On se vaan helvetin hienoa, kun oma perhe "kannustaa" laihdutuksessa!
Mä yritän tosissani saada kiloja karistettua, niin mun mieheni vetää herkullisen tuoksuista pitsaa vieressäni, tai sit jos ollaan liikenteessä, niin hän haluaa munkkikahville ja sit kuolaan sitä munkkia. Tyttäreni herkuttelee karkeilla ja sipseillä tai sit he yhdessä leipoo.
Kyllä mä ihan normi ruokaa syön, mutta kun mies on lorottamassa sitä kermaa joka paikkaan tai ehdottelee ruokia jossa käytetään rasvaa. Olenkin nyt useasti tehnyt omat ruokani ja antanu heidän syödä mitä syö.
Mutta kun mulla ei ole mikään vahvin selkäranka ruuan suhteen, niin tää on tosi inhottavaa.
Eikä siinä vielä että he syö niitä herkkuja, mutta kun tuputtaa mulle kans, vaikka sanon etten ota.
Teki mieli läiskästä se pitsa sen naamaan kun se tuli taas siihen nokan eteen syömään ja päästelemään nautinnon ääniä...
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 09:00"]
No syö välillä sitä pizzaa. Ette ikinä pysty laihduttamaan tolla totaalikieltäytymismenttaliteetilla. Syötte välillä slicen tai munkin. Ei kai teilläkään jokapäivä pizzaa syödä? Suurin ongelma naisten laihduttamisessa on edelleenkin ne pikku napsimiset, mitä löytyy laukusta, laatikosta, kaapista, lasten kätköistä....Jättäkää ne pois!
[/quote]
Toisilla se pitää olla kaikki-tai ei mitään. Meistä kaikista ei ole kohtuukäyttäjiksi. Kun antaa pikkusormen, niin meneekin koko käsi. Meillä on vain 2 hengen aikuistalous, mutta miehellä on silti vaikeuksia muistaa, että lopetin tupakoinnin ja laihdutan. Kotiin ei saa tuoda mitään herkkuja, eikä minun seurassani saisi tupakoida. Maailma pyörii silleen sitten jonkin aikaa. Jos huushollissa on jotain herkkuja, löydän ne, ja syön sitten vaikka salaa. Tupakkaa ei saa säilyttää myöskään kotona, vaan miehellä pitää olla kaikki mukanaan/autossa ylimääräiset. Olen heikko. Ja tukisin tietysti häntä samalla mitalla, jos tämä joskus jotenkin parantaisi elintapojaan...
[/quote]
8. vastaa. Ei varmasti ole helppoa! Puolisoa ei silti voi vaatia elämään sinun "heikkouden" mukaan. Voisiko puolisollasi olla oma lipaston laatikko, mihin sinulla ei ole asiaa? Todennäköisesti et luvatta mene hänen puhelimellekkaan? Tämä ei ole piruilua, tsemppiä sinulle!
[/quote]
Ei alkoholistinkaan kodissa pidetä alkoholia, jos minä haluan eroon sokeririippuvaisuudesta, niin ei sitten ole herkkuja. Hän saa mielin määrin tupakoida kodin ulkopuolella, ja käydä syömässä mitä tahtoo, ja pitää autossa vaikka karkkikauppaa. Kunhan ne eivät ole minun nenän edessä. Ja on tietysti aina vapaa lähtemään, jos ei kestä elää näin heikkoluontoisen naisen kanssa :D Voisivat AP:nkin perheenjäsenet helpottaa toisen tärkeää dieettiä, ja elämäntapamuutoksia. Seurustelin kasvissyöjän kanssa aikanaan, enkä todellakaan raahannut tämän asunnolle leikkeileitä ja pihvejä, vaikkei tämä kieltänytkään. Söin niitä sitten muualla.
[/quote]
Olin nuorena kesätöissä toisella paikkakunnalla, asuin sukulaisten kodissa 2 kuukautta. Mies oli alkoholisti, ollut muutaman kuukauden kuivana. Ensitöikseen kertoi minulle, että jääkaappi on köytössä olutpulloille, yms. Hän ei halunnut, että niitä salaa häneltä kuljeteltiin, piiloteltiin ja juotiin. Olisko laihduttamisessa vähän sama asia. Olisiko se parempi, että mies salaa nurkan takana pizzaa söisi ja aina kun hän on lähelläsi, pizza haisee ja mies vakuuttaa, ettei ole salaa syönyt? kohtuutonta on tietenkin "naamalle" pizzaa tulla syömään! Taemppiä laihdutukselle!
