Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivaltaisesta suhteesta toipuminen ja masennus. Neuvoja?

Vierailija
15.10.2020 |

Erosta ei ole pitkä aika.
Suhteessa sattui ja tapahtui, oli ihania kausia mutta myös traumaattisia tapahtumia ja huomaan että elän edelleen häpeässä, sumussa ja ahdistuksessa.
Edelleen myös kaipaan ja tunnen miestä kohtaan hyvin ristiriitaisesti. On empatiaa häntä kohtaan mutta myös suoranaista vtutusta muistoista sekä siitä miten huonossa kunnossa olen vaikka yritän pärjätä kyllä.

En vain enää tiedä kuka olen, mitä haluan, mitä tekisin ja miksi. Mistä edes pidän tai mistä en. Olen kuplassa enkä pidä siitä.
Olen muuttunut apeaksi, tylsäksi ja yleisesti häpeää kantavaksi ihmiseksi.
Ennen parisuhdetta olin hirmu onnellinen, melko energinen ja pohdin paljon, tykkäsin syvällisistä asioista ja analyyseistä. Rakastin itse rakentamaani elämää monin puolin ja tavoitteita oli. Tykkäsin olla yksin ja nautin vapaa-ajastani ihan itsekseni tekemällä ja olemalla määrätietoinen, menin kohti unelmiani.
Olin positiivinen yleisesti ja pidin ihmisistä ympärilläni, uskalsin olla sosiaalinen ja nautin hetkistä ja toisten kanssa jutustelusta.

Nyt mitkään näistä eivät enää kiinnosta, ei tuota oikein mikään mielihyvää, lannistaa vain.
Häpeän itseäni ja elämääni. Olen pettynyt tekemiini valintoihin ja ikävä on sinne paikkakunnalle josta miehen perässä muutin, myös ikävä niitä töitä ja työkavereita, sitä vapaata elämää ja omaa onneani.

Ruoka ei maistu, liikunta vie hirveästi voimia ja tuntuu, että kroppa on väsynyt. Pääkin on sumussa ollut jo pitkään jo ennen eroa.
Yleisesti todella rikkinäinen olo.

Käyn kyllä juttelemassa ammattiauttajalla, tapaan kavereita, liikun, syön pääsääntöisesti terveellisesti silloin kun maistuu ja teen töitä joka on ihan mukavaa. En kuitenkaan saa mistään mitään irti, en ole läsnä.

Olisiko teillä jotain kokemuksia jaettavana tai muuten vertaistukea?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset fiilikset. Elämänilo (ja elämänhalu) meni suhteen aikana ja vaikea saada enää takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, toivottavasti saat hyviä vastauksiakin. Itse en osaa sellaista kirjoittaa. Tsemppiä!

Vierailija
6/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet kokeiluun, sitten terapia.

Vierailija
7/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus, toivottavasti saat hyviä vastauksiakin. Itse en osaa sellaista kirjoittaa. Tsemppiä!

Kiitos!

Ap

Vierailija
8/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipuminen vaatii aikaa, joten älä hätäänny, vaikka nyt tuntuukin kurjalta. Nyt keskityt itseesi ja hyvinvointiisi sekä teet asioita, joista saat edes vähän mielihyvää. Ei kannata nyt kovin paljoa surkutella sitä, kuinka et saa entisistä iloa tuottaneista asioista mielihyvää, sillä tuolla tavalla työnnät itseäsi vain syvemmälle suohon. Nyt joudut rakentamaan itsesi ja elämäsi uudestaan entistä ehommaksi. Sinä pystyt siihen ja muutaman vuoden jälkeen kaikki on jo paljon paremmin. Hae kuitenkin ammattiapua, asian ja suhteen käsittely nopeuttaa toipumista. Toivon sinulle kaikkea hyvää, olen itse noussut samasta suosta ja nyt elämässä on kaikki hyvin. Toki ikävä muistohan näistä jää, mutta se onneksi ajan mittaan haalistuu. Halaus❤️

Vierailija
9/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toipuminen vaatii aikaa, joten älä hätäänny, vaikka nyt tuntuukin kurjalta. Nyt keskityt itseesi ja hyvinvointiisi sekä teet asioita, joista saat edes vähän mielihyvää. Ei kannata nyt kovin paljoa surkutella sitä, kuinka et saa entisistä iloa tuottaneista asioista mielihyvää, sillä tuolla tavalla työnnät itseäsi vain syvemmälle suohon. Nyt joudut rakentamaan itsesi ja elämäsi uudestaan entistä ehommaksi. Sinä pystyt siihen ja muutaman vuoden jälkeen kaikki on jo paljon paremmin. Hae kuitenkin ammattiapua, asian ja suhteen käsittely nopeuttaa toipumista. Toivon sinulle kaikkea hyvää, olen itse noussut samasta suosta ja nyt elämässä on kaikki hyvin. Toki ikävä muistohan näistä jää, mutta se onneksi ajan mittaan haalistuu. Halaus❤️

Olitkin jo ammattiavun piirissä, hieno juttu. Toivottavasti auttajasi osaa työstää traumoja.

