Naisten salilla käymisestä!
Kuulin kommentin, ettei tämä naisten fitness "urheilu" ole pinnallista touhua, joten päätin lauantai-illan ratoksi tiirailla vähän blogeja.
Tässä Lyhyt yhteenveto ;)
Selaisin päälisinpuolin n. 60 fitness naisen blogia joden kirjoittajista
VIIDELLÄ ei ollut takapuolestaan / tekorinnoistaan kuvaa etusivulla.
Aika hyvin 5/60?
Sama meno jatkui kun aloin tarkastella ripsiä ja hiuksia.
n. 7 oli omat hiukset, ilman lisäkkeitä (Wuhuuu!)
Reilusti yli 50% oli ripsien pidennykset.
Blogeissa jaettiin vinkkejä toisille "urheilijoille", että mistä löytää parhaat hiustenpidennykset, kestävimmät geelikynnet, parhaat KISAMEIKIT?
Anteeksi, mutta mitä ihmettä?
Eniten minua naurattaa se, että yksikään näistä ihmisistä ei uskalla olla oma itsensä. Yksikään ei uskalla mennä kilpailemaan ilman tekotukkaa, irtoripsiä, botoxia, tekorintoja, geelikynsiä, älytömmän paksua meikkiä?
Kuinka näillä naisilla voi olla näin surkea itsetunto?
Ja, kuinka he kuvittelevat, että heillä on varaa arvostella niitä naisia ja miehiäkin, jotka eivät saleilla viihdy, että he ovat lihavia sohvaperunoita?
Minunkaan siippani ei salilla käy, lenkkeilee silloin tällöin ja pysyy kuosissa.
En ikinä antaisi hänen lähteä mukaan, mihinkään näin naurettavaan ja teennäiseen pelleilyyn. Kysynkin siksi, kuinka tämä voi olla näin suosittu laji nykyään?
On ihmisiä jotka käyvät saleilla omaksi ilokseen, itsensä takia.
Mutta, väittäisinpä, että jos täytyy ottaa itsestään puolialastomia kuvia nettiin kesken salitreenin, niin kyllä niitä kuvia muiden kuin itsensä takia otetaan ;)
Samoin ihmettelen, miksi salilla täytyy aina olla viimeisen päälle tälläytyny? On tekoripseä ja tukkaa ihan vain perus salitreeniä tehdessä? Ja entäs ne vaatteet, ei anna itsetunto periksi mennä aivan "tavallisissa" vaatteissa, vaan täytyy ottaa kolme kokoa liian pienet vaatteet, että varmasti verisuonetkin näkyvät läpi.
Ja auta armias, jos näitä typyjä ei sitten satutakkaan katsomaan tai kehumaan, silloin on itsetunto muusakana ja eikun vaan paljastavampaa kuvaa Facebookkiin, niin kyllä taas kommentteja irtoaa!
ps. olen mies
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 23:59"]
Aika harva heistä saunanpuhtaana näyttääkään yhtään miltään, pointtihan tässä oli juuri se, että miksi tällaiseen "urheilulajiin" kuuluu tuo kaikki teennäisyys?
MIKSI? Miksei uskalleta olla omia itsejään, ilman tekotukkia, silikonia,botoxia, tekoripsiä jne. Miksi ei?
-AP
[/quote]Siis "uskalleta" missä mielessä? Mitä jos ajattelisit asiaa niin, että he uskaltavat olla juuri sen näköisiä kuin haluavat olla? Ei fitnesskisaajan ulkonäkö ole mitään kovin mainstreemia sekään, vaatii taatusti jonkin verran sitä mainostamaasi uskallusta. Miksi sinä et uskalla näyttää fitnesskisaajalta?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:00"]
Tekoripset, botoxit ja muut ei välttämättä kerro alkuunkaan huonosta itsetunnosta. Samalla pointilla nimittäin kaikki meikkaavat naiset voisi leimata huonoitsetuntoisiksi.
[/quote]
häh? eikös se nimenomaan kerro siitä, ettei uskalla olla luonnollinen oma ittensä? :D jos ois valmiiks hyvä ja terve itsetunto, ei tartteis tommosia älyttömiä lisukkeita. Itse en käy salilla, en käytä botoxia, tekotukkia jne. Oon varustettu terveellä itsetunnolla, jonka äiti aikoinaan opetti ja kiitos hänelle siitä! Ties missä olisin ja mitä tekemässä, jos olis eritavalla kasvatettu.
