Oletko nähnyt UFO:a?
Minä näin nuorena UFO:n. Asuimme omakotitalossa maalla, ja n. 300 metrin päässä oli pieni tehdas pellon reunassa. Eräänä yönä äitini herätti minut ja pyysi katsomaan ikkunasta ulos, ja siellä se oli, UFO. Oli kesäyö eikä siis kovin pimeää. Tehtaan katonrajassa oli kapeita ikkunoita, joiden vieressä leijaili paikallaan lautasmallinen UFO. Aluksen reunaa kiersivät soikeat ikkunat joista loisti himmeä valo. Kyseessä ei siis ollut missään korkealla taivaalla liikkuva valopiste, ei tuikkiva tähti eivätkä lentokoneen valot, vaan n. 20 metrin korkeudella tehtaan katonrajassa paikallaan pysyvä leijaileva esine. Laitoin pöytälamppuun valon hakeakseni kiikarin ja saman tien UFO katosi näkyvistä. Vaikka sammutin valon ja katselin ulos kiikarilla, mitään ei enää näkynyt.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:55"]
En ole, mutta haluaisin nähdä. :) Olen kyllä tähtitaivaalle katsonut kerran ja siellä tähtien seassa liikuskeli valkoinen tähden näköinen piste, joka eteni välillä hitaammin, välillä nopeammin ja vähän eri suuntiin, ei suoraan eteenpäin.
[/quote]Heiiiii!!!! Onpa niin samanlainen kokemus kuin minulla, että ensin luulin kirjoittaneeni tämän itse. Mutta sitten huomasin, että tämähän on tämän vuoden puolelta :) Olen siis joskus kirjoittanut toiseen ketjuun omasta ihan samanlaisesta kokemuksestani. Mitään en ole lähempää nähnyt, mutta kerran näin juuri tuollaisen "tähden" taivaalla ja se meni sinne tänne taivaalla. Lentokone ei mene sellaista vauhtia niin korkealla.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:48"]
Minä en kyseenalaista UFO:n nähneiden ihmisten mielenterveyttä, enkä usko ainakaan suurimman osan kuvitelleen näkemisiään. Mutta ihmettelen vähän, miksei erilaisia teorioita yleensä edes harkita, vaan heti hypätään niihin X-files-teorioihin.
[/quote]
Kaikenlaisia teorioita voi harkita. Niitä voi myös läpikäydä. Olen minäkin tehnyt niin. Kuitenkin teoriat ilman todistusaineistoa jäävät pelkiksi teorioiksi. Tunnistamatonta lentävää esinettä et voi laittaa koeputkeen etkä mikroskooppiin ja tutkia sitä. Jos on ainoastaan näköhavainto.
Ap.
[/quote]
Ilman minkäänlaista todistusaineistoa ei ole mitään, johon voisi pohjata minkäänlaista teoriaa. On vain ihminen, joka uskoo nähneensä jotain, ja toinen ihminen, joka ei usko kertomukseen näköhavainnosta. Kaksi kilpailevaa uskomusta, joista kumpi tahansa voi olla oikea tai väärä: ei teoriaa.
[/quote]
Vain ihminen? Tässä tapauksessa oli kaksi ihmistä, jotka uskoivat nähneensä jotain - tai, minun ymmärtääkseni myös näkivät. Äitini näki ensin, ja herätti minut. Hän ei väittänyt, että hän näki avaruusolentoja, enkä minäkään niitä nähnyt. Me molemmat näimme saman ilmiön.
Ap.
[/quote]
Vaikka teitä olisi ollut viisi, niin silminnäkijät ovat siitä huolimatta epäluotettavia todistajia. Se on ihan tunnettu ilmiö, eikä se tarkoita, että näkisi harhoja tai olisi tyhmä tai mielisairas. On monia eri syitä, miksi silminnäkijät saattavat nähdä asioita väärin tai tulkita näkemäänsä väärin.
Mutta en ole väittänyt, että sinä ja äitisi ette olisi nähneet mitä sanotte nähneenne. Väitän vain, että ilman kunnollisia todisteita ei ole mitään varsinaista teoriaa. Teoriahan on tieteellinen selitys: todistusaineiston tulkitsemista. UFO:jen tapauksessa ei ole todistusaineistoa edes ilmiön olemassaolosta, saatikka sitten sen mahdollisista aiheuttajista...
UFOja näkee tällä palstalla. On niin mielikuvituksellisia aloituksia ja mielipiteitä, että muuksi niitä ei voi luokitella kuin ufoiksi.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:27"]
UFOja näkee tällä palstalla. On niin mielikuvituksellisia aloituksia ja mielipiteitä, että muuksi niitä ei voi luokitella kuin ufoiksi.
[/quote]
Lentääkö ne?
Itseäni harmittaa että en ole mitään vastaavaa tuntematonta lentävää esinettä sittemmin nähnyt ja kun ilmiön aikanaan marras-joulukuussa 99 näin,ei ollut vielä kännykkäkameroita. T.se Lohjalla ufon nähnyt
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:12"]
Olen nähnyt ufon...ja myöskin Lohjalla. Saman valoilmiön näkivät myös kolme muuta. Yritimme kaikki keksiä järkevää selitystä sille kummalliselle,äänettömälle valolle joka talvi-iltana taivaalla liikkui. Jopa skeptikko isäni oli melko kummissaan kun tätä puokkoilevaa valoa seurasimme ja kun se lopulta katosi/sinkoutui puiden taakse hirvittävällä nopeudella.
