Kuinka paljon kokematon voi juoda alkoholia saamatta KRAPULAA?
Tausta: Oon yli 2-kymppinen ja ollut koko elämäni absolutisti ja yhden kerran vaan siideriä maistanut pari vuosi sitten. Olen vieroksunut suomalaista läträämiskulttuuria. Suurin syy on kuitenkin ollut jonkinasteinen emetofobia eli oksentamisfobia. Oon karttanut asioita, joiden seurauksena oksu ryöpsähtäisi vessanpönttöön. Viimeksi olen oksentanut 9-vuotiaana, joten aika hyvin oon onnistunut välttämään ja tuuriakin ollut myös. Kop kop! Elämäni ei siltikään ole erikoisemmin ollut rajoittunutta ja harvoin koko fobiaa edes ajattelen. Haluan kuitenkin joskus tulevaisuudessa saada lapsen, vaikka raskauspahoinvointi jo hieman pelottaakin. Ja Aasiaan haluan myös joskus matkustaa, vaikka siellä onkin suuri vatsatautiriski. Eli pelko pitää kohdata, mutta kaikki ajallaan. :)
The main thing: Nyt kiinnostaisi opetella alkoholin käyttöä. Ykkössyy on, että oon aika ujo uusien ihmisten illanvietoissa, joten jotain hyötyä vois olla alkoholista. En siis halua teinien tapaan opetella kantapään kautta vaan tehdä oikein projektin tästä. :D Aattelin lähteä siideristä liikkeelle. Eli kuinka paljon kannattais juoda ekalla kerralla? Pitäisikö eka juoda 1/3-osaa ja seuraavalla kerralla puoli pulloa? Painoindeksini on normaalipainon alarajalla. Tälläkin kai merkitystä? Mietin jos jollain lomalla opettelisin, niin voisin juoda vaikka joka toinen ilta ja nostella sitä määrää vai onkohan liian tiheesti. Vai pitäisikö arkiviikkoina vkloppuisin eli viikon välein nostella sitä... Kuinka korkeaan humalatilaan voi päästä ilman sammumistilaa tai krapulaa? Kuinka suuresta määrästä tulee nousu- ja laskuhumala? Jos joskus pääsen siideriä väkevempiin asti, mitä kannattaisi kokeilla ensiksi ja sitten toiseksi? Muuta huomioitavaa tai vinkkejä? Kuinkahan nopeaa elimistö ylipäänsä tottuu vastaanottamaan alkoholia... En tosiaan halua seuraavana päivänä päänsärkyisenä halata vessanpönttöä! :)
Kommentit (23)
Itse olen nauttinut alkoholijuomia aina hyvin maltillisesti ollut vuosia lähes absolutisti, mutta firman bileissä ja pikkujouluissa (eipä juuri muualla, lol) on tullut juotua itsensä humalaan pari kertaa vuodessa.
Joskus kerran parissa vuodessa olen myös ollut kavereiden kanssa viihteellä ja juonut alkoholia niin paljon, että olen humaltunut. Humallun todella vähästä ja krapulaa en ole saanut kuin ihan pari kertaa elämäni aikana.
Oksentamista vaativaa krapulaa en ole saanut koskaan. Nuorempana ihmettelinkin, miksi en saa krapulaa juuri koskaan, samaan aikaan kuin muille sellainen tuli tosi voimakkaanakin. Toisaalta alkoholin päihdehakuinen kuluttaminenkaan ei kiinnosta. Mutta vastauksena siis, että noissa asioissa voi olla yksilökohtaisia, suuriakin eroja.
Itellä ei oo ikin tullu päänsärkyä tai oksennusta krapulassa, mutta heikko olo on ollut koko päivän. Ja oon siis juonu parhaillaan 0,5l 30% raakana ja 4 olutta.
100kg miehelle 3 tuoppia ilta voi aiheuttaa oksennuksen.