Oletko nähnyt UFO:a?
Minä näin nuorena UFO:n. Asuimme omakotitalossa maalla, ja n. 300 metrin päässä oli pieni tehdas pellon reunassa. Eräänä yönä äitini herätti minut ja pyysi katsomaan ikkunasta ulos, ja siellä se oli, UFO. Oli kesäyö eikä siis kovin pimeää. Tehtaan katonrajassa oli kapeita ikkunoita, joiden vieressä leijaili paikallaan lautasmallinen UFO. Aluksen reunaa kiersivät soikeat ikkunat joista loisti himmeä valo. Kyseessä ei siis ollut missään korkealla taivaalla liikkuva valopiste, ei tuikkiva tähti eivätkä lentokoneen valot, vaan n. 20 metrin korkeudella tehtaan katonrajassa paikallaan pysyvä leijaileva esine. Laitoin pöytälamppuun valon hakeakseni kiikarin ja saman tien UFO katosi näkyvistä. Vaikka sammutin valon ja katselin ulos kiikarilla, mitään ei enää näkynyt.
Kommentit (72)
Olin armeijassa 1972Vvekaranjärvellä.Olin kaverin kanssa vartiossa kun olimme metsäkeikalla ,seisoimme pienen pellon reunalla metsän rajaan oli muutama 100m Siinä seisoimme ja juttelimme kun yhtä äkkiä huomasimme tosi ison aivan kuin pallon muotoisen esineen leijuvan puiden yläpuolella joka hiljalleen nousi ja laski ,voisi sanoa että se esine oli kerrostalon kokoinen. Muut intin kaverit oli teltoilla kilometrin päässä ,kaverin kanssa sit ilmestystä katsellessa tuli mainittua olispa kovat piipussa olisi varmaan sitä kohti ammuttu.Jonkin aikaa se siinä leijui ilmassa ei luulunut mitään ääntä mutta kun se läksi siitä liikkeelle lähö nopeus oli kova jäi vain pitkä vana kun se hetkessä hävisi näkyvistä.
Pate
Olen nähnyt ufon ja vielä sisältä. Lapsena kävivät yöllä noutamassa ja pelotti vitusti, että taasko. Myöhemmillä kerroilla kun tulivat, nin ei pelottanut enää niin paljua, kun tiesin että päästävät pois ja pää toimii reissun jälkeen kirkkaammin.
59, minulla on lähes vastaava kokemus viime kesältä. Makoilin riippumatossa kauniina kesäpäivänä. Taivas oli pilvetön ja näkyväisyys hyvä. Luin kirjaa pitäen sitä ilmassa, kun huomasin yhtäkkiä kirjan vieressä taivaalla kaukana, todella kaukana hopeanhohtoisen, sikarinmuotoisen, lentävän esineen, joka eteni nopeasti. Seurasin sen lentoa jonkin aikaa, kunnes - puff, se vain katosi. Tuijotin taivaalle pitkään, mutten nähnyt enää mitään. Spooky.
Olen kaksi kertaa nähnyt ihan selkeästi. Kolmas kerta oli vain outo valo paikassa, missä ei pitänyt olla valoja.
Olen!
Minulla on sen merkkinen ilmankostutin varmaan iloiselta -70 luvulta.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:55"]
En ole, mutta haluaisin nähdä. :) Olen kyllä tähtitaivaalle katsonut kerran ja siellä tähtien seassa liikuskeli valkoinen tähden näköinen piste, joka eteni välillä hitaammin, välillä nopeammin ja vähän eri suuntiin, ei suoraan eteenpäin.
[/quote]
Minäkin olen nähnyt tuollaisia usein, mutta olen ajatellut, että kyseessä on vain näköharha... jos jotain tuijottaa tarpeeksi kauan, se vaikuttaa "liikkuvan" :)
Olen kerran. Ajoin myöhään illalla pimeään aikaa ison metsäisen alueen läpi kulkevaa tietä pitkin. Muuta valoa ei ollut kuin omat auton valot, eikä liikennettä yhtään. Yht'äkkiä tien yli lensi matalalla, puiden latvojen korkeudella joku iso lentävä esine. Parhaiten siitä näkyi pohjassa olevat kolme himmeää selkeäreunaista valoa jotka hohtivat vähän niin kuin kuu, pehmeästi. Se oli noin 20-30m pitkä ja liikkui vain äänettömästi tien yli. Ei ollut mikään nopea viuhahdus vaan olisiko sillä vauhti ollut jotain 50-60km/h. Säikähdin aika kovin ja olisin pysähtänyt seuraavalle bussipysäkille vetämään happea jos olisin vain uskaltanut.
