Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy mitä vain entiseltä mielenterveysongelmaiselta

Vierailija
13.01.2014 |

Kysy mitä vain niin vastaan, mutta aion kuitenkin pysyä anonyyminä :)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:09"]Moikka ap :) Olen myös parantunut vaikeasta masennuksesta. Silti olen edelleen työkyvytt.eläkkeellä. Tässä iässä ja pari vuosikymmentä pois työmarkkinoilta minulla ei ole sen enempää kysyntää kuin edellytyksikään palata työhön. Akat. loppututkinto on mutta tiedot ja taidot vanhentuneet.

Elän täysillä ja minulla on monta projektia meneillään, toimin vapaaehtoisena.

No, en kysynyt vielä mitään... Kauanko olit mt-ongelmainen? Kauanko on siitä, kun koit olevasi terve? :)

[/quote]

Miten vaikea ja millainen masennuksen pitää olla, että on työkyvyttömyyseläkkeellä? Itse olen monet masennuskaudet käynyt läpi ja sairaslomat ovat olleet viikosta max kahteen kuukauteen. Vaikka oon joutunut suljetullekin, niin sieltä päästyäkin on rohkaistu menemään töihin, jotta pääsee takaisin elämään kiinni.

[/quote]

Vaatii ainakin pitkää yhtäjaksoista vakavahkoa masennusta, ei kausia. Ja myös omaa halua, aika harvaa aletaan masennuksen takia laittamaan eläkkeelle jos ei halua (paitsi tarpeeksi pitkän saikun jälkeen siirtyy sille väliaikaiselle eläkkeelle). Itsellä masennusta koko ajan, mutta välillä huonompana, välillä parempana. Pisin yhtäjaksoinen sairasloma vuoden ja pisin sairaalahoitojakso 3kk, mutta ei mulle ole edes puhuttu eläkkeestä, koska olen aina ollut halukas palaamaan työelämään. 10 vuotta on nyt sairasloma- ja sairaalahoitojaksoja, pisimmillään välissä ollu 2,5v. ilman lomaa tai suljettua. Työelämässä viimeisimmän vaikean jakson jälkeen nyt 1,5v. Toivotaan että tämä jatkuu!

Vierailija
22/22 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:38"]

Miten menee Pythagoraan väittämä?

[/quote]

hah hah, ihan hyvä. Olisikohan ap:lla "voimia" vastata, kun kaikki voimat tuntuvat menevät oman itsensä tuotteistamiseen mt-kuntoutujana. Se on rankka ammatti. Kaikki on hyvin eli töihin joutaisi meidän muiden mukaan mutta ei, sillä kuntoutuja tarkoittaa sitä, että vaikeudet ovat ohi mutta töihin ei kuitenkaan mennä, koska nyt ollaan kuntoutujia eli otetaan ilo irti siitä, että saadaan luvan kanssa tuhnuttaa kotisohvalla muiden tehdessä veromarkat valtiolle. Kun nääs on vähän näitä mt-tauteja tullut sairastettua niin ei enää voi.

Mites kun mulla on ollu flunssa. Mutta mä oon nyt niin kun flunssa-kuntoutuja. NIin kai mäkin saan jäädä kotiin? Maksatko mun tuhnuttelun vuorostaan, jooko mt-kuntoutuja?

[/quote]

haista sinä vittu. Olen ollut kroonisesti masentunut JA KOKO AJAN käynyt töissä. Ime siitä, hieho. Mutta miten sinä, maksatko jos heittäydyn nyt vaihteeksi teidän vitun kuntoutujien elätiksi?

Mutta ap:han opiskelee JA käy töissä. Hänestä tulee kansantaloudellisesti tuottava yksilö. Mitä valitat ja halveksit???

Kyka tahansa patologisesti masentunut vaihtaisi sairautensa terveyteen ja työpaikkaan. Mielihyvin. Kun et ole ollut siinä kuopassa, et voi tietää mitä soopaa puhut.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla