Inhottavaa kun on niin kylmä!
Voisi olla kyllä vähän vähemmänkin pakkasta. Sellainen -2 - -6 olisi sopiva. Toivottavasti tämä sää ei jatku pitkään. Mulla ei ole vaatteita näin kylmiin säihin. Ostin kyllä uuden talvitakin syksyllä mutta ei se olekaan mikään lämmin. Kenkiin ostin lämpöpohjalliset, ne on vielä testaamatta.
Kommentit (23)
Joo, minäkään en tykkää ollenkaan. Onneksi tänä vuonna saatiin edes näin pitkään nauttia leudosta talvesta. Inhottavaa pukea päälle monta kerrosta vaatetta, tulee ihan tönkkö olo. Junassa onkin sitten patterit täysillä, niin että saa kunnolla hien pintaan junamatkan aikana, ja sitten hikisenä ulos palelemaan, grrr. Olen huomannut, että täällä rannikolla pakkanen tuntuu paljon pahemmalta kuin sisämaassa. Jo -10 saatta tuntua tosi pahalta kun on kosteaa ja tulee.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 03:30"]
Joo, minäkään en tykkää ollenkaan. Onneksi tänä vuonna saatiin edes näin pitkään nauttia leudosta talvesta. Inhottavaa pukea päälle monta kerrosta vaatetta, tulee ihan tönkkö olo. Junassa onkin sitten patterit täysillä, niin että saa kunnolla hien pintaan junamatkan aikana, ja sitten hikisenä ulos palelemaan, grrr. Olen huomannut, että täällä rannikolla pakkanen tuntuu paljon pahemmalta kuin sisämaassa. Jo -10 saatta tuntua tosi pahalta kun on kosteaa ja tulee.
[/quote]
Jos junassa on lämmin, niin kuin usein on, otan takin aina pois. ;-) Se ylleensä riittää paitsi jos istuu ikkuna paikalla patterin vieressä voi vielä joutua ottamaan sen seuraavankin kerroksen pois joka näillä pakkasilla on fleece takki.
Ei mitään ongelmaa...
Tuohan on totta että niin kauan kuin meri ei ole jäässä kosteus tuo vielä oman osansa tuohon kylmyyteen. Mutta sanonpa vain että ei tämä 85% ja -15 ole mitään verrattuna Tanskan +2 asteeseen ja 98% ilmankosteuteen lisättynä 15m/s tuullella... nimimerkillä Tanskassa kolme talvea kärvistelleenä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:15"]
Kannattaa pikku hiljaa ostella lämpimiä vaatteita (jos ei ole varaa ostaa kerralla) ja opetella pukeutumaan niin, että pysyy lämpiminä. Suurin osa palelevista ihmisistä ei osaa pukeutua oikein.
Suosittelen aloittelijalle, että ostat vaikka kirpparilta paksun 100 % villaa olevan villapaidan ja puet sen takin alle. Osta vaikka miesten puolelta, jos ei naisten puolelta löydy, ulkonäöllä ei ole niin väliä, riisu se, kun riisut takinkin.
[/quote]En voi käyttää villaa. Kutittaa ihan sairaasti vaikka olisi kuinka hienoa merinovillaa.
[/quote]
Pue se sitten päälle, älä ihoa vasten.
[/quote]Ei auta mitään vaikka alla olisi kuinka puuvillaa. Villan neulaset tunkeutuvat puuvillan läpi. Mun iho ei vaan kestä villaa. Se on liian karkeaa.
[/quote
Vali vali. Hanki sitten fleece ja laita välivaatteeksi. Kevyt, lämmin eikä kutia.
Enkä minäkään tänä vuonna ole talvitakkia hankkinut, on toppista, untuvatakkia ja villakangastakkia viime- ja edellisiltä vuosilta. Ei päällysvaatteet mitään kertakäyttökamaa ole.