Mulla on huolia ja ajatukset pyörii päässä. Miten rauhoitat itseäsi tällaisessa tilanteessa?
Että saisin unta. Ei mitään kemiallista sellaista.
Kommentit (27)
Päätän vaan että nyt meen nukkumaan, vatvominen ei auta.
Huolia ja murheita on aina, joten en vaan jaksa noteerata niitä.
Kuuntelen hypnoosiäänitteitä kuulokkeet päässä. Aivan ihanaa! Suosittelen. Vähän joutuu ehkä kokeilemaan, että löytyy itseä miellyttävä ääni.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on isoja. Ahdistaa ja itkettääkin. Ap
Vedän melatoniinia, että saan unen.
Harrasta muutaman kerran viikossa sellaista liikuntaa, joka saa sut kunnolla hengästymään ja käyttämän kehoa. Esim. jotain kuntopiiriä tai hölkkälenkkejä. Erittäin suurella todennäköisyydellä tulee parmpi olo jo alle kahden viikon sisällä.
Nimim. kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan melatoniinista usein painajaisia. En tykkää käyttää. Ap
Asiat joita murehtii, on usein sellaisia joihin ei voi itse vaikuttaa. Välillä joutuu vaan hengittämään syvään ja vähän muistuttamaan itseään että sellaisista asioista on turha stressata ja kannattaa muistaa että elämä ei ole niin hirveän vakavaa.
"Today I will not stress over things I cannot control".
Huolien ylös kirjottaminen myös hyvä vinkki! Mutta älä kirjota makkarissa.
Psykologi antoi mulle joskus vinkin pitää 15min huoli-hetki päivittäin, jolloin antaa itselleen luvan murehtia kaikki mahdollinen ja kirjoittaa ajatukset ylös. Sitten ei ehkä illalla/yöllä enää jaksa vatvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä annosta oot käyttäny?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä annosta oot käyttäny?
Pari mg
Mulla auttaa välillä, että rukoilen ja pyydän apua ja tulea Jumalalta.
Päiväsaikaan, kun alkaa ahdistaa, katson netistä söpöjä eläinvideoita.
Välillä rentoutumiseen auttaa mieheni kosketus.
Eniten auttaa se, kun luen sängyssä kirjaa, johon ajatuksineen uppoaa.
Silti kyllä huolet ja stressi haittaavat unta. Mulla on myös betasalpaajaa, jota otan nukkumaanmennessä, se rauhoittaa ja tasaa elimistöä. Sehän on enemmän verenpainelääke kuitenkin, eikä mikään rauhoittava.
Menen lenkilletai kävelylle ulos
Käyn saunassa, avannossa jos mahdollista
Mulla on lyhyt meditointiohjelma, jolla voi yrittää rayhoittua. Kyllä se vähän auttaa
Yritän nukkua - tää ei ainaole helppoa, mutta edelliset auttavat siinä
Jos mikään ei auta eikä saa unta, annan periksi, sytytän valot ja luen jotain eskapismikirjaa. Jane austenia, chikck litiä, dekkareita, tms.mut dekkarit ei saa olla liian synkeitä
Katsooon maailman tyhmyyteen jottta voin nähdä viisauden.
Vastustaminen itse on ongelma, ei niinkään ajatukset.
Itse toivon lisää huolia, niin on kivempaa. Käyn läpi kauheimman skenarion,
ja lopussa Jeesuskin v*ttuilee minulle Perkeleen kera, niin alkaa naurattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Asiat joita murehtii, on usein sellaisia joihin ei voi itse vaikuttaa. Välillä joutuu vaan hengittämään syvään ja vähän muistuttamaan itseään että sellaisista asioista on turha stressata ja kannattaa muistaa että elämä ei ole niin hirveän vakavaa.
"Today I will not stress over things I cannot control".
Lähiomaisen terveys ja aikaisemmin jo elämäntilanteensa on huolenaiheena. Eihän siihen kauheasti voi vaikuttaa mutta jatkuvasti on mielessä. Aina kun puhelin soi niin syke nousee, viime aikoina tullut niin paljon huonoja uutisia. Lisäksi luonteeni on sellainen että olen ihan älyttömän herkkä kaikelle tällaiselle, syyllistän itseäni ja mietin aina miten olisin voinut tehdä toisin tai enemmän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on isoja. Ahdistaa ja itkettääkin. Ap
Onko ketään jolle voisit avautua? Vaikkei aina ratkaisua syntyisikään niin jo pelkkä asioiden jakaminen usein helpottaa ja asettaa asioita mittasuhteisiin. Jos on tosiaan oikein isoja murheita niin hyvä olisi jollekin puhua. Ellei muuta niin joku auttava puhelin tms.
Kirjoita huolesi paperille, jonka laitat vaikka keittiönpöydälle tai jonnekin muualle kauas sängystäsi, mistä löydät sen aamulla. Sitten joka kerran kun ajatus harhautuu huolenaiheeseen, sanot itsellesi että se on jo kirjoitettu ylös, murehdit sitä aamulla mutta et nyt enää tänä yönä. Vaatii harjoittelua, mutta pikkuhiljaa siihen oppii niin että lopulta ei tarvitse enää paperillekaan kirjoittaa, vaan oppii vaan laittamaan murehtimisen "pauselle".
Hengitän syvään, ajattelematta mitään. Lasken vain viiteen sisäänhengityksellä ja kolmeen uloshengityksellä.
Tai sitten kirjoitan huolet ylös ja päätän ajatella niitä aamulla.