Läiskäse. Ei miehet ymmärtä mitään, jos niille ei sano. Ja sanoakin pitää rautalangasta vääntäen, phyi. Tyhmiä kun ovat.
Provo.
Tai sitten olet liian heikko jos tuosta hikeennyt. Syö itsesi onnelliseksi pullukaksi!
http://steadystrength.com/15-motivating-quotes-for-a-healthy-lifestyle/
Ainakun meinaan syödä jotain mitä ei pitäisi, mietin sitä tulevaa kroppaa ja se paremman kropan himo voittaa sen ruuan.
Siis mikä sun ongelma on? Mäkin laihdutan, syön omaa ruokaa, teen samalla perheelle ruokaa, eikä muo todellakaan haittaa, jos mun perhe syö jotain pizzaa. Pystyitkö olemaan tupakoimatta tai juomatta raskausaikana, jos joku muu joi tai poltti vieressä?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 23:30"]Siis mikä sun ongelma on? Mäkin laihdutan, syön omaa ruokaa, teen samalla perheelle ruokaa, eikä muo todellakaan haittaa, jos mun perhe syö jotain pizzaa. Pystyitkö olemaan tupakoimatta tai juomatta raskausaikana, jos joku muu joi tai poltti vieressä?
[/quote]
En ole ap, mutta mua ällöttänyt aina tupakka ja alkoholi, olen raskaana tai en. Ja kukaan ei Luojan kiitos tullut viereeni tupakoimaan kun olin raskaana, onneksi ymmärsivät että se olisi ollut moukkamaista. Ruoka on sen sijaan heikkouteni, ylipaino on, mutta ei paljon Mistä ihmeestä päättelit että ap tupakoi tai käyttää alkoholia? Ja vaikka käyttäysi, suurin osa ihmisistä (onneksi) pystyy raskausaikana olemaan ilman viinaa ja tupakkaa. Sen lapsen eteen tekee miyä vain! Vähän eri kuin joku pizzan himo kun mies syö vieressä. Siinä jos repsahtaa niin so what
Sinähän se ap laihdutat, ei perheesi. Opettele vaan tässä vaiheessa jo se, että herkkuja on ympärillä joka puolella, eikä siitä kannata kilareita vetää. Tai toisaalta, voithan vetää tekosyyksi laihduttamisesi lopettamiseen tuon "ympäristön ja lähipiirin ymmärtämättömyyden"
No mutta tuohan vain kertoo hyvästä itsekurista! Osaat suhtautua vahvasti asiaan ja pitää päätöksesi houkutustenkin edessä! Hyvä! Itsekin kun laihdutin, niin mies välillä hermostui, kun kävin joka aamu lenkillä. Ja tuputti hänkin herkkuja tai osti niitä minulle valmiiksi, vaikka hyvin tiesi että laihduttamisen varaa on. Niin sitä karttui tahdonvoimaa :)
just joo, maailma seis, minä laihdutan!
Ole itsellesi armollisempi niin voi jopa onnistua. Ei kai koko perheen kuulukaan kitua, jos SINÄ laihdutat. Tee itse ruokasi ja anna perheesi olla rauhassa.
ps. mene lenkille, kun mies syö pitsaansa tai kiertele kaupoissa, kun mies menee munkkikahville.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 22:56"]
Mä yritän tosissani saada kiloja karistettua, niin mun mieheni vetää herkullisen tuoksuista pitsaa vieressäni, tai sit jos ollaan liikenteessä, niin hän haluaa munkkikahville ja sit kuolaan sitä munkkia. Tyttäreni herkuttelee karkeilla ja sipseillä tai sit he yhdessä leipoo.
Kyllä mä ihan normi ruokaa syön, mutta kun mies on lorottamassa sitä kermaa joka paikkaan tai ehdottelee ruokia jossa käytetään rasvaa. Olenkin nyt useasti tehnyt omat ruokani ja antanu heidän syödä mitä syö.
