Kaveri leikkasi minut pois yhteiskuvista
Olen vähän alle kolmikymppinen nainen. Olin peruskouluaikoina koulukiusattu, enkä ole ikinä ollut suosittu. Aikuisenakaan minulla ei ole monta ystävää. Olin joku aika sitten viettämässä yhdessä iltaa erään kouluaikaisen kaverini kanssa. Otettiin joitakin yhteiskuvia meistä, ja nyt kaverini oli julkaissut näitä kuvia facebookissa niin, että minut oli leikattu pois jokaisesta kuvasta. Muiden ihmisten kanssa tällä naisella on kuitenkin paljon kaverikuvia. Häpeääköhän tämä kaveri minua ja huonoa "mainettani" joku siis johtuu vuosia jatkuneesta koulukiusaamisesta? Tulee väkisinkin mieleen, että hän ei kehtaa olla facebookissa samassa kuvassa kanssani, siis jotenkin häpeää minua. Mitä te ajattelisitte, jos ottaisitte kaverin kanssa yhteiskuvan ja sitten hän leikkaisi teidät pois siitä? Ja kun oltiin viettämässä iltaa, minä vielä kaivoin kameran esiin, että otetaanpa meistä muutamia yhteiskuvia kun niitä ei ole. Tämä nainen oli kouluaikoina paljon suositumpi kuin minä, itse olin kiusattu ja kaikkien hyljeksimä.
Kommentit (36)
Eihän tuo ihminen olisi saanut edes julkaista niitä kuvia Ap:ltä kysymättä, jos kerran ovat Ap:n ottamia kuvia.
Mikset itse laittanut kuvia teistä? Jos syynä on, ettet tiennyt, suostuisiko suositumpi, voi vastaus ystävyyden tasosta selvitä. Mulla yleensä tuo syy.
Ei tuo ainakaan mikään ystävä ole. Ehkä joku pinnallisempi kaveri. Onko hän itse sitten mielestään niin täydellinen että ei voi olla samassa kuvassa kuin täydellisten ihmisten kanssa?
Onko kuva katkaistu sopivasta kohtaa vai vapaa tyyli saksilla, jää outo kuvio valokuvaan?
Kysypä suoraa syytä? Onpa lapsellinen tuo kaveri. Ikävää tuollainen.Vähän jo "kiusaamista".
Miten ilta muuten meni? Oliko teillä kivaa vai teennäistä hauskuutta?
Exäni oli kerran erään ystävänsä lapsen synttärijuhlissa. Eli siis sellaisen ~6v lapsen juhlissa, jossa sitten otettiin kuvia kakkupöydän ja sohvan ympärillä. Siellä oli muitakin aikuisia, yhteisiä tuttuja. Pyysi sitten itselleen muutaman kuvan, jonka lapsen äiti oli ottanut. Sai sitten sellaisia "ryhmäkuvia", joissa oli:
- vain hän ja lapsen äiti
- Kaikki muut leikattu pois
- Kuvista ei voinut päätellä asiayhteyttä (lapsen synttärit)
Miksi näin? Exäni tiesi kertoa, että lapsen äiti ei halunnut hänen julkaisevan somessa kuvia, joista olisi käynyt ilmi että hän oli ollut ko. lapsen synttäreillä siksi, että lapsen äidillä oli ystäviä, joita ei oltu kutsuttu juhliin ja jotka olisivat sitten nostaneet metelin siitä että miksi "exä" oli kutsuttu, muttei heitä? Exäni oli hieman loukkaantunut, mutta kertoi, ettei olisi ollut niin tyhmä, että olisi julkaissut tällaisia kuvia netissä koska oli tiennyt tällaisen tausta-asian. Eli sen sijaan, että lapsen äiti olisi rehellisesti selittänyt asian (jonka exäni jo tiesi), niin päätti sitten muokata kuvia kertomatta mitään.
Minä vähän pyörittelin päätäni, mutten sanonut mitään. Myönnän, etten olisi ymmärtänyt asian oikeaa laitaa, ellei sitä minulle olisi rautalangasta väännetty. Mietitytti kyllä vähän, millaisia ystäviä sen lapsen äidillä oli...
Kaverisi ei sitten osaa edes kuvankäsittelyohjelmaa kunnolla käyttää jos pitää poistaa ihminen kuvasta leikkaamalla.
Miksi tämä kaveri edes halusi julkaista noloja leikeltyjä kuvia itsestään? Todella outoa. Jos totta, niin kysy, miksi näin teki? Kannattaa jatkossa viettää aikaa jonkun muun kanssa.
Hei, nyt en ymmärrä miksi olisi noloa olla sinun ystäväsi. Kiusaaminen on noloa, ei se että on ystävä kiusatulle ja/tai puolustaa kiusattua. Ihmiset osaavat kyllä olla melkoisen tyhmiä, ja some vielä korostaa ja pahentaa sitä. Toivottavasti sinulla on nykyään fiksumpia kavereita, tai vanhat kaverisi ovat aikuistuneet ja viisastuneet. Tsemppiä ja haleja sinulle!
Eikö sillä "kaverilla" ole muuta kuvaa itsestään kuin joku leikelty kuva jos sitä pitää julkaista FB:saa?
Jospa hän yritti leikellyllä kuvalla vihjailla jotain...
Voisit kommentoida leikeltyyn kuvaan ironisesti "ihana kaverikuva meistä <3" ja pari sydäntä kommentin höysteeksi.