Maksoin padasta 150 euroa perjantaina. Kysyttävää?
Ùpouusi 4-litrainen valurautainen pata. Joidenkin mielestä 150 euroa on aika paljon sellaisesta, mutta tietää ainakin että kestää sukupolvikaupalla.
Kommentit (41)
En oikein keksi kysyttävää kun ei hyvää pataa oikein tosta halvemmalla saa..
Eiku hei, mistä ostit?
Mun ei tarvinnu maksaa mitään,sain äidiltäni valurautapadan ja paistinpannun. Iäkäs ihminen kun ei jaksa enään niitä nostella.
Mä löysin ehjän ja siistin valurautapadan kirppikseltä 10 :)
Ei varmaan voi käyttää keraamisella tai induktioliedellä?
(kyselee epätietoinen, jonka pata on kaapinperällä unohtuneena)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 08:22"]
En oikein keksi kysyttävää kun ei hyvää pataa oikein tosta halvemmalla saa..
[/quote]
Toki löytää puolella tuosta.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 08:57"]
Ei varmaan voi käyttää keraamisella tai induktioliedellä?
(kyselee epätietoinen, jonka pata on kaapinperällä unohtuneena)
[/quote]
Valurauta toimii induktiolla. Keraamisista en tiedä mitään.
Induktioon sopivat voi testata magneetilla.Jos magneetti pysyy kattilan pohjalla,sopii se induktiolle.
Hieno homma!
Minä opiskeluaikana ostin itselleni nahkaisen laukun, opiskelukaveri jostain syystä kysyi paljonko se maksoi ja kun kerroin hän näytti onnelliselta ja iloiselta, ja onnitteli.
Sitten selitti että hänestä on ihanaa kun joku laittaa noin paljon rahaa itseensä tuosta vain, se oli vain hänestä jotenkin niin hauskaa. Ihana positiivinen persoona oli, sopivalla tavalla sekopää, aina yhtä hymyä ja puheensorinaa ja kaikille huomaavainen ja ihana.
(niin ja tarkoitus ei ole leuhkia, en tule rikkaasta suvusta mutta kävin opsikeluaikana töissä jo lukiossa kesät, ja ostan harvoin mutta tarpeeseen)
Itse maksoin Sarpanevan 3litran desingpadasta vähän yli 200e.
Tuohan oli suorastaan halpa.
Tottakai valurautainen käy induktiolle.
Minulla on aivan ihana kaunis soikeamuotoinen pata anopilta saatu. Se on varmaan 50 vuotta vanha. Minulle tulee aina iloinen hyvä mieli, kun tern sillä ruokaa. Se on niin Kaunis. Ja sopii induktiolle.
Minkä merkkisen ostit? Le Creuset on ainakin kalliimpi.
Itse maksoin vihreästä Le Creusetin 4 L kukkopadasta 270 euroa. Pienet padat maksavat sen 150 euroa ja isot sitten puolet enemmän. Tietenkin se, joka löytää tuollaisen aarten halvemmalla niin fiksuahan se on! Itse halusin sen ranskalaisen padan, kun olen siitä vuosia haaveillut ja vihreänä niin kauniin näköinen.
Osaatko laittaa hyvää ruokaa?
keittiömestari
ps. jos kallista haluat katsopa tuolta
Sitä saa mitä tilaa. Itselleni tuli ainakin tästä aloituksesta sellainen fiilis, että halutaan vähän provosoida ihmisiä, AP maksanut padasta 150 euroa ja odottaa sitten niitä "kauhistelijoita" ketjuunsa... Joten vastasin ihan rehellisesti, että itse olen maksanut padasta sen 270 euroa (vaikka koko olikin se 5 L eikä ilmoittamani 4 L), ja pata jonka ehdin ostaa Kokkipuodista, ei enää maahantuoda Suomeen; on sellainen iso, ovaali emalipata, jossa kukko nuppina. Sellaisia ei enää siis saa. On minulla ollut muitakin patoja, halpojakin mutta niistä on emali jostakin kohtaa aina ajansaatossa irronnut, ja kas kummaa, tästä kalliista merkkituotteesta ei ole irronnut vuosien saatossa mitään emalia... Samalla tavalla hellästi olen käsitellyt, mutta tuo "kukkopata" on kuin uusi lähes 8 vuoden käytönkin jälkeen.
Ketjuun osallistuneille kysymys. Miten usein teette padassa ruokia?
Tiedän monia joilla rautapata lojuu käyttämättömänä kaapin perukoilla. Jos minulla olisi kolmensadan euron pata niin pitäisi sen näytillä, en tiedä raskisiko siinä ruokaa laittaa. Sentään 1800 mummoo.
11laittaa Sarpanevan paidassaan ruokaa puulämmitteisessä leivinuunissa vähintään kerran viikossa. Toimii hyvin ja on kaunis katsella. Ollut minulla 5vuotta nykyisin tuon hinta on 250e.
Ainoa tämmöinen hölmö ostos jota en raaski käyttää on Alessin sitruunapuserrin. Menee kuulemma himmeäksi jos sillä pusertaa sitruunaa. Tyhmää, mutta on koristeena keittiössä.
Hah. Ostin hyvän padan 20 eurolla. Käyttämätön.
Arabian.
Kallis mutta ikuinen, ellet unohda talveksi ulos tms. Sellaisista keittiövälineistä kannattaakin maksaa, joita lastenlapset joskus mielellään käyttävät omissa kodeissaan. Itsellänikin on monta vempelettä, jotka äiti sai häälahjaksi lähes 50 vuotta sitten. Enkä taida olla viimeinen omistaja.