Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko käytettyjä kattiloita?

Vierailija
12.01.2014 |

Vaihdettiin induktiolieteen ja ylimääräiseksi jäi vanhoja`, mutta uudenveroisia teräskattiloita. Kannattaako yrittää kaupata?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ostaisi, mutta miksei ne menisi kaupaksi siinä missä muutkin käytetyt tavarat, jos hinta on oikea.

Vierailija
2/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasitko magneetilla ne vanhat kattilat?

Ostaisin kyllä käytettyjä kattiloita, jos ovat oikeasti hyvässä kunnossa. Eihän ne normaalista siististä käytöstä kulu oikeastaan mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muka tavalliset teräskattilat käy induktiolieteen? Ei me jouduttu uusimaan yhtään ainutta kattilaa tai pannua.

Vierailija
4/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ostaisin. Roskiinko laittaisit?

Vierailija
5/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin meidän teräskattiloihin ei tartu magneetti. Mies ei meinennut millään uskoa, mutta niin se vain on. Ja hella ei tunnistanut niitä myöskään. Kattilat on 20 vuotta vanhoja, mutta aivan uuden veroisessa kunnossa, eli äitini on ostanut mulle aikanaan laatukamaa. Hyvä Suomi! (ovat Hagmanin kattiloita)

Vierailija
6/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:47"]

(ovat Hagmanin kattiloita)

[/quote]

Kenen? Miksi sulla on jonkun toisen kattiloita?

Vierailija
7/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:44"]Miksei muka tavalliset teräskattilat käy induktiolieteen? Ei me jouduttu uusimaan yhtään ainutta kattilaa tai pannua.

[/quote]

Meillä oli kaksi paksupohjaista vanhaa kunnon teräskattilaa eivätkä ne käyneet induktiolle. Ilmeisesti pohja oli tehty alumiinista(?) ja sen takia eivät toimineet uudella liedellä.

Vierailija
8/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä möin omani kirpparilla ja kaikki hyväkuntoiset menivät. Ostaisin toki itsekin, jos löytäisin hyväkuntoisia silloin kun tarvitsen. Yleensä kirppareilla oleva ruuanvalmistusasitiasto on kyllä sellaisessa kunnossa että kaatopaikalle vaan...

Vierailija
9/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut teräskattiloita kirpputoreilta, ja ostan vastakin jos hinta on sopiva.

Vierailija
10/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:51"]

Olen ostanut teräskattiloita kirpputoreilta, ja ostan vastakin jos hinta on sopiva.

[/quote]

Mikä on sopiva hinta? Onko sopiva, jos saa puoleen hintaa siitä mitä uusi maksaa ovh? Vai pitääkö olla vielä alle?

Vierailija
11/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat kattilat sopivat loistavasti askartelu- ym. harrastekäyttöön, esim. vesihaudekattilaksi kynttilänvalmistuksessa.

Vierailija
12/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:44"]Miksei muka tavalliset teräskattilat käy induktiolieteen? Ei me jouduttu uusimaan yhtään ainutta kattilaa tai pannua.

[/quote]

Meillä oli kaksi paksupohjaista vanhaa kunnon teräskattilaa eivätkä ne käyneet induktiolle. Ilmeisesti pohja oli tehty alumiinista(?) ja sen takia eivät toimineet uudella liedellä.

[/quote]

Austeniittinen ruostumaton teräs ei ole magneettista. Jos kyse on Hackmannin kattiloista, minä en ainakaan luopuisi kattiloista, vaan ennemmin vaihtaisin takaisin keraamiseen lieteen.

Vierailija
13/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, mutta ne pitää olla edullisia. 50% voisin ostaa käyttämättömiä. Aina on riski, että pohja on vähän kupera tai kahvat jo heikot. 30% saa kaupastakin varmasti käyttämättömiä. 
Käytän vanhoja kattiloita värjäys yms. hommissa, mutta silloin niiden pitää olla suuria.

Vierailija
14/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:50"]

[/quote]

[/quote]

Austeniittinen ruostumaton teräs ei ole magneettista. Jos kyse on Hackmannin kattiloista, minä en ainakaan luopuisi kattiloista, vaan ennemmin vaihtaisin takaisin keraamiseen lieteen.

[/quote]

Induktiotaso on osoittautunut aivan loistavaksi, en kadu vaikka muutama kattila meneekin vaihtoon! Onpa helppo pyyhkiä puhtaksi kun mikään ei pala kiinni. Eikö keraamista pidä jynssätä jollain terällä?

Vierailija
15/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan.

Vierailija
16/16 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut, mutta olen myynyt. Lähtöhinnat on kyllä olleet minulla ennemminkin 10% uudesta vastaavastai kuin 50%. Hyvin on kaupaksi käyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi