Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole kertonut lapselleni, että olin ennen hänen isäänsä naimisissa

Vierailija
15.10.2020 |

Toisen miehen kanssa. Kerrotteko te lapsillenne?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kertoa. Yhden kaverini isä oli ollut naimisissa ennen kaverin äitiä ja sieltä oli vielä lapsikin. Oli aika kiva kun asia tuli ilmi kaverille vasta kun isä äkillisesti kuoli ja perunkirjoitukseen ilmestyi ennalta tuntematon velipuoli.

Tuo sinun avioliittosikin paljastuu viimeistään kun kuolet ja perunkirjoitukseen pitää tehdä sukuselvitys. Eikä ole mukava jos asia paljastuu lapsellesi vasta silloin eikä hän voi enää kysyä asiasta sinulta.

Vierailija
2/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kertoisi? Kyllä minäkin olen pienestä pitäen tiennyt, että molemmat vanhempani olivat olleet jonkun toisen kanssa naimisissa nuorempina. En mennyt rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "sain tietää" vasta aikuisena, että äiti oli ennen isää kihloissa jonkun kanssa.

En tiedä miksi, mutta jotenkin järkytyin. Kai sitä lapsenomaisesti olisi halunnut uskoa, että olivat ainoita toisilleen ja liitto oli tyyliin taivaassa solmittu.

Toisaalta tiedostan et ihmisillä on elämä ja kumppanit vaihtuu, eikä äiti tahallaan ole mitään salaillut, ei vaan ole kokenut että on mitenkään oleellista mainita.

En näe syytä miksi ei voisi kertoa.

Vierailija
4/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kertoisi? Kyllä minäkin olen pienestä pitäen tiennyt, että molemmat vanhempani olivat olleet jonkun toisen kanssa naimisissa nuorempina. En mennyt rikki.

Se oli ihan paska avioliitto miehen kanssa joka oli väkivaltainen ja joutui vankilaankin.

Vierailija
5/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkatodistuksesta se viimeistään selviää. Ei ole salaisuuksia.

Vierailija
6/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan pienelle lapselle alkaisi kertomaan. Ehkä teinille joka alkaa jo ymmärtää vähän ihmissuhteista voisi kertoa.

Vierailija
7/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maininnut lapsosilleni alle vuoden mittaisesta avioliitosta, joka oli teininä ihan sekaisin ollessani solmittu. Ei noi 7- ja 8-vuotiaat ole kyselleet mun nuoruudesta paljoa vielä, enkä oo kokenut mitään hyvää hetkee alkaa selittää että olin kerran ihan pihalla ja menin naimisiin yhden sekoboltsin kanssa. Ehkä teineille sit kerron että kaikkee tuli tehtyä, kyllä siihen joku hetki tulee.

Vierailija
8/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä "sain tietää" vasta aikuisena, että äiti oli ennen isää kihloissa jonkun kanssa.

En tiedä miksi, mutta jotenkin järkytyin. Kai sitä lapsenomaisesti olisi halunnut uskoa, että olivat ainoita toisilleen ja liitto oli tyyliin taivaassa solmittu.

Toisaalta tiedostan et ihmisillä on elämä ja kumppanit vaihtuu, eikä äiti tahallaan ole mitään salaillut, ei vaan ole kokenut että on mitenkään oleellista mainita.

En näe syytä miksi ei voisi kertoa.

Juuri tämän takia olisi hienoa, jos ihmiset puhuisivat lapsilleen menneistä. Silloin eivät lapset kasvaisi uskomaan, että elämä sujuu täydellisesti ja aina saman kaavan mukaan. Olisi helpompi hyväksyä ne omat virheet ja ei niin käsikirjoituksen mukaan menevä elämä.

Vierailija
9/9 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan pienille lapsille lähtisi kertomaan, eiväthän he ymmärrä asiaa eivätkä tee tiedolla yhtään mitään, mutta teini-ikäisille kertoisin. Samalla voi jutella ihmissuhteista noin muuten. Pienemmiltäkään en asiaa salaisi jos se nyt jotenkin nousisi esiin. Itse tiesin aika pienestä saakka että oma äitini oli ollut naimisissa ennen kuin tapasi isän, isän edellisestä liitosta kuulin vasta teininä. Asiasta kuuleminen oli itselleni aika samantekevää, enhän tiedolla ole ikinä mitään tehnyt, mutta toisaalta olisin ihmetellyt jos sitä olisi jotenkin salailtu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä