Gastroskopiassa käyty. (humautuksessa)
Gastroskopia onnistui viimein, tehtiin humautuksessa. Täällä oli joskus joku keskustelu skopiasta jossa ihmiset kertoi miten oli kamala kokemus ja moni mietti humautusta. Voin vastailla, jos joku haluaa tietää humautuksessa tehtävästä...
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:28"]
Mulle tehty g-skopia neljästi, kolmesti niin, että suuhun laitettiin puudutussuihke ja rengas, jota pitkin läåkäri työnsi nopeasti "vaijerin" kurkun läpi suoleen. Mun tarvitsi vain maata hiljaa. Koko homma kesti vain 10 min.ja ihmettelin, miksi tätä toimenpidettä niin kammotaan. 4.kerralla olikin sit eri lääkäri, joka ei käyttänyt rengasta -> voimakas oksennusrefleksi ja kipu -> kamala kokemus.:(
[/quote]
Kyllä sitä rengasta vaan käytetään joka kerta, sitä ilman ei tehdä toimenpidettä. Muutenhan se potilas puree ym. sitä skooppia vaistomaisesti, eli ei onnistu ilman sitä. Kuinkahan se "vaijeri" on työnnetty suoleen asti? Se työnnetään vain niin, että ohutsuolen päätä näkyy. Luulisi että hieman tiedät enemmän, jos olet ollut 4 kertaa skopiassa.
Mulle tehty g-skopia neljästi, kolmesti niin, että suuhun laitettiin puudutussuihke ja rengas, jota pitkin läåkäri työnsi nopeasti "vaijerin" kurkun läpi suoleen. Mun tarvitsi vain maata hiljaa. Koko homma kesti vain 10 min.ja ihmettelin, miksi tätä toimenpidettä niin kammotaan. 4.kerralla olikin sit eri lääkäri, joka ei käyttänyt rengasta -> voimakas oksennusrefleksi ja kipu -> kamala kokemus.:(
[/quote]
Kyllä sitä rengasta vaan käytetään joka kerta, sitä ilman ei tehdä toimenpidettä. Muutenhan se potilas puree ym. sitä skooppia vaistomaisesti, eli ei onnistu ilman sitä. Kuinkahan se "vaijeri" on työnnetty suoleen asti? Se työnnetään vain niin, että ohutsuolen päätä näkyy. Luulisi että hieman tiedät enemmän, jos olet ollut 4 kertaa skopiassa.
[/quote]
Kuinka kauan olit polilla? Minulla on toistamiseen gastroskopia kahden viikon päästä, ensimmäisellä kerralla eivät voineet tutkia. Vatsalaukku täynnä sappinestettä, jota ei voitu imeä ulos. Paastoa oli 12h. Tästä on nyt 2 kuukautta aikaa. Kokemus oli kamala, joudun kääntymään toiselle kyljelle, jotta nesteet "valahtaisivat" toiselle puolelle, mutta eihän niin käynyt. Näin screeniltä vatsani sisukset ja sen hirveän kuplivan litkun :( no, toisella kertaa parempi onni.
Olisiko jollain jotain tietoa tästä, miksi sitä sappinestettä oli niin paljon vatsassani 12h paaston jälkeen? Sappirakkoni on leikattu pois kaksi vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:49"]Kuinka kauan olit polilla? Minulla on toistamiseen gastroskopia kahden viikon päästä, ensimmäisellä kerralla eivät voineet tutkia. Vatsalaukku täynnä sappinestettä, jota ei voitu imeä ulos. Paastoa oli 12h. Tästä on nyt 2 kuukautta aikaa. Kokemus oli kamala, joudun kääntymään toiselle kyljelle, jotta nesteet "valahtaisivat" toiselle puolelle, mutta eihän niin käynyt. Näin screeniltä vatsani sisukset ja sen hirveän kuplivan litkun :( no, toisella kertaa parempi onni.
Olisiko jollain jotain tietoa tästä, miksi sitä sappinestettä oli niin paljon vatsassani 12h paaston jälkeen? Sappirakkoni on leikattu pois kaksi vuotta sitten.
[/quote]
Diabetes?
Onko humautus sama asia kuin nukutus?
Onko humautus sama asia kuin nukutus?