16v & 40v - kuinka paljon vanhemmat "saavat" puuttua?
Tilanne on hypoteettinen, tutun kanssa puhuimme ikäerosta ja hänen mielestään tuollainenkin ikäero on vielä ihan hyväksyttävä, eivätkä vanhempien hänestä tulisi suuremmin puuttua asiaan?? Mitä mieltä?
Kommentit (29)
Ei 40v mies, joka nai teiniä, ole normaali tai terve päästään.
Kyllä tuo taitaa ihan laillista olla: suojaikärajahan on Suomessa 16 vuotta. Mielestäni vanhemmilla on tosin moraalinen velvollisuus puuttua asiaan, jos ikäero on noin suuri.
16-vuotias on alaikäinen, lapsi, joten voin pistää vaikka kotiarestiin. Eli voin estää ainakin fyysiseti tapaamasta.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:58"]Kyllä tuo taitaa ihan laillista olla: suojaikärajahan on Suomessa 16 vuotta. Mielestäni vanhemmilla on tosin moraalinen velvollisuus puuttua asiaan, jos ikäero on noin suuri.
[/quote]
Jos ikäero on noin suuri ja tällä nelikymppisellä on auktoriteettiasema teiniin nähden, suojaikäraja on 18. Tiedän sen siitä, että minulla oli 16-vuotiaana nelikymppiseen mieheen suhde ja vittuilin hänelle tästä asiasta.
Sittemmin hän vaihtoi toiseen samanikäiseen ja kolmanteenkin. Nykyään pohdin, saako hän kuusikymppisenä edelleen poljettavakseen teinejä vai pitääkö tyytyä nelikymppisiin tai kolmekymppisiin.
Eikö tuo Paul Walker ollut kans lähemmäks 40 kun alkoi tapailla 16-likkaa, eikä kukaan katsonut pahalla. Itse en kyllä ymmärrä, vaikka olisi kuinka nuorekas 40v, niin silti. Missä tämmöinen pariskunta sitten viettäisi aikaansa?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:30"]
Olin 14 vuotiaana parin yli 30 kanssa.
16 vuotiaana tapailin pari kuukautta 35 vuotiasta.
Seksiähän seenimmäkseen oli.
Olen mies ja ei minulla ole mitään ongelmia tuon asian kanssa
Siinä kyllä oli raja kun olin 17 vuotiaana kappelissa ja Hermunen yritti iskeä minua. Hermunen oli hiukan yli 50.
[/quote]
kuvottavaa, 14v pieni poika ja yli kolmekymppisten ämmien kanssa? Hyh, osaa naisetkin olla ihan yhtä sairaita ja arvostelukyvyttömiä kuin miehet.
En saata uskoa että kukaan 14v olisi todella valmis seksiin. Fyysisesti voi olla kehittynyt, mutta seksissä on kyse muustakin.
Tai voin ampua sen nelikymppisen joka koskeekin mun teineihin.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:04"]
Eikö tuo Paul Walker ollut kans lähemmäks 40 kun alkoi tapailla 16-likkaa, eikä kukaan katsonut pahalla. Itse en kyllä ymmärrä, vaikka olisi kuinka nuorekas 40v, niin silti. Missä tämmöinen pariskunta sitten viettäisi aikaansa?
[/quote]
Itseasiassa luin tuosta vasta kun kuoli ja meni maku koko äijään. Ei tarvinu "surra".
Vanhemmat voivat puuttua sen verran, että kieltävät kaikki yhdessä yöpymiset ja vastaavat. Seurustelua he eivät voi estää, hankaloittaa kylläkin.
Sairaalta tuollainen kyllä kuulostaa, toinen pahimmillaan vielä peruskoululainen, toinen keski-ikää kolkutteleva. Jos oma lapseni alkaisi 16-vuotiaana "seurustella" nelikymmpisen kanssa, katsoisin ensimmäisenä peiliin ja miettisin mikä kasvatuksessa meni vikaan.