Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysipäiväisestä raskaasta työstä 1400e/kk..

Vierailija
14.01.2014 |

Ei hitto, tuollaista työtä mulle tarjottiin. Eihän tuolla jumaliste ELÄ Suomessa.... Tiedän, että monella on noin, mutta periaatteessa - kun palkalla pitäis pystyä elämään ja elättämään perheensä!

Tässä on nyt sitä siivoustyötä sitten, työttömänä toimihenkilönä hain paikkaa ja tässä vielä maksetaan teollisuuden tes:n mukaan, mikä on parempi kuin siivousalan oma tes.

Saan ansiosidonnaista 1800e/kk.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää käteen n. 900€/kk (josta maksetaan laskut, vuokra, ruoka jne) ja vielä olen elossa. Laitonta näin alhasten tulojen kyllä olla pitäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivätyöstä 1400€/kk, ei hemmetti. Onko noin pieniä palkkoja olemassa? Tienasin puolisoni kanssa viime vuonna yhteensä vajaat 100 000€ ja joo, ei tarvinnut ruokakaupassa katsoa mitä kärryyn kerää, mutta eipä tehty ulkomaanmatkaa tai muutakaan isoa hankintaa, kun ei oikein ollut rahaa. Lasten harrastukset, asuminen lainoineen jne, sinne meni. Onneksi tästä vuodesta tulee parempi. Mulla pysyy suunnilleen samana 65k mutta vaimon tulot paranee.

Vierailija
4/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Joku tuossa nyt mättää, jos töihinmeno tietää tulojen alennusta. Mistähän tuossa vaiheessa voisi repiä motivaatiota? Ei mistään. Vika on järjestelmässä.

En menisi tilanteessasi töihin. Sekös tällä palstalla tuomitaan, mutta kuten Urpilainen vaalikeskustelussa totesi, vika on naurettavissa palkoissa, ei liian suurissa tuissa. Liekö näin, mutta jokin tuossa järjestelmässä mättää ja pahasti. Miksi kukaan tekisi töitä jos sen takia elintasoa pitäisi alentaa radikaalisti.

Vierailija
5/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:38"]Usko pois niin se vaan on monissa paikoissa! Mä olen toimisto/varastotöissä joka päivä klo 8-16 ja käteen jää tuo 1400€! Hölmön hommaa sanon minä, mutta palkka on tessin mukaan ja pomon kanssa turha edes neuvotella!!

Kuoltaisiin lapsen kanssa varmaan nälkään jos ei olisi myös työssä käyvää (palkka lähes 3x suurempi kuin mulla) miestä.

Tämä työ vie kaikki mehut eikä mitään anna! Tätä kirjoitan ruokatauolla. Joku kuitenkin alkaa kitistä...

[/quote]

Jos mies saa 4200, eihän sinun tarvitsisi tuollaisessa työssä kituuttaa, paitsi jos miehesi on täydellinen paskapää ja pakottaa sinut siihen. Käyttäisit ajan mieluummin kouluttautumiseen, uusien kykyjen oppimiseen ja vaikka oman kodin hoitoon. Itse en miehenä pistäisi naistani noilla tuloilla mihinkään mitä se ei itse halua tehdä.

[/quote]

Siis täh? Minä tienaan 4200 ja mies 4900, eikä ole liikaa rahaa. En voisi jäädä pois töistä.
[/quote]
Av-mammat tulee toimeen minimillä, muita elämäntapoja ei ymmärretä eikä haluta ymmärtää. Etkö jo sitä ole oppinut? Ja jos tienaakin yli 2500, pitää jäädä tonneja kuussa säästöön vähintäänkin. Senkin olen oppinut täällä.. :D

Vierailija
6/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:29"]Ei hitto, tuollaista työtä mulle tarjottiin. Eihän tuolla jumaliste ELÄ Suomessa.... Tiedän, että monella on noin, mutta periaatteessa - kun palkalla pitäis pystyä elämään ja elättämään perheensä!

Tässä on nyt sitä siivoustyötä sitten, työttömänä toimihenkilönä hain paikkaa ja tässä vielä maksetaan teollisuuden tes:n mukaan, mikä on parempi kuin siivousalan oma tes.

Saan ansiosidonnaista 1800e/kk.

[/quote]

Sama juttu... Työt aloitin niin tulot tippui 300€/kk ja työpäivät on 10-12tuntia pitkiä... Ylityöt saa sit pitää vapaina joskus...

Vierailija
7/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:51"]

Yksi ongelma on isot ansiosideonnaiset. Toinen ongelma on alle toimeentulorajan olevat palkat. Näitä pitäisi tasoittaa.

[/quote]

No tuo ansiosidonnainen loppuu aikanaan. Huono palkka ei helposti nouse.

Vierailija
8/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:01"]Kyllä melkein taas itku pääsi, kun luin palkkakuittia: 1342 euroa netto. Olen pph, teen 9-tuntista työpäivää (tasoittuu tosin 8 tuntiin), yksi ikälisäkin on. Jos en tykkäisi lapsista ja työstäni, lopettaisin heti.
[/quote]

Omien lasten sairastaessa päivät on palkattomia tai ylityövapaita. Onneksi heinäkuussa tulee muutos, ja mekin olemme oikeutettuja hoitamaan sairasta lasta kotona... Hoitolaiset tulevat kipeinä ja tartuttavat oman perheen ja sitten ollaan 2 viikkoa palkattomalla...

Vierailija
9/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:08"]

Ap korjaa, se on BRUTTOpalkka tuo 1400e!

[/quote]

Herranen aika, mikä teollisuuden ala on kyseessä?

