Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ostaa lapsilleen sukset ja luistimet koulua varten?

Vierailija
11.01.2014 |

Nyt on tammikuu eikä vielä ainakaan meillä ole jäätä tai lunta. Silti opettajalta tuli viesti, että nyt olis aika katsoa, että lasten sukset ja luistimet ovat kunnossa. Mulla on 3 lasta ja sellainen tilanne, että joutuisin ostamaan jokaiselle omat sukset ja monot. Vanhat jääneet pieneksi kaikille, eikä edes mun monot mahdu kelleen päälle. Luistimet taitaa sopia kaikille.

Tähän saakka lapsilla on ollut omat hiihtovehkeet, mutta kun ne maksavat isommille monta sataa eikä tänä talvena taatusti pysty kouluhiihtämään montaa kertaa, niin mietin, että onko siinä mitään järkeä? Rahat menevät täysin hukkaan, lapset eivät hiihdä vapaa-ajalla eikä käytetyistä suksista saa läheskään omia rahojaan takaisin.

Miten te muut meinaatte tehdä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jo päiväkoti-ikäisille omat sukset - mutta en suinkaan uutena, vaan kirppikseltä/torista! Ei mene montaa sataa euroa ja jos pitää siististi niin niistä saa ison osan rahasta myydessä takaisin. Jos on kolme lasta niin eikö nuoremmille mene ne isompien vanhat? Jos ei montaa kertaa hiihdä, niin riittänee kun koko olisi sinne päin - villasukkaa vain monon sisään tms. Aika huono tuuri/isot ikäerot, jos joudut tosiaan kaikille ostamaan...

Vierailija
2/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma... emme pahemmin hiihtele vapaa-ajalla (ladut kaukana, autoa tarvittaisiin), luistellaan mielummin. Luistinrata on ihan naapurissa, onneksi. Luistimiin olenkin siksi panostanut. Mutta ne sukset... Kauhea hinta kolmesta suksipaketista muutaman hiihtokerran vuoksi!! Tutuillakaan ei ole sopivia vanhoja, olen kysellyt facebookissa.

Lapset ovat asuneet vuosia ulkomailla ja hiihtotaidotkin ovat aika olemattomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kaikille, mutta käytetyt.

Vierailija
4/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kaikille, mutta käytetyt.

Vierailija
5/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilta, huutonetistä, fb-kirpulta

Vierailija
6/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, meillä on vähän sama ongelma. No luistimet on kaikilla ja niitä käytetään joka talvi. Mutta hiihtoa emme harrasta eikä se kiinnosta ketään. Kyllä pikkasen nyppii ostaa joka talvi satasen paketti siksi, että niitä käytetään koulussa 2-3 kertaa.

Vierailija
7/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan luistimet luistelua varten ja sukset hiihtämistä varten.

Vierailija
8/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta koulua varten vaan ihan lapsia varten. He kun hiihtävät ja luistelevat muulloinkin kuin koulussa. Eikä niihin monia satoja tarvitse satsata joka vuosi. Kierrättämällä löytyy hyvin eikä niitä tosiaankaan tarvitse joka vuosi hankkia.

Ärsyttävintä on tämä, kun joka vuosi vingutaan samasta aiheesta. Tuskin se kovin suurena yllätyksenä tulee, että koulussa vielä onneksi harrastetaan talvilajeja. Mutta eihän nicopetteri/jessicajanessa saa olla kuin sisäliikunnassa ympäri vuoden, sielläkin rajoitetusti.

Vierailija
9/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin ollut lapsilla 2 vuotiaasta saakka omat sukset ja kierrätetty niitä tehokkaasti lasten kesken. Alkuun hiihtivät hikilaudoilla ja hauskaa oli.

Niin eri kokoiset jalat ovat, ehkä kahdelle sais samat monot, mutta ei ne väärän kokoiset vehkeet ainakaan auta siihen, että joskus voisi edes pitää hiihtämisestä.

Mä en ole koskaan onnistunut löytämään käytettyjä suksia, siis sellaisia jotka ovat kohtuu kuntoiset eivätkä maksa tuhottomasti. 

Mies käy tori.fi:ssä päivittäin, taidan laittaa hänet hakemaan suksiakin, ehkä onnistuu löytämään sopivia halvalla. Jos ei löydy, niin en aio ostaa uutenakaan. Päätin sen nyt.

Vierailija
10/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysille! En mä ostakaan joka vuosi uusia. Tänä vuonna vain on sellainen tilanne, että vanhat eivät mahdu kenellekään. Jos olisin ostanut joka vuosi, niin varmasti ainakin pienijalkaisimmalle menisi jonkun vanhat.

