Ei helkkari. Olen tähän asti ollut tyytyväinen HM:n stretch-farkkuihin, mutta nyt todella huono ostos! LUE
olen ostanut hm ltä useat kymmenet tiukat mustat stretch-farkut noin 15 vuoden aikana. Kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Kuukausi sitten ostin uudet kun aiemmat hajosi ja kulahti (mielestäni sopivassa ajassa hintaan nähden). Nyt kuitenkin näissä uusissa noin kk sitten ostetuissa housuissa on vaaleaa kulumaa takapuolessa, haarassa ja polvessa siinä kohtaa, jonka päällä pidän toista jalkaani. Eli nämä eivät kestä normaalia käyttöä ollenkaan. Käytän näitä ainoastaan töissä ja vapaa-ajalla pelkästään ulkona. Kotiin tullessa riisun housut aina.
Envoi ymmärtää miten laatu on yhtäkkiä näin huono. Sama hinta, samannäköiset. Uskomatonta. Hinta siis 19.90 (vai 19.99 en muista), takana siäpuolen etiketti luonnonvalkoinen jossa lukee H&M. Kerron siksi että voitte välttää ostamasta näitä.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (39)
Edelleenkin pyydän vinkkejä kestävien housujen ostoon niiltä joilla hinkkaa reidet yhteen. Ne joilla ei näin käy eivät todellakaan ymmärrä miiten nopeasti mitkä tahansa housut kuluu haaroista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Te joilla hinkkaa reidet yhteen kävellessä ja kestää yhdet farkut 5 vuotta niin kertokaa toki mikä merkki, malli ja hinta niin voin käydä sellaiset ostamassa!
Ap
Mitkä tahansa farkut, jotka ovat siis oikeasti farkut (97% puuvillaa tai enemmän ja loput elastaania) kestävät kyllä vastakkain hinkkaavia reisiä pidempään kuin puoli vuotta, mutta samaa on turha odottaa niistä ohuista ja superjoustavista "farkuista" jotka ovat oikeammin jegginssejä. Niitä ei ole tehty kestämään, etenkään kun ostetaan myyjän ohjeen mukaan kokoa liian pienet, jolloin kangas on alusta asti liian kovalla rasitukselle ja venyy ja siten myös hinkkautuu haaroista rikki. Hyvälaatuisia farkkuja ei tarvitse ostaa liian pieninä, koska kangas ei mene esim. polvien kohdalta heti pilalle jos vähän istuu.
Lindexiltä olen ostanut parikin hyvää farkkuparia kohtuulliseen hintaan, ja jos olet isompi tyttö niin zizzillä on laadukkaita paksureitisille sopivia farkkuja jotka kans kestää käyttöä.
Itse olen normaali painoinen mutta en voisi kuvitellakaan käyttäväni h&m farkkuja koska niitä ei ole tehty muodokkaille, eli jos jalat mahtuu housuihin, selkään jää 5-10cm tyhjää. Monesti tuntuu siltä että polvista alaspäin katkeaa verenkierto jos edes yrittää niitä käyttää. Ei sovi minulle yhtään siis ja minullakin reidet hinkkaa vastakkain ja muutenkin muodot on peffassa ja reisissä. Ainoat sopivat housut h&m:ltä on äitiyshousut.
Minullakin hinkkaa reidet yhteen ja käytän Espritin farkkuja lähes päivittäin. Ei ole ollut ongelmaa kulumisen kanssa ja farkut kestää vuosia. Maksavat 50-60 e.
Kannattaa jo vastuullisen kuluttamisenkin näkökulmasta vaihtaa farkkumerkkiä.
Kiitos vastauksista. En ole muodokas ja housukokoni on 29-30 tuumaa / eu 40-42 noissa hm housuissa ja olen ne todennut omalle kropalle parhaimman näköisiksi.
Ap
Ja tosiaan kyllä mä ymmärrän näiden housujen epäeettisyyden ja -ekologisuuden. Mutta kai olen antanut itselleni luvan ostaa näitä, kun en muuten juuri kuormita ympäristöä eli en tupakoi, olen lapseton (enkä edes halua lisääntyä), syön hyvin vähän lihaa ja sekin suurimmaksi osaksi riistaa, kierrätän jätteet, en osta muita vaatteita lähes koskaan (ainoastaan tarpeeseen), en ostele ylipäätään tavaroita huvin vuoksi eli esim.sisustusjuttuja yms.
