan on rauhallisuus ja hiljaisuus, taalla Los Anglesissa on halinaa koko ajan. Onneksi muutan kesaksi Suomeen, kolme vuotta meni melko nopsaan!

[/quote]

"Menevän"?

Vierailija
11/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta kaipaan suomalaista peruskoulua lapsille, ystäviäni, suomen kieltä, osittain suomalaista asioiden sujuvuutta, ei-hierarkista yhteiskuntaa ja suht' mukavaa kesää toukokuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin.

Kaikki muu on täällä Saksassa on paremmin.

Vierailija
12/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyyttä naapureihin ja salmiakkia, ruisleipää, lonkeroa, Fazerin sinistä, HK:n sinistä, saunaa, mämmiä, karjalanpiirakoita, masentavia talvimaisemia, ahdistavaa kaamosta, puhumattomuutta, jurotusta ja kyräilyä.

Eli, toisin sanoen, kaipaat näitä perinteisiä Suomalaisia juttuja, joista me kaikki ollaan erittäin iloisia. Tutkimuksen mukaan me Suomalaiset olemme onnellista kansaa.

Vierailija
13/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:18"]

Hauskaa, ma kaipaan kanssa smalltakkia saasta ja oikeasti kaipaan myos vuodenaikoja. 

[/quote]

Ruisleipää voi leipoa itsekin.

Vierailija
14/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:18"]Hauskaa, ma kaipaan kanssa smalltakkia saasta ja oikeasti kaipaan myos vuodenaikoja. 

[/quote]

"Menevän"?

[/quote]

Busted! :D

Vierailija
15/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea kuvitella, mitä kaipaisin, mutta en ulkomailla saisi. Ruokia voi tehdä itse, säätä ei tulisi ikävä. Ja kai joka paikassa voi jurottaa.

Vierailija
16/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:35"]

[/quote]

"Menevän"?

[/quote]

[/quote]

Facebookissa lukisi "Lähetetty noin tunti sitten lähellä paikkaa Sonkajärvi" :)

Vierailija
17/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossakin, " mitä"

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:35"]

[/quote]

"Menevän"?

[/quote]

[/quote]

Vierailija
18/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa oli siitä hauska asua, että vaikka alueella, jossa itse asuin, oli suomalaisesta näkökulmasta katsottuna pääsääntöisesti erittäin kiva ilmasto, siitäkin väännettiin suurta draamaa.Esimerkiksi  sen joka talvi jossain vaiheessa tulevan kylmän jakson aikana, jolloin lämpötila saattoi laskea yöllä nollan alapuolelle, pystyi aina mainitsemaan, että Suomen sukulainen oli juuri kertonut kotopuolessa olevan  pari lämpöastetta/ kymmenen astetta pakkasta. Ja kumpikin juttu oli italialaisista ihan yhtä jännä.

Samoin italialaisten päivetellessä huonoa kesää, kun heinäkuun puolessa välissä oli vielä vain 23 astetta, ja rusketus uhkasi jäädä saamatta puolipilvisten viikonloppujen takia, saatoin kertoa epätoivoisesta yrityksestäni teininä saada jotain pohjarusketusta etelänmatkaa varten 14 asteen lämmössä.

Ja siitä, miten kamalissa sääolosuhteissa olin asunut, sai jutun juurta ihan kaikkien uusien tuttavuuksien kanssa, jopa sellaisten, jotka olivat jostain syystä joskus Suomessa käyneet.

Vierailija
19/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on myös vaikea kuvitella mitään mikä nyt niin paljon parempaa olisi suomessa. Joskus tietysti kaipaan ruisleipää, aika tottunut olen kyllä paikallisiinkin versioihin, millä ei tosin paljonkaan ole kotimaisen ruisleivän kanssa tekemistä... joskus salmiakkia, mutta jotakin hiukan vastaavaa on lôytynyt täältâkin... muuten arki toimii ja olen varmasti tyytyväisempi kuin suomessa olisin, koska tykkäân siitä, että ihmisiin saa kontaktia ja ihmisiä on joka paikassa... Minusta suomessa on ihan sairalloisen ylikorostunutta se yksinäisyyden ja hiljaisuuden etsiminen.

Aloittajalle, mikään ei estä puhumasta sääkommentin jälkeen jotakin muuta yhtä kevyttä, kunnes jutut muuttuvat hieman henkilökohtaisemmaksi. Se, että joku keksii kommenttia edes säästä tarkoittaa että hän huomaa sinut ja haluaa tehdä sun olon mukavammaksi. Se on minusta ainoastaan kiva juttu, en tiedä miksi siitä kannattaisi valittaa.

Vierailija
20/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukoita ja muita happamia makuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän