Millä hyväpalkkaisella alalla panostetaan vähiten ulkonäköön
Ja millä matalapalkka-alalla taas panostetaan eniten?
Kommentit (51)
Lakinaiset ainakin ovat aika epäviehkoja :/
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:14"]
Sitten ne laittautujat: leikkaussalisairaanhoitajat (siellä todella upeita yksilöitä niin nuoremmissa, ihan missitasoa, kuin vanhemmissakin). Ja suurin osa kivoja tyyppejäkin. Ja joskus lähihoitajat sekä sairaala-apulaiset.
[/quote]
Tätä ihmettelen itse...Hirveä tälläys ja sitten kuitenkin tyypistä näkyy vaan silmät ja joskus nekin on peitetty niillä supertyylikkäillä suojalaseilla. No, näyttäähän sitä kahvihuoneessa hehkeältä...ja voi saada kirurgin pokattua.
Tuli tehtyä 90 luvulla paljon monenlaisia koodarin töitä, ja siinä tuli näytettyä usein aika rähjäseltä. Mutta oli siinä jumalauta hyvä palkkakin, normaalipalkka oli enemmän kun lakimiehen/lääkärin. Kirurgien palkoista en tiedä, mutta luulen että oma palkka jäi niiden alapuolelle kyitenkin.
itseäni ei kauheesti kiinnosta, miltä näytän kun aamulla lähden autoja korjaamaan
Kulttuuri- ja taideala, hammaslääketiede
Kosmetiikkaosastojen myyjillä on kyllä tällinki viimeisen päälle, ja sitten voi vilkuilla alentuvasti lenkkareissa ja farkuissa kulkevia. Olen tuomioistumessa töissä, ja silloin kun ei ole istuntoja, voi tosiaan olla farkuissa ja lenkkareissa, koska työ ei sisällä asiakaskohtaamisia kuin korkeintaan puhelimen kautta. Hymyilyttää se nenän vartta pitkin tuleva katse, jolla sokkarin täti selkeästi lokeroi minut alempiarvoisekseen, mutta säästynpähän samalla tuotetyrkytykseltä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:35"]
En usko että lääkärit on tässä "pohjalla", koska tekevät kuitenkin asiakaspalvelutyötä. Veikkaan fyysikoita tai tosiaan IT-alalla olevia, vielä sellaisissa työtehtävissä jossa ei juuri tapaa asiakkaita.
Matalapalkkaisemmilla aloilla varmastikin kauneudenhoidossa työskentelevät joutuu itsekin kiinnittämään huomiota huoliteltuun ulkonäköön ja luultavasti niin tekisivät muutenkin.
[/quote]
Sanoisin näin fyysikkona että jopa omaksi yllätyksekseni alallani suurin osa pukeutuu hyvin, tosin tuntemistani IT-ammattilaisista osa näyttää aina siltä että edes hiuksia ei ole pesty pariin viikkoon.
Matalapalkka-aloista esimerkiksi kirjastonhoitajat pukeutuvat yleensä hyvin ja ulkonäköön panostetaan.
Helpommalla pääsisi kun kysyisi että millä hyväpalkkaisella alalla panostetaan ulkonäköön. Ne on vähissä, noita asiakastapaamisia ja muita viran puolesta esiintymisiä lukuunottamatta. Ne tekee töitä kellon ympäri, ei leiki jotain saippuasarjaa.
Mikäköhän on vastaajien mielestä sitä ulkonäköön panostamista? Monet lääkärit pitävät itsestään huolta: Harrastavat liikuntaa, syövät terveellisesti, käyvät säännöllisesti kampaajalla, meikkaavat ja pukeutuvat hillitysti. Pitääkö olla kaiken maailman hiustenpidennykset, tekoripset ja -rusketus, sentin pakkelikerros ja puoli pulloa hajuvettä, jotta olisi laittautunut? Minusta suurin osa lääkäreistä on siistejä ja sopivasti laittautuneita. Tiedän muuten tapauksen, jossa hoitaja tartutti potilaisiin antibioottiresistenttiä bakteeria, koska oli turhamaisuuksissaan hankkinut rakennekynnet, eikä kynsienalusia siis pystynyt kunnolla desinfioimaan.
