Uskomaton tilanne- elatusmaksusta
Kohta 18-v lapseni opiskelee ja asuu toisella paikkakunnalla. Isänsä (siis ex-mieheni) on allekirjoittanut lastenvalvojalla paperin, jossa suostuu siihen että maksan elatusmaksun kuukausittain lapsen tilille.
Nyt KELA lähestyy mua; isä hakenut elatusmaksun sieltä KOSKA OLEN SEN LAIMINLYÖNYT. WHAT??
Mitä helevettiä teen ensin? Ok, lakimies ja hyvä sellainen, onko jollain kokemuksia miten asia etenisi? Valitus sinne ja tänne, hyödyttääkö?
Kommentit (8)
Lähetä Kelaan valitiskirje sekä kopio lastenvalvojan paperista
Jos olet tilille maksanut niin mitään ongelmaa ei ole eikä lakimiehiä tarvita. Todistehan on olemassa.
Lapsesi tiliotteesta ja sun tiliotteesta näkynee faktat, joten ei tarvita lakimiehiä...
Siis totta hitossa olen maksanut sovitusti lapsen tilille, siitä on dokumentit- äijä makaa työttömänä kotona ja odottaa vissiin että elätän senkin...voi v***u! Erottu melkein 15 vuotta sitten ja että se jaksaa!
-ap-
Eikö tuo ole petos? Ilmoita eksästäsi poliisille.
Eikai tässä mitään epäselvää ole. Ukko saa rauhassa väittää mitä vaan, jos sinulla on mustaa valkoisella että olette sopineet että maksat suoraan lapselle, olet maksanut lapselle ja tapahtumat saa tulostettua. Nou problem. Ilmoitat kelaan miten asia on ja he voivat alkaa toimiin omalta osaltaan miestä kohtaan.
Siinä kelan kirjeessä on varmasti joku puhelinnumero. Soita sinne ja selitä asia.
minä maksan(olen siis maksanut jo kauan) elareita kahdesta pojastani ex-miehelle. >Olen huolellisesti joka kuukausi tallettanut maksuista pankin kuitit kansiooni. Ei voi tulla höpisemään valheita, kun dokumentit löytyy.