Mutta kun mulla ei ole mikään vahvin selkäranka ruuan suhteen, niin tää on tosi inhottavaa.
Eikä siinä vielä että he syö niitä herkkuja, mutta kun tuputtaa mulle kans, vaikka sanon etten ota.
Teki mieli läiskästä se pitsa sen naamaan kun se tuli taas siihen nokan eteen syömään ja päästelemään nautinnon ääniä...
[/quote]Tiedän tunteen. Mä yritän laihduttaa ja muut ostelee jatkuvasti sipsiä, keksejä, jätskiä, pullaa jne... Yritä siinä sitten pitää itsekuri. Piilottaisivat edes herkkunsa. :(
No syö välillä sitä pizzaa. Ette ikinä pysty laihduttamaan tolla totaalikieltäytymismenttaliteetilla. Syötte välillä slicen tai munkin. Ei kai teilläkään jokapäivä pizzaa syödä? Suurin ongelma naisten laihduttamisessa on edelleenkin ne pikku napsimiset, mitä löytyy laukusta, laatikosta, kaapista, lasten kätköistä....Jättäkää ne pois!
[/quote]
Toisilla se pitää olla kaikki-tai ei mitään. Meistä kaikista ei ole kohtuukäyttäjiksi. Kun antaa pikkusormen, niin meneekin koko käsi. Meillä on vain 2 hengen aikuistalous, mutta miehellä on silti vaikeuksia muistaa, että lopetin tupakoinnin ja laihdutan. Kotiin ei saa tuoda mitään herkkuja, eikä minun seurassani saisi tupakoida. Maailma pyörii silleen sitten jonkin aikaa. Jos huushollissa on jotain herkkuja, löydän ne, ja syön sitten vaikka salaa. Tupakkaa ei saa säilyttää myöskään kotona, vaan miehellä pitää olla kaikki mukanaan/autossa ylimääräiset. Olen heikko. Ja tukisin tietysti häntä samalla mitalla, jos tämä joskus jotenkin parantaisi elintapojaan...
Läiskäise se pitsa miehen päälle ja sano että ei tekis pahaa hänellekään vähän miettiä mitä suuhunsa laittaa ;)
Usein koko perheen syömisessä on jotain häikkää, jos kaikki syö samoja ruokia normaalisti, toisissa huono ruokavalio vaan näkyy nopeammin ja helpommin ulospäin. Joten jos yksi laihduttaa niin todennäköisesti kaikille on ihan paikallaan vähän parantaa tottumuksiaan. Pitkällä tähtäimellä joka tapauksessa se arkisyöminen on se ongelma ja se joka tulisi muuttaa, ei se jos syö pitsan kerran kuussa. Vaikka laihdutat nyt, niin pitäähän sinun jatkossakin syödä erilailla kuin ennen.
Miehesi ansaitsee sen pitsan naamalleen tuolla käytöksellä, kumppania pitää tukea eikä yrittää saada sortumaan.
Minkä takia muun perheen pitää ihan jatkuvasti herkutella? Tota menoa hekin ovat ylipainoisia ja ap hoikkana voi sitten nauraa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:19"]
Minkä takia muun perheen pitää ihan jatkuvasti herkutella? Tota menoa hekin ovat ylipainoisia ja ap hoikkana voi sitten nauraa.
[/quote]
Jatkuvasti?! Laihduttajat nyt näkee peikkoja siellä missä ei niitä ole. Mies syö kerran viikossa pitsaa, lapset karkkia ja kerran käytiin munkkikahvilla = joka päivä?!
"lihavat on lepposia, ei ne kekesi muille kepposia.
kun on runsaslihainen, niin ei oo vihainen."
not
Ala karppaamaan niin ei tule nälkä :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:46"]
[/quote]
[/quote]
8. vastaa. Ei varmasti ole helppoa! Puolisoa ei silti voi vaatia elämään sinun "heikkouden" mukaan. Voisiko puolisollasi olla oma lipaston laatikko, mihin sinulla ei ole asiaa? Todennäköisesti et luvatta mene hänen puhelimellekkaan? Tämä ei ole piruilua, tsemppiä sinulle!