Vierailija
10/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ja itsensä kiireisenä pitäminen parantavat haavoja. Itse en käynyt kuin kerran ammattiauttajan juttusilla, sillä en uskaltanut puhua exäni tekosista kenellekään. En myöskään syönyt mitään lääkkeitä tai puhunut läheisillekään, sillä en vain kehdannut/uskaltanut. Olen lähinnä tällä palstalla avautunut juuri em. syistä.

Oikeasti se liittoni jätti traumoja ja rytmihäiriöt jäivät siitä liitosta riesaksi sekä sellaisen, että olen hieman yliherkkä pelottaville tilanteille (siis tulee sellaisista rytmihäiriöitä ja päänsärky). Kehoni jotenkin ylireagoi siis stressaavissa tilanteissa, vaikka osaankin tahdonvoimalla pysytellä niissä rauhallisena. Lisäksi minulle jäi pelko parisuhteita kohtaan (ja muita traumoja, jotka ovat hallinnassa, mutta jotka pidän omana tietonani) ja ehkä olenkin lopun elämäni sinkkuna siis.

Vierailija
11/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ja itsensä kiireisenä pitäminen parantavat haavoja. Itse en käynyt kuin kerran ammattiauttajan juttusilla, sillä en uskaltanut puhua exäni tekosista kenellekään. En myöskään syönyt mitään lääkkeitä tai puhunut läheisillekään, sillä en vain kehdannut/uskaltanut. Olen lähinnä tällä palstalla avautunut juuri em. syistä.

Oikeasti se liittoni jätti traumoja ja rytmihäiriöt jäivät siitä liitosta riesaksi sekä sellaisen, että olen hieman yliherkkä pelottaville tilanteille (siis tulee sellaisista rytmihäiriöitä ja päänsärky). Kehoni jotenkin ylireagoi siis stressaavissa tilanteissa, vaikka osaankin tahdonvoimalla pysytellä niissä rauhallisena. Lisäksi minulle jäi pelko parisuhteita kohtaan (ja muita traumoja, jotka ovat hallinnassa, mutta jotka pidän omana tietonani) ja ehkä olenkin lopun elämäni sinkkuna siis.

Älä rakas ihminen kanna exäsi häpeää, se häpeä kuuluu ainoastaan hänelle. Suosittelen oikeasti, että rohkaistut puhumaan asiasta ammattilaisen kanssa, mitä pahaa siitä voisi muka seurata? Auttajat ovat vaitiolovelvollisia, sekä tukevat trauman käsittelyssä. Pelkään, että puhumattomuudelle traumasi kapseloituu sisällesi ja estää sinua toipumasta ja elämästä elämääsi. Älä tee sitä itsellesi, olet kärsinyt jo tarpeeksi

Vierailija
12/19 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi hävetä asioita jotka toinen on tehnyt. Ihmissuhteet eivät ole ikinä helppoja, toista ihmistä ei voi etukäteen tuntea, yleensä aika tuo vasta esiin ne huonot puolet. Oot tehnyt voitavasi ja sen pitää riittää myös itsellesi.

Vierailija
13/19 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/19 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi aikaa ja armoa. Tuollaisesta ei toivu hetkessä, mutta olet oikealla tiellä.

Vierailija
15/19 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettet vielä kykene iloitsemaan ja koet noin. Se ottaa aikaa.

Minusta onnparasta, että pidät huolta itsestäsi, jatka sitä! Syö, liiku, lepää rauhasta käsin, miten hyvältä tuntuu, ole luonnossa, älä lopeta näitä!

Kun voimat palautuu, se mieli alkaa parantua ja nousee uudet ideat ja suunta tulee.

Nyt olet kuin maahan tipahtanut lintu, pitää hetki olla ja toipua, sitten pääset jatkamaan.

Anna aikaa, älä ole ankara itsellesi! Hyvää on tulossa vaikka se kestää hetken.

Vierailija
16/19 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista sydämellisesti.

Ap

Vierailija
17/19 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää elämääsi ap. ❤

Vierailija
18/19 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hyvää elämääsi ap. ❤

Kiitos niin paljon!

Nämä kommentit saa itkemään myös..

Kuinka hukassa ihminen voi olla.

Kyllä tämä tästä kuitenkin, otan neuvoja vastaan ja hakeudun myöskin terapiaan.

Ap

Vierailija
19/19 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa Ap. Sä jaksat ja selviät :)