Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleisanestesia ja vessaan pääsy heräämössä?

Vierailija
15.10.2020 |

Minut leikataan nukutuksessa, ortopedinen leikkaus, joka kestää arviolta kolme tuntia. Katetria ei laiteta. En ole aiemmin edes ollut sairaalassa kuin polilla käymässä, ei ole leikattu mitään aiemmin. Minulla on tosi pieni rakko, pissalla on pakko käydä tunnin välein ja joskus useamminkin. Huolettaa, miten anestesiasta herättyä pääsee vessaan. Saako heti nousta sängystä ja mennä jo heräämössä vessaan? Pahin painajainen olisi joutua huutelemaan ja odottamaan vessaan pääsyä, pahimmillaan osastolle pääsyyn asti. Silloin varmaan pissaisin housuun kun leikkauksessa kuitenkin varmaan nesteytetään monta litraa suoneen. Jos joku tietäisi tästä? Mua pelottaa leikkaukseen joutuminen muutenkin kamalasti, mutta myös tämä yksityiskohta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei katetria laiteta? Etkä saa nousta niin sitten saat astian sänkyyn johon voi pissata.

Vierailija
2/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne osaa heräämössä kertakatetroida tai tuoda alusastian.

Ja jos rakko on noin pieni, niin ihan kiinnostuksesta: missä ammatissa toimit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaat siellä sängyssä naisten mallin virtsa-astiaan.

Tuskin tokkurassa päästävät sinua hortoilemaan heti kun silmät aukeavat.

Vierailija
4/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä sitten pitkä aika heräämisen jälkeen, ettei saa nousta ylös? ap

Vierailija
5/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija-ammatti, jossa pääsee vessaan koska vaan. Ap

Vierailija
6/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen leikkausta et syö etkä juo mitään, niin ei hätääkään ole.

Vierailija
7/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä sitten pitkä aika heräämisen jälkeen, ettei saa nousta ylös? ap

Riippuu ihan leikkauksesta

Vierailija
8/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen leikkausta kerrot hoitajille tämän asian. Kuule olet ihan rauhassa vaan nämä on hoitohenkilökunnalle tuttuja juttuja. Eikä haittaa vaikka pissat tulee sänkyyn. Tsemppiä sulle , hyvin menee :  D

Vierailija
9/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä toiminkin noin kun pitää olla pissaamatta pitkään, mutta nyt en voi kun suoneen lykätään nestettä leikkauksen aikana. Ap

Vierailija
10/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinä heräämössä pystyt vessassa käymään tai edes ajattelet pissaamista, kun olet nukutusaineen vaikutuksessa ja muissa maailmassa.

Itse olen ollut useammassa leikkauksessa ja ennen 8-10h leikkausta ei ole saanut juoda ja syödä mitåän, niin ei sitä pissaakaan tule.

Vierailija
11/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaivaisenluuleikkauksessa, jonka jälkeen heräämöstä kärrättiin huoneeseen, jossa huonekaveri. Pissa ei kyllä tullut heti. Leikkauksen jälkeen voi muutenkin olla hieman elimistö sekaisin, ettei edes tule se pissa ns. normaali tiheydellä. Minua nesteytettiin kuitenkin vahingossa "liikaa" (olin hieman huono-oloinen) ja yöllä iski hevosen pissahätä. Painoin kutsunappia, vessaan ei ollut puhettakaan selviytyä (jalan takia ja olin tokkurainen), joten sain alusastian. Ei se helppoa ollut lantiota nostamalla pissata, varsinkin kun tuli tyyliin litra, mutta ei kastunut sänky. Ja sitä astiaa taisin joutua pyytämään parikin kertaa yöllä. Mutta tosiaan, hoitaja sanoi seuraavana päivänä, että oli hieman huolimattomasti laittanut liikaakin nestettä tulemaan, kun voin huonosti.

Summa summarum... pissahätä ei tule välttämättä ennen kuin elimistösi tokenee hieman nukutusaineesta, vessaan ei luultavasti pääse ihan heti (etkä edes jaksaisi mennä) ja pissata saat luultavasti astiaan, eikä se ole noloa, hieman vaan hankalaa. Hyvin se menee! Ja kerrottakoon, että minulla on tullut joka kerta ennen leikkausta kamalat vatsavaivat odotustilassa ja niistäkin on selvitty. Kaikesta selviää!

Vierailija
12/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala uskoa, koska olen itse asiantuntija-ammatissa, jossa ei palavereissa kesken kaiken käydä vessassa tunnin välein.

Vierailija
13/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä toiminkin noin kun pitää olla pissaamatta pitkään, mutta nyt en voi kun suoneen lykätään nestettä leikkauksen aikana. Ap

Hoitajat huolehtivat sinusta ja siellä heräämössä et todella tiedä mitään ja pissaamiset ei voisi vähemmän kiinnostaan.

Jos leikkauksen yhteydessä saat nestettä, niin eihän se samantien tule virtsarakosta ulos.

Juttele hoitajien kanssa, ennen toimenpidettä.

Vierailija
14/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin korva, noin tunnin leikkaus. En päässyt heräämössä vessaan, vaikka monta kertaa pyysinkin. Sain lääkettä valtavaan pahoinvointiin ja nukahdin onneksi uudestaan. Herättyäni siitä pääsin vessaan aika pian.

Sairaalassa pitää kyllä itse vaatia kaikkea kovaan ääneen. Sanot, että pissa tulee nyt, kyllä ne jotain sitten tekee.

Vierailija
15/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala uskoa, koska olen itse asiantuntija-ammatissa, jossa ei palavereissa kesken kaiken käydä vessassa tunnin välein.

Voisiko olla muunkin alan asiantuntija-ammatteja, kuin omasi?

Vierailija
16/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan tähystysleikkauksessa pääsin melkein heti heräämössä pissalle

Vierailija
17/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä hoitajat tuo sulle alusastian johon voi sängyssä pissata.

Vierailija
18/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama vaiva, mulla leikattiin polvi ja sen jälkeen heräämöön, pissatti, muttei mitään tullut ulos. Sitten osastolle ja uhkasivat katetrin laittaa jos ei ala pissa tulemaan, joten pöntöllä istuin pitkään ja ponnistelin, onneksi tuli en teininä halunnut katetria.

Vierailija
19/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein kai on toisin päin. Eli päiväkirurgisissa toimenpiteissä on kotiutumisvaatimuksena, et pissa on tullut. Yksi mittari, et on valmis kotiutumaan. Eli ei pissaa useinkaan heti heräämisen jälkeen tule, vaan pitää odotella.

Vierailija
20/22 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla muunkin alan asiantuntija-ammatteja, kuin omasi?

Niinpä! Meillä ei ole kuin korkeintaan puolentoista tunnin palavereita, niin pitkiäkin tosi harvoin, yleensä tunti on maksimipituus. Ja ei siellä mitään vessassakäyntikieltoja ole! Koulutuspäivinä istun takarivissä josta pääsee muita häiritsemättä kulkemaan ovesta. Ap