Ja tämä pitkä housujen pesemättömyys johtuu siitä, etten ole ollut nyt hetkeen kotona juuri ollenkaan ja housut ovat vain unohtuneet pestä silloin kun olen pessyt pyykkiä. 😄
Ap
Pitääpä käydä kokeilemassa noita teidän mainitsemia farkkuja. Jos niistä jotkut sopisivat minullekin 😊
Ap
Itse en käyttäisi mustia farkkuja ennen kuin olen pessyt ne. Niissä on varmaan aika paljon väriaineita. Ostin kerran tokmannilta thermolegginsit ja laitoin jalkaan seuraavana päivänä. Jalat olivat ihan mustina kun otin ne pois päältä päivän päätteksi. Sen jälkeen olen aina pessyt kaikki uudet vaatteet ennen käyttöönottoa.
Ostin joskus H&M:n vastaavat stretchfarkut sinisinä. Muuten tosi kivat, peppu näyttää hyvältä, mutta pesun jälkeen farkut alkoivat haista todella pahalle ylätaitoksen/vyölenkkien alueelta. Epäilen, että syynä on stretchmateriaali. Samaa tapahtuu joissain treenihousuissa, joissa on paksu vyötärökaistale. Kuivuu hitaasti ja alkaa haista pahalle. Pesin farkut 60 asteessa ja haju onneksi hävisi. Valitettavasti tuo jatkuva 60 asteessa pesu luultavasti saa housut venähtämään jossain vaiheessa.
Mulla ihan sama ongelma kuin sulla, ap. Haarat hinkkautuu rikki missä tahansa housuissa. Hametta ei voi pitää lyhyiden alushousujen kanssa, koska silloin hinkautuu iho rikki.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käyttäisi mustia farkkuja ennen kuin olen pessyt ne. Niissä on varmaan aika paljon väriaineita. Ostin kerran tokmannilta thermolegginsit ja laitoin jalkaan seuraavana päivänä. Jalat olivat ihan mustina kun otin ne pois päältä päivän päätteksi. Sen jälkeen olen aina pessyt kaikki uudet vaatteet ennen käyttöönottoa.
Ostin joskus H&M:n vastaavat stretchfarkut sinisinä. Muuten tosi kivat, peppu näyttää hyvältä, mutta pesun jälkeen farkut alkoivat haista todella pahalle ylätaitoksen/vyölenkkien alueelta. Epäilen, että syynä on stretchmateriaali. Samaa tapahtuu joissain treenihousuissa, joissa on paksu vyötärökaistale. Kuivuu hitaasti ja alkaa haista pahalle. Pesin farkut 60 asteessa ja haju onneksi hävisi. Valitettavasti tuo jatkuva 60 asteessa pesu luultavasti saa housut venähtämään jossain vaiheessa.
Sport pyykinpesuaineella saa myös tuollaiset hajut pois. LV:llä on hajusteeton, joka toimii 30 asteessakin.
kaikki farkut on ihan susia nykyään! Ostin Sokokselta kalliit Tiger of Sweden -merkkiset ja hajosivat heti. Ensin vyölenkki kun kiskoin housuja ihan normaalisti ylöspäin pukiessa, sitten pyllystä. Vein korjaajalle ja ne kestivät jonkun puoli vuotta kerran vkossa -käyttöä.
Seppälän housut kestivät kauiten mutta kun ei sitä kauppaa enää ole.
Mitkään farkut ei tunnu nykyään kestävän kuin vuoden.
Mulla on tuo sama ongelma, että suurin osa farkuista hajoaa suht nopeasti sisäreisien kohdalta. Oikeastaan H&M farkut ovat aina olleet kestävimmät, mutta niilläkin on tosi monia erilaisia. Tällaiset 'embrace' farkut ovat itselläni kestäneet vuosia https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0905365002.html mutta täysin mustia niissä ei näy olevan.
Yleisesti ottaen kannattaa valita jeggingsien ja muiden tosi ohuelta tuntuvien farkkujen sijaan hiukan paksumpaa kangasta olevat, riippumatta siitä mistä ne ostaa tai minkä hintaiset ne ovat.
Mitenkäs Levikset nykyään? Pitäisi munkin löytää mustat farkut, mutta haluaisin kestävät ja mahdollisimman ekologisesti tuotetut. Onko merkkejä vinkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla hinkkaa reidet yhteen kävellessä ja kestää yhdet farkut 5 vuotta niin kertokaa toki mikä merkki, malli ja hinta niin voin käydä sellaiset ostamassa!
