Harmittaako sinua, jos lapsesi ei saa kutsua luokkakaverin synttäreille?
Lapsi ei saanut kutsua luokkakaverin 11-v synttäreille vaan oli viiden ei-kutsutun joukossa. Lapsi on harmissaan tästä ja ei oikein ymmärrä, että miksei häntä kutsuttu, kun kyseessä on kuitenkin kaveri, joka käy leikkimässä hänen kanssaan aika ajoin. Vähän ihmettelen itsekin samaa. Juhliin on kutsuttu luokan suosituimmat tyypit ja lapsemme ei kuulu heihin, joten peli on sillä selvä. Äidin sydäntä raastaa ensinnäkin lapsen harmi :-( Hieman mietin sitäkin, että miksi lapsi ei saanut kutsua ja onko jotenkin jäänyt ulkopuoliseksi. Surettaa.
Kommentit (29)
Mut jätettiin 11v kutsumatta luokkakaverin synttäreille missä oli ohjelmana ties mitä ponilla ratsastamista (asuivat maatilalla). Luokkakavereille oli jopa järjestetty oma minibussi hakemaan juhliin heti koulun jälkeen. Muistan vieläkin miten ikävältä tuntui.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 17:28"]
Mut jätettiin 11v kutsumatta luokkakaverin synttäreille missä oli ohjelmana ties mitä ponilla ratsastamista (asuivat maatilalla). Luokkakavereille oli jopa järjestetty oma minibussi hakemaan juhliin heti koulun jälkeen. Muistan vieläkin miten ikävältä tuntui.
[/quote]
Varmasti. Olitko ainoa joka jätettiin kutsumatta?
Harmittaisi, mutta aina näitä tulee eteen eikä kaikkeen ihan oikeasti liity mitään draamaa tai hyljeksintää. Yleensä lapset haluaisi kutsua niin paljon jengiä synttäreille kuin vain mahtuu ja se ei vain onnistu esim. tilojen tai rahan takia.
Tilat ja rahat siis riittää, kun sitä yhtä tiettyä lasta ei koskaan kutsuta.
harmittaisi. meillä kävi niin, että naapurin lapset 2 perheestä (molemmissa 2 lasta) leikkiävät aina pihalla meidän lasten (2kpl) kanssa. Sitten tuli yhden lapsen synttärit, johon kutsuttiin vain toinen lapsi meiltä. Minusta aivan helvetin ajattelematonta käytöstä vanhemmilta, koska kuitenkin aina nämä 6 lasta leikkivät yhdessä ja sitten yksi jätetäään jenigstä pois.
Tavalliset jutut, että on jonkun synttärit, johon ei saada kutsua ovat minusta ihan ok, eli kaikkia ei voi aina kutsua vaikka haluaisikin. Mutta tuota edellistä en ymmärrä, että aina haetaan ulos ja leikitään yhdeässä ja sitten yksi jätetään pois, sitä en ymmärrä. Olisi sitten jättäneet molemmat meidän lapsista kutsumatta.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:16"]
harmittaisi. meillä kävi niin, että naapurin lapset 2 perheestä (molemmissa 2 lasta) leikkiävät aina pihalla meidän lasten (2kpl) kanssa. Sitten tuli yhden lapsen synttärit, johon kutsuttiin vain toinen lapsi meiltä. Minusta aivan helvetin ajattelematonta käytöstä vanhemmilta, koska kuitenkin aina nämä 6 lasta leikkivät yhdessä ja sitten yksi jätetäään jenigstä pois.
Tavalliset jutut, että on jonkun synttärit, johon ei saada kutsua ovat minusta ihan ok, eli kaikkia ei voi aina kutsua vaikka haluaisikin. Mutta tuota edellistä en ymmärrä, että aina haetaan ulos ja leikitään yhdeässä ja sitten yksi jätetään pois, sitä en ymmärrä. Olisi sitten jättäneet molemmat meidän lapsista kutsumatta.
[/quote]
Aivan älytöntä :-( Miten ei vanhemmilla yhtään sytytä, että molemmat pitäisi kutsua.
Mun poika kutsuu 6 ja kaksi ei saa kutsua, samoin nämä 6 kutsuu lapseni. Ei kutsuta näitä kahta koska lapseni ei ole heidän kaveri. Meillä aina sama porukka synttäreillä. Kaksi lasta tulee luokan ulkopuolelta, mutta olivat vielä viime vuonna lapseni luokalla. Saa pyytää niin monta kuin haluaa.
Minun 11v tyttöni synttäreillä tulee aina hirveä gunfight, kaikki vain riehuvat. Tyttöni ei pidä siitä ollenkaan, sillä on itse hiljainen, ujo, ja kuulemma hieman syrjittykin. Hän kertoi minulle eilen, että aikoo laittaa kutsun heidän luokkansa whatsapp-ryhmään. "Ihan sama ketä sinne tulee, ei kiinnosta" tyttäreni sanoi minulle. Minua alkoi surettaa tällainen välinpitämättömyys.
Meillä kutsutaan kaikki luokan tytöt. Kutsun mukana on lahjalista, jotta jokainen tietää, mitä tuo. Lisäksi on kerrottu ohjelma ja muistutettu, että rahalahja on myös mukava, laitettu tilinumero siihen mukaan. Siitä ymmärtävät, että kutsuja on nähnyt vuokseen vaivaa ja se pitäisi korvata.