[/quote]
Ihan varmasti. Tottakai. Minäkin näin sen, äänetön valo, hirvittävä nopeus. Kyllä. Piuuuuuuuuuuuu...!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 18:22"]
Kyllä on porukka sekaisin, onneksi kaikki porvoolaisia. Näyttäkää mulle yksikin oikeaksi todistettu valokuva uhvosta, niin minä näytän teille paskanpuhujan. Ai niin, eihän niitä valokuvia ole, mutta paskanpuhujia näköjään riittää.
Alapeukku tälle, kiitos!
[/quote]
En ole Porvoosta, vaan Lohjalta. Enkä myöskään provoile. Valokuvaa ei ole, on vain silminnäkijähavainto lentävästä esineestä, jota en tunnistanut. Siis UFO:sta.
Ap.
[/quote]
se oli lumipallo. Joka lensi sun ohimoon. Osimoilleen näin.
Noista poukkoilevista tähdistä on on havaintoja vaikka kuinka paljon tallennettunakin. Youtube-linkissä Lontoo.
Kummallista on ettei niitä missää selitetä, että mitä ne on.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:26"]
Noista poukkoilevista tähdistä on on havaintoja vaikka kuinka paljon tallennettunakin. Youtube-linkissä Lontoo.
Kummallista on ettei niitä missää selitetä, että mitä ne on.
[/quote]
Tuo video on feikki kuten ensimmäinen kommetti sanoo.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:35"]
[/quote]
HYVÄ JUMALA!
Naapurissa näki 2 ihmistä UFO:n muutama vuosi sitten. Oli pimeä kevätilta ja muutama valopallo meni peltoaukean ylitse muutelleen nopeuttaan. Toinen näkijä oli vielä vankasti uskovainen ihminen... oli melko pelästynyt ja mietteliäs tapauksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:46"]
[/quote]
HYVÄ JUMALA!
[/quote] Lentokoneellinen populaa ja vain yksi havainto.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:45"]
[/quote]
HYVÄ JUMALA!
[/quote]
Tuota minäkin kummastelin...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:45"]
[/quote]
HYVÄ JUMALA!
[/quote]
Tuota minäkin kummastelin...
[/quote]Tuota myös selitettiin sillä, että ehkä lentäjä oli nukahtanut ja näki unta.
Luulin kerran nähneeni UFO:n, mutta myöhemmin selvisi, että taivaalla korkeassa kaaressa lentävä hahmo olikin mies, jota Cheek oli lyönyt Lahdessa. Asun Turussa. Hahmo jatkoi tästä vielä matkaansa Ruotsin suuntaan.
Ufohan ei tarkoita avaruusalusta vaan tunnistamatonta lentävää esinettä. Ja sellaisen olen nähnyt kaksi kertaa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:16"]
Naapurissa näki 2 ihmistä UFO:n muutama vuosi sitten. Oli pimeä kevätilta ja muutama valopallo meni peltoaukean ylitse muutelleen nopeuttaan. Toinen näkijä oli vielä vankasti uskovainen ihminen... oli melko pelästynyt ja mietteliäs tapauksen jälkeen.
[/quote]
Pallosalamoita...?
Maailma on täynnä selittämättömiä ilmiöitä, mutta niitä nähneet takertuvat aina tiettyihin (yliluonnollisiin) selityksiin, jotka ovat kuulleet muualta. Jos vintiltä kuuluu selittämättömiä ääniä, se on väistämättä kummitus; jos taivaalla näkyy valo, se on väistämättä avaruusalus. Mielestäni tuo on aika kapeakatseista, eikä mitenkään auta selvittämään, mistä ilmiöstä on ollut kyse. Valoilmiön nähneet ovat yleensä PÄÄTTÄNEET, että kyseessä oli avaruusalus, eikä mikään muu mahdollinen selitys edes kelpaisi.
Olen ottanut Ufosta kuvan:
http://worldisaweiredplacetolive.blogspot.fi/2014/08/ufoja-siilinjarven-taivaalla.html
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:48"]
Minä en kyseenalaista UFO:n nähneiden ihmisten mielenterveyttä, enkä usko ainakaan suurimman osan kuvitelleen näkemisiään. Mutta ihmettelen vähän, miksei erilaisia teorioita yleensä edes harkita, vaan heti hypätään niihin X-files-teorioihin.
[/quote]
Kaikenlaisia teorioita voi harkita. Niitä voi myös läpikäydä. Olen minäkin tehnyt niin. Kuitenkin teoriat ilman todistusaineistoa jäävät pelkiksi teorioiksi. Tunnistamatonta lentävää esinettä et voi laittaa koeputkeen etkä mikroskooppiin ja tutkia sitä. Jos on ainoastaan näköhavainto.
Ap.
[/quote]
Ilman minkäänlaista todistusaineistoa ei ole mitään, johon voisi pohjata minkäänlaista teoriaa. On vain ihminen, joka uskoo nähneensä jotain, ja toinen ihminen, joka ei usko kertomukseen näköhavainnosta. Kaksi kilpailevaa uskomusta, joista kumpi tahansa voi olla oikea tai väärä: ei teoriaa.
[/quote]
Vain ihminen? Tässä tapauksessa oli kaksi ihmistä, jotka uskoivat nähneensä jotain - tai, minun ymmärtääkseni myös näkivät. Äitini näki ensin, ja herätti minut. Hän ei väittänyt, että hän näki avaruusolentoja, enkä minäkään niitä nähnyt. Me molemmat näimme saman ilmiön.
Ap.