Mulla on huolia ja ajatukset pyörii päässä. Miten rauhoitat itseäsi tällaisessa tilanteessa?
Että saisin unta. Ei mitään kemiallista sellaista.
Kommentit (27)
Mullakin on uniongelma. Jännitän leikkausta, menin ottamaan melatoniinia ja tajusin että se on kielletty ennen leikkausta.
Hengityksen mukaan : yksi lammas, kaksi lammasta, kolme lammasta.....
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on uniongelma. Jännitän leikkausta, menin ottamaan melatoniinia ja tajusin että se on kielletty ennen leikkausta.
Huomennako menet?
Mulla ei auta mitkään poppakonstit. Kärsin työperäisestä stressistä ja välillä arkiöinä ahdistus on niin suurta, että nukun vaan 4 tunnin unia. Viikonloppuisin helpottaa ja sillon saan yleensä univajetta kiinni. Oon kokeillut rentoutumisharjoituksia ym mutten ole kokenut niistä apua. Ja siis ahdistus ei ole jokapäiväistä ja joskus voi olla pitkiäkin aikoja, ettei ahdista. Jos ahdistaisi ihan koko ajan, niin varmaan kävisin lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat joita murehtii, on usein sellaisia joihin ei voi itse vaikuttaa. Välillä joutuu vaan hengittämään syvään ja vähän muistuttamaan itseään että sellaisista asioista on turha stressata ja kannattaa muistaa että elämä ei ole niin hirveän vakavaa.
"Today I will not stress over things I cannot control".Lähiomaisen terveys ja aikaisemmin jo elämäntilanteensa on huolenaiheena. Eihän siihen kauheasti voi vaikuttaa mutta jatkuvasti on mielessä. Aina kun puhelin soi niin syke nousee, viime aikoina tullut niin paljon huonoja uutisia. Lisäksi luonteeni on sellainen että olen ihan älyttömän herkkä kaikelle tällaiselle, syyllistän itseäni ja mietin aina miten olisin voinut tehdä toisin tai enemmän. Ap
Voimia ap. Erityisesti tuo että syyllistät helposti itseäsi niin joku jolle puhua olisi hyvä juuri siksi että monesti toinen vähän ulkoapäin saa valettua uskoa siihen että sinun ei kannata kantaa syyllisyyttä. Muita itse hyväksi havaitsemiani keinoja joilla itse itseäni rauhoittelen on ulkoilu/luonnossa liikkuminen, liikunta ylipäätään ja esim. jotkut sarjamaratonit auttaa että ajatus kääntyy muuhun. Kirjoittaminen myös, selkiyttää kummasti ajatuksia ja lisää perspektiiviä tilanteeseen (juuri esim. oman syyllisyyden suhteen, vähän mittasuhteuttaa tilannetta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolia ja murheita on aina, joten en vaan jaksa noteerata niitä.
Nyt on isoja. Ahdistaa ja itkettääkin. Ap
Soittiko poliisit? Millaisia huolia?
Joo, kyllä miehen kanssa ollaan juteltu ja siihen hetkeen auttaa, ja voi olla jopa olo että kyllä tää järjestyy. Mutta näin illalla, kun on hiljaista ja toisen jo nukkuessa aina alkaa ajatukset kiertämään kehää.