Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään vasta yhdeksättä päivää Jutan dieetillä ja kaveri luovutti jo :(

Vierailija
10.01.2014 |

Tilattiin Jutan dieettiohjeet. Itse olen pysynyt tiukasti dieetillä, mutta ystäväni, joka minut kannusti tälle dieetille luovutti jo.

Tekosyitä riitti: "tää ei sovi mulle", "heikko olo koko ajan", "tässä ei saa herkutella ollenkaan", "aina samaa ruokaa".

Minua harmittaa ihan pirusti, että joudun kuuntelemaan tuollaisia selityksiä. Itselläni todella tavoitteena rantakunto ensi kesänä ja ärsyttää. Ystävälläni on 30 kg ylipainoa, muttei hän halua tehdä asialle mitään. Samoja selityksiä olen kuullut noin seitsemän vuotta. Milloin mitäkin syitä lihavuudelle...

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hei. Kelaa, miten hieno fiilis, kun kauden päätyttyä olet olet upeassa kunnossa ja hoikkaakin hoikempi, miten kaveriasi sitten pännii=) Saa katsoa kateellisena vierestä ja vain toivoa, että olisi jaksanut sinnitellä mukana=) TSEMPPIÄ ja näytä sille kaverille!!!

Vierailija
2/118 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ylipainoinen JOLLA kilppari reistaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:30"]

Useimmilla ihmisillä on ruokavaliossa paljonkin hyvää, jos ei puhuta ihan obese-kokoluokan ihmisistä. Itselläni paino on lievän ylipainon puolella, pysynyt samoissa lukemissa jo vuosia. Sanoisin, että perusruokavalioni noudattalee aika lailla ravitsemussuosituksia: syön säännöllisesti, teen itse ruokani tuoreista raaka-aineista, syön päivittäin kasviksia yli puoli kiloa. Mutta: ongelma onkin siinä, mitä syön tämän lisäksi. Eli päivittäinen herkuttelu jollakin näistä: karkit, jäätelö, sipsit, keksit... Eikä herkuttelun tarvitse olla mitenkään runsasta, kun kalorimäärä nousee jo kulutusta suuremmaksi. On harhakäsitys kuvitella, että ylipainoisilla on koko ruokavalio pielessä. Aika harvalla loppujen lopuksi on.

[/quote]

No mutta ei terveellisellä ruokavaliolla, säännöllisillä ruokailutottumuksilla ja sopivilla ruokamäärillä liho.

Olen ihmetellyt lihavia. Aika monella ihan perusasiat hakusessa. Oikein kehutaan, kuinka ei syöty aamulla mitään. Mitä ihmettä? :0 Työpaikalla moni lihava näyttää skippaavan lounaan. Ei mikään ihme, että menevät illalla sitten mäkkäriin, pizzalle tai hotkivat mahan täyteen ruokaa ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
4/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tympeä ketju lukea. Painorasismi alkaa saada jo tosi rumia piirteitä. Oli kyse ulkonäkökeskeisyydestä, tietämättömyydestä tai vain julmuudesta, niin tämä ylikiloisten solvaaminen ja älyn ja henkisten ominaisuuksien halventaminen muistuttaa jo rotuvihaa. Hyi miten rumasti te puhutte jopa ystävistänne.

Vierailija
5/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi juttadietti on tosi helppo, kun on tarkkaan sanottu mitä syödään ja mihin aikaan. Ei myöskään pitäisi nälkä olla, mä en saanut kaikkea sitä ruokaa edes itseeni tungettua. Ongelma tulee pitkällä aikavälillä siitä, miten diettiä noudattaen keksii tarpeeksi vaihtelevaa ruokaa, käy muuten tosi tylsäksi. Toinen ongelma on Se että tuolla ruokavaliolla ei voi loputtomasti olla, miten osaa soveltaa sitä niin ettei liho takaisin?

Mä olin tolla dieetillä pari vuotta sitten. Pari kuukautta noudatin orjallisesti, sitten vähän sävelsin. Parissa kuukaudessa laihduin 97->80, sitten seuraavan puolen vuoden aikana pääsin 74ään. Sitten vaihdoin työpaikkaan jossa ei ollut enää mahdollista syödä max 4h välein, ja vaikka yritin muuten mahdollisuuksien mukaan noudattaa dieettiä, alkoi paino nousta. Nyt on 92 eli melkein kaikki tullut takaisin.

Sen sanon, että tuo dieetti on ollut ainoa minkä olen kokenut helpoksi, ja mikä mulla on oikeasti toiminut, pitäisi vain keksiä miten ihmeessä sen painon saisi pysymään poissa, kun koko loppu elämää ei voi kellon tarkkuudella syödä parin tunnin välein ja punnita jokaista salaatinlehteä. (sitä paitsi itse juttakin on korostanut että ruokavalio soveltuu vain n. Kk laihduttamiseen, ei ole terveellistä pidemmän päälle)

Vierailija
6/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:21"]

Tilattiin Jutan dieettiohjeet. Itse olen pysynyt tiukasti dieetillä, mutta ystäväni, joka minut kannusti tälle dieetille luovutti jo.