It-alalla (esim. Koodarit) saa hyvää palkkaa ja ketään ei kiinnosta miltä näytät, kunhan hoidat hommasi hyvin.
Lääkärinä? Ja matalapalkka-alasta tulee mieleen nämä glamour-tanssijat vai mitä niitä on...
Yliopistoproffat harvoin on mitään ruusuja. Kaikella kunnioituksella heidän saavutuksiaan kohtaan.
Eipä naislääkäritkään kovin hyvännäkösiä ole.
Eipä naislääkäritkään kovin hyvännäkösiä ole.
Lääkärillä on takki päällä tai sairaalassa kokonaan työpaikan vaatteet. Lisäksi kaikkia hajusteita, hiuslakkoja ja muita on kohteliasta olla käyttämättä, ettei potilas saa jotain kohtausta niiden takia. Ja mitä tapahtuukaan hiuksille, kun laittaa hygieniamyssyn päähän, ne lässähtää.
Lisäksi kun tietää mitä myrkkyjä kosmetiikka sisältää ja näkee potilaita, jotka ovat saaneet jonkun kohtauksen niistä, ei tee itsekään mieli niitä käyttää.
Itse koen sen helpotuksesta, ettei tartte laittautua töihin. (en oo lääkäri mut melkein)
Itse olen ainakin ihan helvetin hyvännäköinen naislääkäri, ja niin ovat kaikki naispuoleiset kollegakaveritkin ;)
Veikkaisin lääkäreitä. Ainakin omassa työpaikassa ja kaikkialla, missä olen hommia tehnyt, naislääkärit on kyllä siistejä ja tietyllä tavalla huoliteltuja, mut harva todella panostaa ulkonäköönsä. Hiukset on yleensä aika helppohoitoiset, meidän 10 naisen yksikössä yhdellä on ripsienpidennykset ja kaksi ei edes meikkaa mitenkään.
t. lääkäri itsekin
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:07"]Lääkärit. Kokemusta siksi, että nuorena lääkärinä olin sut hyvännäköinen ja meikkasin enemmän, pukeuduin hyvin. Lopputulos oli, että selvästi nahoissani tunsin, ettei se ollut sopivaa naislääkäreiden (vanhemman polven ja keski-ikäisten) mielestä. Onneksi nyt olen 40 ja naimisissa oleva 3 lapsen äiti, yhtä räjähtänyt kuin muutkin. Minulla on muutama hyvä kollega, jotka ovat todella hyvännäköisiä. Mainittakoon, että heistä lähes kaikki ovat alle 3 vuotta sitten valmistuneita, nuoria, lapsettomia, parisuhteessa ovat kyllä. Sitten yhdellä on vauva, mutta hän on poikkeus, fittness-tausta ja todella huolehtiikin itsestään. Näistä rupsahtaneemmista moni on saattanut olla kivan näköinen alle 30 v. Päivystykset myös tekevät tehtävänsä... Aivan totta tuo, mitä joku kollega aiemmin ketjussa totesi, että tietyllä tavalla huoliteltuja kyllä, vaatteet usein laadukkaita, mutta hillittyjä ja sitten hieman liiankin "neutraaleja". Poikkeuksia löytyy kyllä, eräs upea neurologi HUS:ssa jäi mieleen jo kandiaikana, tuo nainen oli n. 50 ja kyllä jo ihan dosenttitasoa että varmaan siinä asemassa saa tehdä jo mitä tykkää...Ihmisillä on myös aika paljon odotuksia lääkäreiden käytöstä ja miksei ulkonäköäkin kohtaan. Itse pukeudun kyllä vapaa-ajalla paljon värikkäämmin.
[/quote]
Tuli väärä peukku, piti laittaa ylös. Harmi kun sitä ei saa enää pois!