Ap
Mitkä tahansa farkut, jotka ovat siis oikeasti farkut (97% puuvillaa tai enemmän ja loput elastaania) kestävät kyllä vastakkain hinkkaavia reisiä pidempään kuin puoli vuotta, mutta samaa on turha odottaa niistä ohuista ja superjoustavista "farkuista" jotka ovat oikeammin jegginssejä. Niitä ei ole tehty kestämään, etenkään kun ostetaan myyjän ohjeen mukaan kokoa liian pienet, jolloin kangas on alusta asti liian kovalla rasitukselle ja venyy ja siten myös hinkkautuu haaroista rikki. Hyvälaatuisia farkkuja ei tarvitse ostaa liian pieninä, koska kangas ei mene esim. polvien kohdalta heti pilalle jos vähän istuu.
Lindexiltä olen ostanut parikin hyvää farkkuparia kohtuulliseen hintaan, ja jos olet isompi tyttö niin zizzillä on laadukkaita paksureitisille sopivia farkkuja jotka kans kestää käyttöä.
Itse olen normaali painoinen mutta en voisi kuvitellakaan käyttäväni h&m farkkuja koska niitä ei ole tehty muodokkaille, eli jos jalat mahtuu housuihin, selkään jää 5-10cm tyhjää. Monesti tuntuu siltä että polvista alaspäin katkeaa verenkierto jos edes yrittää niitä käyttää. Ei sovi minulle yhtään siis ja minullakin reidet hinkkaa vastakkain ja muutenkin muodot on peffassa ja reisissä. Ainoat sopivat housut h&m:ltä on äitiyshousut.
Itsellä taas ihan päinvastainen kokemus. Joissakin vaikka Leviksen tai Lindexin farkuissa jää aina joko kauheasti tilaa vyötärölle tai sitten eivät mahdu vyötäröltä lainkaan kiinni vaikka olisivat muuten sopivat. HM farkut ja Gina Tricot Molly-farkut ovat melkein ainoat, jotka istuvat hyvin. Riippuu tosi paljon kehon muodoista eikä siinä oikein auta muu kuin kaikkien mahdollisten farkkujen sovittaminen ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs Levikset nykyään? Pitäisi munkin löytää mustat farkut, mutta haluaisin kestävät ja mahdollisimman ekologisesti tuotetut. Onko merkkejä vinkata?
Just pari päivää sitten sovittelin Leviksen farkkuja ja ainakin sellaiset skinny/slim malliset mitä mä kokeilin olivat niin ohutta materiaalia, että tietää niiden menevän heti haaroista rikki. Suoramalliset olivat paksumpia, mutta jotenkin outo leikkaus. Haarasauma meni ihmeellisesti liian ylös ja loi camel toe -efektin ja lantiolta sopivat jättivät vyötärölle 10 cm ylimääräistä. En tiedä ovatko aina olleet tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
kaikki farkut on ihan susia nykyään! Ostin Sokokselta kalliit Tiger of Sweden -merkkiset ja hajosivat heti. Ensin vyölenkki kun kiskoin housuja ihan normaalisti ylöspäin pukiessa, sitten pyllystä. Vein korjaajalle ja ne kestivät jonkun puoli vuotta kerran vkossa -käyttöä.
Seppälän housut kestivät kauiten mutta kun ei sitä kauppaa enää ole.
Mitkään farkut ei tunnu nykyään kestävän kuin vuoden.
Farkkuja ei kuuluisi ikinä vetää lenkeistä ylös. Ei ne kestä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla on kestänyt yhdet Cheap Mondayn farkut, mutta sitä merkkiä ei enää valmisteta. Nuo tuollaiset ohuemmat housut menevät kyllä äkkiä rikki. Suosittelen ostamaan farkkuja, jotka ovat paksumpaa kangasta. Mä oon ostanut tori.fistä kokeeksi Leviksen farkkuja, ja toistaiseksi oon ollut tyytyväinen. Myös yhdet Monkin farkut kestivät aika kauan.
Vierailija kirjoitti:
HYI SAATANA, KUKA EI PESE HOUSUJAAN PUOLEEN VUOTEEN?
Varmaan sellaiset ihmiset, jotka huolehtii hygieniastaan eikä katso alusvaatteista että keltainen eteen ja ruskea taakse.
Ei niitä housuja tarvitse pestä niin usein, urheilukamat erikseen.
Niin ja mustat niiden olla pitää.
Ap