[/quote]
Eli samalla logiikalla perusmissikisoissa pitäisi mimmien olla saunanpuhtaina ja just suitulla tukalla? Onko heilläkin siis huono itsetunto? Fitnesskisat on myös missikisat, kilpailijat on vaan astetta treenatumpia.
Et sä oikeesti mikään mies ole...
Onpas yksipuolista kommentointia..
Mikä nyky-ihmisiä vaivaa, tahdon takaisin 70- luvulle!
Ap, tekstisi paatoksen perusteella olisin kyllä veikannut että olet nainen.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:06"]
Tekoripset, botoxit ja muut ei välttämättä kerro alkuunkaan huonosta itsetunnosta. Samalla pointilla nimittäin kaikki meikkaavat naiset voisi leimata huonoitsetuntoisiksi.
[/quote]
häh? eikös se nimenomaan kerro siitä, ettei uskalla olla luonnollinen oma ittensä? :D jos ois valmiiks hyvä ja terve itsetunto, ei tartteis tommosia älyttömiä lisukkeita. Itse en käy salilla, en käytä botoxia, tekotukkia jne. Oon varustettu terveellä itsetunnolla, jonka äiti aikoinaan opetti ja kiitos hänelle siitä! Ties missä olisin ja mitä tekemässä, jos olis eritavalla kasvatettu.
[/quote]
Eli samalla logiikalla perusmissikisoissa pitäisi mimmien olla saunanpuhtaina ja just suitulla tukalla? Onko heilläkin siis huono itsetunto? Fitnesskisat on myös missikisat, kilpailijat on vaan astetta treenatumpia.
[/quote]
Joo totta puhut, samaan syssyyn kuuluu missikisat, mutta niissä ei mennä käsittääkseni näin äärimmäisyyksiin, ei ole esim. Silikonirintoja, tai pahemmin botoxiakaan.
-AP
Täällä taas fitness mammat kinastelee, tuokaa poppareita! 8)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo totta puhut, samaan syssyyn kuuluu missikisat, mutta niissä ei mennä käsittääkseni näin äärimmäisyyksiin, ei ole esim. Silikonirintoja, tai pahemmin botoxiakaan.
-AP
[/quote]
Joo, ap, nainen olet :)
Miten mies voi edes tunnistaa onko naisella tekoripset vai ei? Tai häiriintyä noin pahasti jostain puolialastomien naisten kuvista??
Fittness on tosi rankka laji. Kuntosalilla käy oikeesti meikkaamattomiakin ihan oman kuntonsa vuoksi urheilevia, esim. minä. En ole huomannut mitään fittness-missi ryntäystä salilla. Ap nyt tekee päätelmiä ihan väärältä pohjalta. Uskaltaudupas itsekin sinne kuntosalille ja palaat maanpinnalle.
Joo kuntosaleilla näkee kyl kaikenlaista kuntoilijaa. Murto-osa on jotain fitness-missejä. Mitä nyt itse viimeksi vähän katselin ympärilleni (anteeks vaan) niin oli vähän iäkkäämpääkin porukkaa, ylipainoisia, ei kaikki todellakaan mitään kaunottaria/komistuksia...
Onhan tanssissa, voimistelussa yms. vahvat meikit ja koristeelliset asut esiintyessä, mutta ei se kerro huonosta itsetunnosta. :D
Oletko ap tyhmä vai yksinkertainen?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 23:59"]Aika harva heistä saunanpuhtaana näyttääkään yhtään miltään, pointtihan tässä oli juuri se, että miksi tällaiseen "urheilulajiin" kuuluu tuo kaikki teennäisyys?
MIKSI? Miksei uskalleta olla omia itsejään, ilman tekotukkia, silikonia,botoxia, tekoripsiä jne. Miksi ei?
-AP
[/quote]
En ole fitness- urheilija vaan sohvaperuna, mutta kyllä minäkin tiedän ettei kauneuskilpailuihin mennä saunapuhtaana. Yleensäkin suurin osa naisista meikkaa ihan arkenakin oli sitten hyvä tai huono itsetunto. Ihme kysymys?!
No, mun mielestä kaikki kisat, joiden ratkaisu perustuu ulkonäköön, ovat hieman kieroutuneen mielen tuotoksia. Oli sitten kyse fitnesskisoista, koiranäyttelyistä, missikisoista tai vaikka auton tuunauskilpailuista.
Mutta: kyllä minäkin salilla käyn. Nautin salilla käynnistä ja minusta on ihanaa olla hyvässä kunnossa, ja sitä olenkin. Mutta sitä muihin vertaamista, paremmuusjärjestykseen laittamista ja kilpavarustelua rekvisiitassa, sitä en vaan ymmärrä.
[/quote]