Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysipäiväisestä raskaasta työstä 1400e/kk..

Vierailija
14.01.2014 |

Ei hitto, tuollaista työtä mulle tarjottiin. Eihän tuolla jumaliste ELÄ Suomessa.... Tiedän, että monella on noin, mutta periaatteessa - kun palkalla pitäis pystyä elämään ja elättämään perheensä!

Tässä on nyt sitä siivoustyötä sitten, työttömänä toimihenkilönä hain paikkaa ja tässä vielä maksetaan teollisuuden tes:n mukaan, mikä on parempi kuin siivousalan oma tes.

Saan ansiosidonnaista 1800e/kk.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:38"]Usko pois niin se vaan on monissa paikoissa! Mä olen toimisto/varastotöissä joka päivä klo 8-16 ja käteen jää tuo 1400€! Hölmön hommaa sanon minä, mutta palkka on tessin mukaan ja pomon kanssa turha edes neuvotella!!

Kuoltaisiin lapsen kanssa varmaan nälkään jos ei olisi myös työssä käyvää (palkka lähes 3x suurempi kuin mulla) miestä.

Tämä työ vie kaikki mehut eikä mitään anna! Tätä kirjoitan ruokatauolla. Joku kuitenkin alkaa kitistä...

[/quote]

Jos mies saa 4200, eihän sinun tarvitsisi tuollaisessa työssä kituuttaa, paitsi jos miehesi on täydellinen paskapää ja pakottaa sinut siihen. Käyttäisit ajan mieluummin kouluttautumiseen, uusien kykyjen oppimiseen ja vaikka oman kodin hoitoon. Itse en miehenä pistäisi naistani noilla tuloilla mihinkään mitä se ei itse halua tehdä.

[/quote]

Siis täh? Minä tienaan 4200 ja mies 4900, eikä ole liikaa rahaa. En voisi jäädä pois töistä.

[/quote]

Luitko idiootti tuota toista viestiä? Nainen tienaa 1400 ja mies 4200. Tottakai naisen tulot ovat pientä lisää, mutta niin kauan kun toisen palkka on noin paljon parempi ja silläkin pärjää, kannattaisi toisen käyttää aikansa tulevaisuutensa puolesta ja ajatella pidemmälle, kun tehdä jotain paskahommaa pähkinäkorvauksella.

Vierailija
22/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on isot ansiosideonnaiset. Toinen ongelma on alle toimeentulorajan olevat palkat. Näitä pitäisi tasoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nykyään on juuri tota... Ja mediassa hehkutetaan kuinka suomalaiset tienaa yli 3000€/kk <3

Vierailija
24/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen miksi täällä kituutan vielä hetken on edessä häämöttävä äitiysloma :) 

Tulipahan koitettua!

ja mies ei todellakaan tähän ole pakottanut!

Vierailija
25/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mies tienaa yli 3000€/kk, mutta olin pari kuukautta siivoojana palkkatuella, eli sillä 9€/pv. 

Vierailija
26/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:51"]

Yksi ongelma on isot ansiosideonnaiset. Toinen ongelma on alle toimeentulorajan olevat palkat. Näitä pitäisi tasoittaa.

[/quote]

Just noin. Onko työttömillä kissanpäivät? No ei, jos saat Kelan peruspäivärahaa, kyllä jos saat ansiosidonnaista. Ainakin pitäisi olla selvä raja että vaikka yli 1500€ brutto ansiosidonnaista ei makseta olkoon tulot olleet vaikka mitkä? Tiedän paljon keplottelijoita jotka ottavat itselleen parin vuoden loman kun ovat ensin laskeneet että tulevat vetämään ansiosidonnaista pari-kolme tonnia kuussa tuon ajan ja hyvin elelevät kun rahat juoksee ja töissä ei tartte käydä. Kaiken huippu jos vielä menevät johonkin koulutukseen ja siihen koulutuslisät niin "tukia" voi tulla neljän tonnin edestäkin.

Vierailija
27/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, saisinpa jossakin kuussa edes 1300 brutto.

Terv. akateeminen kulttuurialan silpputyöläinen

Vierailija
28/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä melkein taas itku pääsi, kun luin palkkakuittia: 1342 euroa netto. Olen pph, teen 9-tuntista työpäivää (tasoittuu tosin 8 tuntiin), yksi ikälisäkin on. Jos en tykkäisi lapsista ja työstäni, lopettaisin heti.

Vierailija
29/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto sanoo, jos mies tienaa 4200 voi vaimo jäädä pois töistä!

Eihän tuolla rahalla ELÄ. ellei halua syödä joka toinen päivä kaurapuuroa. Käteen jäävä summa tuosta on jotakuinkin n. 3000 eur..

Siitä pois vuokra, vakuutukset, auto yms. ei tosiaan jää ruokaan paljon mitään..

Vierailija
30/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkään sitä ansiosidonnaista ei saa kyllä sitä samaa summaa mitä se sun palkka on. Leikkuri vetää tosta 2400€ jälkeen aika reilulla kädellä ja sen vuoksi sitten nämä teidänkin haukkumat 'rikkaat' joutuvat niitä omia asuntojaan myymään.

Sit toisekseen, jos aloittajan palkka on 1400€/netto/kk nii sehän on ihan hyvä palkka. Kyllä sillä jo perheen elättää, riippuu tietysti perheen koosta vähän, mutta kuitenkin. Jos on liian suuret asumismenot, niin siltä puolelta voi sitten vähän pienentää. Mutta kyllä suomessa on alueita, myös siellä radan varressa lähellä pk-seutua, jossa tuolla 1400€ nettopalkalla pärjääpi. 

T. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
31/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni vaimo on nykyään pelkkä "perheenäiti", kyllä ne näyttää hyvin pärjäävän, vaikka mies ei ihan miljoonia tienaa. 

Vierailija
32/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap korjaa, se on BRUTTOpalkka tuo 1400e!

Vierailija
33/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ketutuksen. Moisella palkalla ei oikeasti kannata töihin, varsinkin jos vielä joutuu maksamaan hoitomaksut lapsista :( Minä en viitsi jäädä kotiin työkykyisenä ja työkkäri varmaan huolehtisi, etten edes voisi...

Täällä myös perhepäivähoitaja ja joka palkkapäivä alkaa itkettää tai viimeistään siinä vaiheessa, kun menen kauppaan ja yritän valita sieltä jotain oikeasti terveellistä ruoaksi valmistettavaa näillä hinnoilla... Mulla työpäivät 10h ja tasoitetaan vähän silloin sun tällöin, kun pieni kunta kyseessä. Mutta ei enää pitkään, tämä on viimeinen kevät. Nyt riittää.

Vierailija
34/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elätetä perhettä 1400/netto. Vuokraan tuosta menee jo helposti puolet, useimmiten reilusti ylikin, jos on esim. kolmio tai neliö.

Eivätkä kaikki loput ole automaattisesti käytettävissä ruokaan, normaaliin kulutukseen ja laskuihin.

Itselläni mm. pakollisiin reseptilääkkeisiin menee kuukaudessa lähes 100 €, on kaikanlaisia perussairauksia. Puolen vuoden sisään hammaslääkäriin on mennyt lähes 200 €.

Vierailija
35/35 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400e/kk on kyllä kovin vähän raskaasta työstä. Jos se olisi kevyttä ja mukavaa sitten suostuisin, muuten en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan