Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ostaa lapsilleen sukset ja luistimet koulua varten?

Vierailija
11.01.2014 |

Nyt on tammikuu eikä vielä ainakaan meillä ole jäätä tai lunta. Silti opettajalta tuli viesti, että nyt olis aika katsoa, että lasten sukset ja luistimet ovat kunnossa. Mulla on 3 lasta ja sellainen tilanne, että joutuisin ostamaan jokaiselle omat sukset ja monot. Vanhat jääneet pieneksi kaikille, eikä edes mun monot mahdu kelleen päälle. Luistimet taitaa sopia kaikille.

Tähän saakka lapsilla on ollut omat hiihtovehkeet, mutta kun ne maksavat isommille monta sataa eikä tänä talvena taatusti pysty kouluhiihtämään montaa kertaa, niin mietin, että onko siinä mitään järkeä? Rahat menevät täysin hukkaan, lapset eivät hiihdä vapaa-ajalla eikä käytetyistä suksista saa läheskään omia rahojaan takaisin.

Miten te muut meinaatte tehdä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä sanoisin, että ainakin mun lapsi on joutunut tekemään powerpoint esityksiä jo alakoulussa, kutosella ja jo viitosella asti fronter ollut käytössä. Siellä on opetusmateriaali ja sinne pitää tehdä tehtäviä. Eli tietokone on pakollinen. Koulu ei ole vuosiin lähettänyt yhtään tiedotetta kotiin muuten kun tietokoneen välityksellä.

Vierailija
22/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei esitetty mitään muuta vaihtoehtoa kuin ostaa ne, joten ostin. Niitä käytettiin viime vuonna vain pari kertaa, sillä vaikka koulu velvoitti ostamaan sukset ja luistimet, opetusohjelmaan niiden käyttöä ei monen liikuntatunnin verran mahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:19"]

Ysille! En mä ostakaan joka vuosi uusia. Tänä vuonna vain on sellainen tilanne, että vanhat eivät mahdu kenellekään. Jos olisin ostanut joka vuosi, niin varmasti ainakin pienijalkaisimmalle menisi jonkun vanhat.

Eikä todellakaan tule yllätyksenä talviliikunta, mutta nyt on periaatteesta kysymys. Pienten lasten suksipaketteja saa 60-100 eurolla, isompien lasten paketit ovat kalliimpia. Olis mulla rahaa laittaa niihin suksiin se tarvittava määrä, mutta KANNATTAAKO SE. Onko mitään järkeä, jos hiihtävät kaksi kertaa, jos sitäkään. Nyt näyttää pahasti siltä, että lunta ei tulla saamaan, ei ainakaan pitkäksi aikaa.

Meillä lapset eivät valitettavasti tykkää hiihtamisestä. Mun mielestä se on kiva sunnuntaiharrastus, mutta enpä ole sitä iloa saanut siirrettyä lapsiin.

[/quote]

Kannattaa nyt ainakin yhdet sukset ostaa nyt kun joulun jälkeen saa tarjouksesta ja ehkä kirppareiltakin enemmän. Monoja voi löytää kirpparilta paremminkin. Mun kuopus hiihtelee vanhoilla suksilla jo kolmatta vuotta ja isommat Salomonin siteisiin sopivat monot löytyi kirpparilta.