13 vielä jatkaa että ne valot eivät olleet mitään pieniä tuikkuja vaan halkaisijoiltaan ehkä 2-3 metriä joten näkyivät tosi selkeästi.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:28"]
Olen kerran. Ajoin myöhään illalla pimeään aikaa ison metsäisen alueen läpi kulkevaa tietä pitkin. Muuta valoa ei ollut kuin omat auton valot, eikä liikennettä yhtään. Yht'äkkiä tien yli lensi matalalla, puiden latvojen korkeudella joku iso lentävä esine. Parhaiten siitä näkyi pohjassa olevat kolme himmeää selkeäreunaista valoa jotka hohtivat vähän niin kuin kuu, pehmeästi. Se oli noin 20-30m pitkä ja liikkui vain äänettömästi tien yli. Ei ollut mikään nopea viuhahdus vaan olisiko sillä vauhti ollut jotain 50-60km/h. Säikähdin aika kovin ja olisin pysähtänyt seuraavalle bussipysäkille vetämään happea jos olisin vain uskaltanut.
[/quote]
Ufohavainnoista voi tehdä ilmoituksen Suomen ufotutkijoille nettilomakkeella.
Oliks muita kotkan meripäivil viime vuonna? siel nähtii 3oranssia valopalloo taivaalla, jotka meni peräjälkee eri nopeutta samalla reitillä. Sit ne katos :p siit oli lehdessäki juttu. Envaan oo enää netistä löytäny sitä :0 muuki kansa sen näki
Näin viime kesänä kävelyllä oudon metallisen/hopeisen ptikänomaisen lentävän esineen aika kaukana taivaalla, kun käänsin katseen pois ja katsoin uudestaan - oli kohde kadonnut.
En kyllä ajatellut, että olisi mikään avaruusolioiden matkustuslaite ollut, mutta joku UFO se oli.
En usko ufoksi mutta kerran olin yöllä ulkona kuistilla, kun ohitseni lensi noin kymmenen metrin korkeudella melko kovaa vauhtia kirkas valopallo. Yritin silloin kysellä kaikilta että mikä se olisi voinut olla, mutta selitystä ei löytynyt. Joka tapauksessa näin sen hyvin selvästi koska näin kun se tuli ja katosi sitten metsän taakse samalla korkeudella.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:02"]
Olen!
Minulla on sen merkkinen ilmankostutin varmaan iloiselta -70 luvulta.
[/quote]
Se on UfoX vitun urpo.
Tapahtui noin parikymmentä vuotta sitten, en muista vuotta tarkemmin, koska en pidä tapausta niin merkittävänä,mutta kyseessä oli helmikuun viimeinen viikko, koulujen talvilomaviikko. Meitä oli 2 henkeä samassa autossa kun näimme edessämme yläviistossa poikittain meihin nähden lentävän lomittain kolme tummaa kolmiomaista jotakin. Minusta näytti siltä kuin olisivat lentäneet jonkinverran puidenlatvojen yläpuolella ja ikäänkuin olleet tulossa alaspäin, ehkä laskeutuakseen läheisen järven jäälle. Nopeus oli paljon suurempi kuin millään riippuliitimellä tai edes pienlentokoneella. Minkäänlaista ääntä liikkuvaan autoon ei kuulunut. Kyydissä ollut kaveri kysyi, että mikäs siinä meni ja minä vastasin että en tiedä, ja sen enempää asiasta ei ole keskusteltu. En puhu avaruudesta vierailta planeetoilta tulleista vehkeistä, minulle vain ei ole tähän päivään mennessä selvinnyt mistä oli kysymys enkä ole liioin asialla päätäni vaivannut.
En ole, mutta haluaisin nähdä. :) Olen kyllä tähtitaivaalle katsonut kerran ja siellä tähtien seassa liikuskeli valkoinen tähden näköinen piste, joka eteni välillä hitaammin, välillä nopeammin ja vähän eri suuntiin, ei suoraan eteenpäin.
No en ole. Juuri viime yönä selailin nettiä katsellen videoita ja kuvia "havainnoista", ja olen niin pettynyt, kun eihän nykyään mikään todista mitään. Haluaisin tietää totuuden :)
Minä ja äitini ollaan myös nähty tuollainen poukkoileva tähti. Sen menoa pystyi seuraamaan koko taivaankannen halki. Sen vauhti hidastui välillä, välillä nopeutui. Äitini väitti, että se on satellitti tms. Minä en usko siihenkään, miksi sellainen liikkuisi välillä nopeammin ja tehden käännöksiä? Tapahtui pääsiäisenä 2013.