Ghostaus on henkistä väkivaltaa.
Vastapuoli jää ikuisesti ihmettelemään mikä hänessä on niin iljettävää ja kamalaa ettei sitä voi edes ääneen sanoa.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä minua ainakaan huvita alkaa selittää eikä perustella, jos ei kiinnostakaan. Jos joku alkaa lyhyen viestittelyn tai yhden tapaamisen jälkeen sellaista vaatia, en pidä ihmistä normaalina.
Et voi vastata kysymykseen "miksi susta ei ole enää kuulunut"?
Eikö olis helpoin sanoa vaan ettei enää kiinnosta syystä x niin saisit olla ihan rauhassa?Miksi pitäisi kertoa, mistä syystä ei enää kiinnosta? Pitääkö kiinnostuksen lopahtamiseen edes olla mitään syytä? Ghostaaminen = kiinnostukseni sinuun on lopahtanut.
Ei kai mitään maailmassa voi tapahtua ilman syytä. Eikä tarvitse välttämättä kertoa, miksi kiinnostus on lopahtanut, kunhan kertoo, että se on lopahtanut.
Tottakai voi. Asioita vaan tapahtuu. Kyllä mulla ainakin on mielenkiinto lopahtanut ihan ilman mitään erityistä syytä. Ja ghostaaminesella nimenomaan kerrotaan, että kiinnostus on lopahtanut.
Ihmisten välisessä kommunikaatiossa käytetään sanoja tai tekstiä, koska kukaan ei ole ajatustenlukija. Näin toimitaan kun ollaan aikuisia. Sääli sille aikuiselle joka päätyy parisuhteeseen tällaisten ghoustaajien kanssa, kyllä sen tietää mitä h*lvettiä se tulee olemaan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta ruveta tulkitsemaan teidän uniikkien lumihiutaleiden ilmeitä.
Minun kanssa kun alkaa ghostaamaan niin aivan sama, mutta ei se hyvää käytöstä ole, päinvastoin. On turha ihmetellä vastarektiota jos sattuu asiaan vielä palaamaan.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Vanhaa tarinaa.
Tajuaako sitä aina ghostaavansa, minulla on ollut jotain nettisäätöjä, jotka ovat vain jääneet, kumpikaan ei ole huhuillut perään, mutta en voi tietää onko toinen ottanut jotenkin pahalla.
Itseni on ghostattu joitain kertoja ja itse erään kerran, niin se kai on otettava, kun ahdistuin hänestä niin etten pystynyt vastaamaan. Toki puoli vuotta myöhemmin puhuimme ja annoin selityksen eli en kadonnut lopullisesti.
Sitten on ystävyyksiä, jotka hiipuvat ja ehkä joskus taas palaavat eloon tai sitten eivät. Ei ole ollut mitään tarvetta katkoa välejä.
Sitten on sellaisia isoja hylkäämisiä, joita minusta ei voi kattaa sanalla ghostaaminen, vaikka toinen katoaisikin. Silloin on kyse rakkaasta ja tärkeästä ihmisestä, joka on ollut elämässä jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä minua ainakaan huvita alkaa selittää eikä perustella, jos ei kiinnostakaan. Jos joku alkaa lyhyen viestittelyn tai yhden tapaamisen jälkeen sellaista vaatia, en pidä ihmistä normaalina.
On täysin normaalia haluta selitys. Kuuluu ihan hyviin käytöstapoihinkin antaa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin inhottava ja lapsellinen tapaus.
Ensimmäinen takertuja ilmoittautui.
Kerro mikä sinussa on vikana, kun et kestä sitä kun vieraan ihmisen elämä ei pyöri sinun ympärilläsi?
Mikä sinussa on vikana, kun toisten ihmisten kohteleminen kunnioittavasti ei kiinnosta sinua?
Hiljaisuus voi olla paljon armollisempi ja kunnioittavampi, kun monet sanat. Sanat voivat satuttaa paljon syvemmältä kuin hiljaisuus koskaan. Se, että joku valehtelee sinulle jotain kivalta kuulostavaa, ei ole minkään arvoista. Se on vain valheita, joten ole tyytyväinen ettei kaikki pääse tai halua kertoa niitä julmia totuuksia sinulle.
Koska niitä ei ehkä moni tai sinä oikeasti kestäisi. Kaikkien sanat kun eivät ole niitä ” vika ei ole sinussa, vaan minussa” tai ” olet hyvä, mutta minä en vaan ole valmis” tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kiinnosta lukea ensimmäistä sivua enemmän, mutta itse jouduin ghostaamaan ja blokkaamaan yhtä miestä kun ei tämä ottanut ymmärtääkseen ettei minua kiinnostanut jatkaa tapailua. Siinä vaiheessa kun viesteillä pommitetaan pitkin päivää ja yötä vaatien kaikenmaailman ihme selityksiä miksi ei natsaa niin ghostaaminen on ainoa ratkaisu.
Oikein teit! Paitsi tuo ole ns. ghostaamista, kun jo kerroit ettei kiinnosta. Ghostaaja lopettaa ilman selityksiä yhteydenpidon.
Kyllä mä laitan viestin yksien treffien jälkeen ettei kinnostanut tarpeeksi ja hyvää jatkoa. Mun mielestä ihan asiallista toista kohtaan!
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin normaalia haluta selitys. Kuuluu ihan hyviin käytöstapoihinkin antaa sellainen.
Ja mitä ne olisivat? Ne rehelliset? Että olet liian ruma, tyhmä, köyhä, lihava, vastenmielinen, tatuoitu, kalju, huonoihoinen, juntti, typerä, kouluttamaton jne. Hyviin käytöstapoihin ei kuulu valehtelu eikä loukkaaminen. Joskus on vaan parempi olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikä sinussa on vikana, kun et kestä sitä kun vieraan ihmisen elämä ei pyöri sinun ympärilläsi?