Vierailija
10/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:38"]

Usko pois niin se vaan on monissa paikoissa! Mä olen toimisto/varastotöissä joka päivä klo 8-16 ja käteen jää tuo 1400€! Hölmön hommaa sanon minä, mutta palkka on tessin mukaan ja pomon kanssa turha edes neuvotella!!

Kuoltaisiin lapsen kanssa varmaan nälkään jos ei olisi myös työssä käyvää (palkka lähes 3x suurempi kuin mulla) miestä.

Tämä työ vie kaikki mehut eikä mitään anna! Tätä kirjoitan ruokatauolla. Joku kuitenkin alkaa kitistä...

[/quote]

No paljon sulla on bruttopalkka? Nettopalkkojen vertailu on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
11/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on isot ansiosideonnaiset. Toinen ongelma on alle toimeentulorajan olevat palkat. Näitä pitäisi tasoittaa.

[/quote]

Miten niin isot ansiosidonnaiset? Niissä on kyllä tehokkaat leikkurit, tulot tippuisi puolella jos ansiosidonnaiselle joutuisin.

Vierailija
12/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:57"]

[/quote]

Just noin. Onko työttömillä kissanpäivät? No ei, jos saat Kelan peruspäivärahaa, kyllä jos saat ansiosidonnaista. Ainakin pitäisi olla selvä raja että vaikka yli 1500€ brutto ansiosidonnaista ei makseta olkoon tulot olleet vaikka mitkä? Tiedän paljon keplottelijoita jotka ottavat itselleen parin vuoden loman kun ovat ensin laskeneet että tulevat vetämään ansiosidonnaista pari-kolme tonnia kuussa tuon ajan ja hyvin elelevät kun rahat juoksee ja töissä ei tartte käydä. Kaiken huippu jos vielä menevät johonkin koulutukseen ja siihen koulutuslisät niin "tukia" voi tulla neljän tonnin edestäkin.

[/quote]

ai että vaikka 4000 e tienaavat tipahtavat heti ansiosidonnaisella 1500 e tienaaviksi, just...

Luuletko että hyvätuloiset elelevät herroiksi jos joutuvat ansiosidonnaiselle.

Vierailija
13/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkasta tulee mieleen kesätyö varastolla! todella rankkaa fyysisesti ja palkalla sai vuokran maksettua ja ruokaa jääkaappiin. Työ oli just sellasta "mehut vievää" ettei työpäivän jälkeen oikein jaksanut tehdä mitään.

Vierailija
14/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jäin joku 3v sitten työttömäksi ja tulot on oikeastaan vaan kasvaneet. Ei paskahommia kannata tehdä Suomessa, ei niistä makseta oikeastaan mitään. Ois se vähän eri asia jos ois se perustulo, silloin sekin huono palkka ois huomattavasti enemmän.

Vierailija
15/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:38"]Usko pois niin se vaan on monissa paikoissa! Mä olen toimisto/varastotöissä joka päivä klo 8-16 ja käteen jää tuo 1400€! Hölmön hommaa sanon minä, mutta palkka on tessin mukaan ja pomon kanssa turha edes neuvotella!!

[/quote]

Jos mies saa 4200, eihän sinun tarvitsisi tuollaisessa työssä kituuttaa, paitsi jos miehesi on täydellinen paskapää ja pakottaa sinut siihen. Käyttäisit ajan mieluummin kouluttautumiseen, uusien kykyjen oppimiseen ja vaikka oman kodin hoitoon. Itse en miehenä pistäisi naistani noilla tuloilla mihinkään mitä se ei itse halua tehdä.

[/quote]

Siis täh? Minä tienaan 4200 ja mies 4900, eikä ole liikaa rahaa. En voisi jäädä pois töistä.
[/quote]
Av-mammat tulee toimeen minimillä, muita elämäntapoja ei ymmärretä eikä haluta ymmärtää. Etkö jo sitä ole oppinut? Ja jos tienaakin yli 2500, pitää jäädä tonneja kuussa säästöön vähintäänkin. Senkin olen oppinut täällä.. :D
[/quote]

Jos on isot tulot, eikä rahaa riitä esim. säästöihin tai lomamatkoihin, on kyse lähinnä omista valinnoista, kun taas pienillä tuloilla rahat menevät väkisinkin välttämättömyyksiin. On siis tyhmää tulla tällaisiin ketjuihin kitisemään, ettei millään pärjäisi pienemmillä tuloilla, kun suurimmalla osalla ei ole mitään vaihtoehtoa. Jokainen saa kyllä puokestani käyttää rahansa mihin haluaa, mutta ei niillä rahoilla tarvitse tulla ylpeilemään pienituloisten ketjuihin.

Ps. Meillä nousi juuri tulot 2300 eurosta (netto) neljään tonniin, ja saamne joka kuukausi säästöön puolitoista tonnia, vaikka asumme isossa rivarissa vuokralla pääkaupunkiseudulla ja meillä on auto. Toki voisimme myös tuhlata kaikki rahamme, mutta ennemmin säästämme, että voisimme ostaa oman asunnon.

Vierailija
16/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois niin se vaan on monissa paikoissa! Mä olen toimisto/varastotöissä joka päivä klo 8-16 ja käteen jää tuo 1400€! Hölmön hommaa sanon minä, mutta palkka on tessin mukaan ja pomon kanssa turha edes neuvotella!!

Vierailija
17/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice, mitenkä saat 1800/kk? Kelpais itsellekin.

Vierailija
18/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
19/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en tekis. Oikeastaan kenenkään ei pitäisi suostua, niin ehkä se auttaisi palkkoja kipuamaan ylöspäin. Oikeudenmukaista olisi jos täysipäiväisen työn palkan alaraja olisi 2000 euroa brutto. 

Vierailija
20/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:40"]

[/quote]

[/quote]