Eikä todellakaan tule yllätyksenä talviliikunta, mutta nyt on periaatteesta kysymys. Pienten lasten suksipaketteja saa 60-100 eurolla, isompien lasten paketit ovat kalliimpia. Olis mulla rahaa laittaa niihin suksiin se tarvittava määrä, mutta KANNATTAAKO SE. Onko mitään järkeä, jos hiihtävät kaksi kertaa, jos sitäkään. Nyt näyttää pahasti siltä, että lunta ei tulla saamaan, ei ainakaan pitkäksi aikaa.

Meillä lapset eivät valitettavasti tykkää hiihtamisestä. Mun mielestä se on kiva sunnuntaiharrastus, mutta enpä ole sitä iloa saanut siirrettyä lapsiin.

Vierailija
11/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vinkkinä kaikille, että ei niitä suksia ja luistimia NYT kannata kirpputoreilta tai käytettyjen urheiluvälineiden myymälöistä etsiä, vaan keväällä ja kesällä tulevaa kautta varten. Ja ihan turha inistä, että ei tietäisi luistimen tai monon kokoa tulevan talven osalta, ostakaa sen verran reilu, että villasukilla saa passattua.

Vierailija
12/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta löytyy ja vanhat myymällä pois saat jo vähän suksirahaa..

Vierailija
13/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä kirppareita ja tori. Fi. Eiköhän aina löydy käytettyjä välineitä! Mulla yks koulukas jolle ostettu uutena sukset. Ei ne tarjouksessa paljon maksanut. Oli prisman paketti viime talvena ja nillä voi hiihtää tietysti vieläkin.

Vierailija
14/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun vaatimus suksien hankkimisesta on niin aikansa elänyt. Ymmärrän että liikuntatunnilla kokeillaan eri urheilulajeja mutta vaatimus kalliiden harrastusvälineiden hankkimisesta on ylimielistä ja ajattelematonta. Lasten vaatteisiin ja harrastuksiin menee jo muutenkin kaikki meidän perheen rahat. Lapset hiihtivät kouluun 60-luvulla, joten oli luontevaa että hiihtoa harjoiteltiin ja kaikilla oli välineet. Nykyään on tarjolla paljon muitakin liikuntamuotoja ja sellaisia joihin ei ole pakko hankkia kalliita välineitä. Miksi vanhemmat suostuu tällaiseen liikunnanopettajien mielivaltaan. Jos koulussa on pakko hiihtää, eikö voitaisi vaikka sopia että hiihtoa harjoitellaan 3-luokalla. Tämän jälkeen innokkaat saa jatkaa harjoittelua ja muut keskittyy löytämään liikunnan riemua muista lajeista.

Vierailija
15/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset käyttävät suksia ja luistimia muutenkin kuin koulussa. Meillä kolme lasta. Kaikki tarvitsivat uudet luistimet tänä vuonna, kun varastosta ei löytynyt nuorimmalle oikeaa kokoa. Tyttö keskimmäinen, joten ei voi vanhimman pojan versioita käyttää. Monoista vanhin sai uudet, kahdelle nuoremmalle vaihdettiin isommat kuin viime vuonna, mutta sopivat löytyivät vanhimman jäljiltä. Kilometrejä ei tule niin paljon, jotta ei voisi kierrättää.

Vierailija
16/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukset, monot, sauvat, luistimet, kypärä, polkupyörä, pyöräilykypärä, uimapuku, uimalasit, sählymaila, sisäpelikengät, funktiolaskin, makuupussi... Seuraava hankinta tietokone.

Eipä ole ilmaista tuo peruskoulukaan. Tietokoneen tarvitsee vielä vasta lukiossa, onneksi.

Vierailija
17/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 §
Opetuksen maksuttomuus

Opetus ja sen edellyttämät oppikirjat ja muu oppimateriaali sekä työvälineet ja työaineet ovat oppilaalle maksuttomia.

- - - - - -

--> Vanhempien ei tarvitse ostaa kouluun suksia eikä luistimia. On koulun velvollisuus ostaa ne.

Vierailija
18/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanuT ihan lasta varten. ollaan hiihdetty yhdessä muutenkin ja lapsi käy luistelemassa. Jos vain yhtään tulee talvea niin ostamme uudet luistimet. Mutta jos lunta ei juuri tule, niin lapsi voi mennä mun suksilla, on sopiva koko nyt monoissakin. Täällä Vantaalla ei kovin talviselta tunnu.

Vierailija
19/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi moni hiihtää koulun välineillä, vaikka omatkin olisivat olemassa, koska se kuskaaminen on niin hankalaa

korvaako muuten koulun vakuutus, jos lapsen omat sukset rikotaan tai varastetaan koulussa?

Vierailija
20/23 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viimevuotiset  (uudet) sukaset vielä toiselle. Toiselle en tiedä mahtuuko monot. Luistimet ostin toiselle jo syksyllä kirpparilta, kun hyvät sattui hollille. Toinen ei suostu luistelemaan.