Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahaton lapsettomuus (mies ei halua lasta)

Vierailija
13.01.2014 |

Mitä tekisitte tilanteessani? Olen kolmekymppinen nainen, mies suunnilleen saman ikäinen. Meillä ei lapsia vaikka yhdessä ollaan oltu jo vuosia. Miehellä edellisestä suhteesta poika joka on jo 10- vuotias. Lapsista ollaan puhuttu jokunen vuosi sitten ja mies sanoi että yksi lapsi olisi ihan tervetullut, mutta ei ihan vielä. Nyt kuitenkin on yhtäkkiä muuttanut mielensä ettei haluakaan enää koskaan lapsia, yksi riittää.  Itse olen aina halunnut perheen ja mies tietää tämän. Suhde rakoilee nyt muunmuassa tästä syystä ja muistakin, olen jotenkin ihan umpikujassa, mitä teen. Ostimme pari vuotta sitten talonkin, joten olen kokoajan ollut siinä luulossa, että alamme tässä kolmenkympin kieppeillä yrittämään lasta kuten alunperin sovittiin. Mies ei halua erota, mutta ei lastakaan. Itse taas tuntuu, että ero on ainoa oikea ratkaisu, sillä katkeroidunko myöhemmin, jos jään suhteeseen, johon ei lasta tule miehen päätöksen takia? Voi olla ettei sopivaa kumppania löydy, jonka kanssa saisin perheen, mutta silti, jos jään roikkumaan tähän, mitä tapahtuu kun 10 vuoden päästä tajuan, että se juna meni jo kohdallani. Tarvitsisin ulkopuolisia näkemyksiä ja onko jollain kenties samanlainen tilanne ollut?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy kuunella sun omaa sydäntä. Mitä se sanoo? Se on sinun elämä ja sun täytyy nyt vaan punnita et kumpi on sinulle tärkeempi. Mikäli katkeroituisit ilman lasta, niin silloin se lapsi on sulle tosi tärkeä asia. Miehelläsi on jo lapsi, joten ymmärrettävää, että hän ei välttämättä enää haluakaan toista lasta. Olisi myös väärin miestäsi kohtaan, jos hänet painostettais vielä kerran isäksi. Ja täysin ymmärrettävää, että sinä haluaisit kokea äitiyden. Meillä jokaisella on oikeus muuttaa omaa mieltä, niin kuin on miehelläsikin. Ja meidän jokaisen pitäisi osata pitää omista oikeuksista kiinni ja tarpeen tullen osata päästä irti. Todella ikävä tilanne teidän kannalta. Toivottavasti löydät vastauksen itsestäsi.

Vierailija
22/23 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapsentekoon vielä suht nuori, jos pystyt saamaan lapsen nyt pystyt siihen tod näk myös nelikymppisenä, tai et ylipäätään saa koskaan lapsia, ei voi tietää. Mulla oli suhde about 30 vuotiaana, olisin ollut valmis lapseen, miehellä oli lapsia, ei halunnu mun kanssa, erottiin ja mulle jäi kyllä aikaa miettiä lapsiasiaa mutta en tiedä halusinko koskaan tarpeeksi koska nyt ei lapsia ole ja olen jo yli viisikymppinen. Tarkoitan että on ajoituksestakin kiinni, jos olisi silloin tullut olisin varmaan tyytyväinen mutten enää osaa lasta kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups tää olikin näin vanha :D