Mikä sinussa on vikana, kun toisten ihmisten kohteleminen kunnioittavasti ei kiinnosta sinua?
Hiljaisuus voi olla paljon armollisempi ja kunnioittavampi, kun monet sanat. Sanat voivat satuttaa paljon syvemmältä kuin hiljaisuus koskaan. Se, että joku valehtelee sinulle jotain kivalta kuulostavaa, ei ole minkään arvoista. Se on vain valheita, joten ole tyytyväinen ettei kaikki pääse tai halua kertoa niitä julmia totuuksia sinulle.
Koska niitä ei ehkä moni tai sinä oikeasti kestäisi. Kaikkien sanat kun eivät ole niitä ” vika ei ole sinussa, vaan minussa” tai ” olet hyvä, mutta minä en vaan ole valmis” tms.
Et näe vaihtoehtoja hiljaisuuden ja julmien totuuksien välillä? Väännänkö rautalangasta sinulle?
Mut on kerran ghostattu. Nauroin ehkä 10 sekuntia kylmää naurua ja jatkoin elämää eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuus on vain itsellesi helpompaa. Toista kohtaan olisi kunnioittavaa ja reilua sanoa ne kolme sanaa: se on ohi. Hiljaisuuteen katoaminen ei ole armollista milloinkaan vaan traumatisoivaa.
Jaa enpä tiennytkään, että minua on henkisesti pahoinpidelty kymmeniä kertoja!
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi aliarvioida muita, jos olet asiallinen etkä ala kertomaan mikä toisen ulkonäössä on vialla, niin harva loukkaantuu. Ei ole muiden vastuulla, jos et ole koskaan kasvanut aikuiseksi. Miksi pitää valehdella, miksi ei sano että ei kiinnosta, ei syytä sille että miksi ei kiinnosta. Ehkä sinä vain et osaa käyttäytyä asiallisesti? Silloin vika ei ole muissa. Kauheeta selittelyä näiltä keskenkasvuisilta ghostaajilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi vastata kysymykseen "miksi susta ei ole enää kuulunut"?
Eikö olis helpoin sanoa vaan ettei enää kiinnosta syystä x niin saisit olla ihan rauhassa?Miksi pitäisi kertoa, mistä syystä ei enää kiinnosta? Pitääkö kiinnostuksen lopahtamiseen edes olla mitään syytä? Ghostaaminen = kiinnostukseni sinuun on lopahtanut.
Ei kai mitään maailmassa voi tapahtua ilman syytä. Eikä tarvitse välttämättä kertoa, miksi kiinnostus on lopahtanut, kunhan kertoo, että se on lopahtanut.
Tottakai voi. Asioita vaan tapahtuu. Kyllä mulla ainakin on mielenkiinto lopahtanut ihan ilman mitään erityistä syytä. Ja ghostaaminesella nimenomaan kerrotaan, että kiinnostus on lopahtanut.
Ihmisten välisessä kommunikaatiossa käytetään sanoja tai tekstiä, koska kukaan ei ole ajatustenlukija. Näin toimitaan kun ollaan aikuisia. Sääli sille aikuiselle joka päätyy parisuhteeseen tällaisten ghoustaajien kanssa, kyllä sen tietää mitä h*lvettiä se tulee olemaan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta ruveta tulkitsemaan teidän uniikkien lumihiutaleiden ilmeitä.
On tuhansia tapoja kommunikoida ja jopa hiljaisuus on yksi niistä. Eikö se ole aika selkeä tapa kommunikoida sitä ettei halua olla yhteydessä, jos ei vastaa puheluihin ja viesteihin ja ettei toinen halua puhua asiasta?
Jos tapailusuhteessa ghostaaminen on henkistä väkivaltaa, aliarvioidaan todellinen henkinen väkivalta tällä vertauksella todella pahasti. Henkinen väkivalta on aivan jotain muuta kuin ghostaamista. Ghostaaminen on kypsymätöntä ja lapsellista toimintaa, mutta ei henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on ihan normaalia, että kiinnostus hiipuu ja sitten yhteydenpito vaan loppuu. Se voi tapahtua hitaasti tai nopeasti. Ikävämpää olisi alkaa kuunnella kuvailua siitä, mitä vikaa minussa on, kun toista ei kiinnostakaan...
Tämä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ne olisivat? Ne rehelliset? Että olet liian ruma, tyhmä, köyhä, lihava, vastenmielinen, tatuoitu, kalju, huonoihoinen, juntti, typerä, kouluttamaton jne. Hyviin käytöstapoihin ei kuulu valehtelu eikä loukkaaminen. Joskus on vaan parempi olla hiljaa.
Lue tämä ketju niin sinulle valkenee miten olisi hyvä toimia. Sinulla on nyt vain mielessä kaksi ääripäätä, joista kumpikaan ei ole hyvä vaihtoehto. Ei kannata olla noin mustavalkoinen. Sosiaaliset taidotkin vahvistuvat harjoittelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En rakasta sinua enkä enää edes pidä sinusta. Hävettää näyttäytyä seurassasi kun olet hieman yksinkertainen. Oliko tarpeeksi hyvä selitys?
Vierailija kirjoitti:
Juma kirjoitti:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Vanhaa tarinaa.
Miten metsä vastaa, kun se ghostataan? 🤔
Lehdet puista putoaa, puut lahoaa ennenkuin mätänee, lopulta kaatuu ja maahan hajoaa. Ei sitä kukaan kuule tai nää, hylätty metsä on tyhjä ja autio.
Tämä viestisi kertoikin sinusta ihmisenä jo kaiken. Säälin kaikkia jotka joutuvat kanssasi tekemisiin.