Tekosyitä riitti: "tää ei sovi mulle", "heikko olo koko ajan", "tässä ei saa herkutella ollenkaan", "aina samaa ruokaa".

Minua harmittaa ihan pirusti, että joudun kuuntelemaan tuollaisia selityksiä. Itselläni todella tavoitteena rantakunto ensi kesänä ja ärsyttää. Ystävälläni on 30 kg ylipainoa, muttei hän halua tehdä asialle mitään. Samoja selityksiä olen kuullut noin seitsemän vuotta. Milloin mitäkin syitä lihavuudelle...

[/quote]

No jos heikottaa, niin silloin dieetti ei sovi. Ei laihduttaminen ole sitä, että pitää jossain usvassa kulkea. Ja syömisten tylsyys tappaa dieettihalut niiltä, jotka muutenkaan eivät kestä monotonista puurtamista. Neuvo sitä kaveriasi äläkä täällä valita.

[/quote]

Tämä on taas näitä lihavien keksimiä selityksiä, kuten "isot luut", "mutku mutku" ja "kilppari reistaa".

Laihtumisen aikana on aivan normaalia tuntea välillä vähän väsymystä, nälkää, jopa heikotusta. Täysin näiltä tunteilta ei voi välttyä. Sehän on vain merkki siitä, että jotain tapahtuu elimistössä eri tavalla kuin ennen. Voi jeesus, että sapettaa tällaiset selitykset. "Ei sovi, jos heikottaa". Siis vähän itsekuria ja motivaatiota nyt!

[/quote]

Ai mitä paskapuhetta. Kitudietillä voi kiusata itseään ja kulkea pyörtymisen partaalla jos on masokismiin taipuvainen tai kärsii syömishäiriöistä, mutta pysyvä muutos syntyy pienin askelin ja hiljalleen, ilman että tarvitsee kärsiä nälästä tai heikotuksesta.

Vierailija
7/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, ei aina tarvii olla kivaa, mut toisaalta ei itteään loputtomiinkaan kannata rääkätä. Onhan se nyt selvää, että elämänmuutos ei välttämättä ole aluks ainakaan kivaa, jos on tottunut elämään kun porsas pellolla. Jutan dieetit toimii, vaikka soveltaenkin, itte laihduttelin gfg:llä ja useemmalla superilla vuoden aikana 30 kg. Ja helppoja noudattaa. Avainasia mun mielestä on se, että palaa heti ruotuun, jos on lipsahtanut. Helposti siinä käy niin, että luovuttaa, kun on vähän possutellut. Lihavana kun on helppoo keksiä kaikenmaailman selityksiä, kun laihdutus ei onnistu tai ei pysty tai jaksa tai ties mitä.. Tiedän sen, koska itse vuosikausia harrastin samaa. Hienointa näissä dieeteissä oli se, että sain ruokarytmin, sain avaimet terveelliseen ruokavalioon ja oikeanlaisiin annoskokoihin. Nyt reilu vuosi myöhemmin, paino ei ole pahemmin noussut vaikka nyt herkuttelenkin jne. Lisäksi kaupan päälle musta tuli himoliikkuja eli kilot on helpompi pitääkin poissa. Parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut, että kiitti vaan fitfarm :)

Vierailija
8/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ap:lle, älä luovuta! Usko pois, kannattaa käydä toi homma läpi. Se fiilis, kun selvität ton kunnialla plus ne pudonneet kilot, sitä ei voita mikään :) Tsemppiä! Sä et voi vaikuttaa kaveriis, toi homma lähtee niin oman pään sisältä. Se on saattanut luovuttaa jo ennenkuin alottikaan...

t.23

Vierailija
9/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskeillä onkin huono itsekuri.

Vierailija
10/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaverilla ei ole nyt motivaatiota, joten on todella parempi ettei hän yritä väkisin jojotella vaan odottaa sitä oikeaa hetkeä ja elämäntilannetta, jolloin saa asian korjattua pysyvämmin. Tämä on ainakin Anette Palsan näkemys ja jaan sen täysin.

Oma painoni on n. 80 kg ja olen kaksi kertaa ollut gfg:llä ja lopettanut kesken. Olo vaan oli tosi paha. Sittemmin s3lvisi, että olen yliherkkä maieolle ja kananmunalle, jotka ovat aika isossa osassa tuota dieeettiä. Onneksi en jatkanut väkisin loppuun.

Vierailija
11/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne liikakilot on kertyneet vuosien aikana, niin miksi ihmeessä ne pitäisi saada pois muutamassa viikossa? Laihduttaminen vaatii kärsivällisyyttä.

Vierailija
12/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Jutan superdieetti on saanut käsittämättömän suosion (ja bisnes kukoistaa), vaikka pitäisi olla laajalti tiedossa, että siinä on kyse hetkellisestä painonpudotuksesta. Jos haluaa pysyviä tuloksia, pitää tehdä pysyviä muutoksia dieetin jälkeen. Saman tien voisi tehdä ne muutokset ilman koko dieettiä.

Vierailija
13/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutta mainostaa kyllästymiseen asti myös täällä AV:lla. Kun jotakin asiaa huudellaan liikaa, siihen tulee vastenmielisyys edes kokeilematta. Minulle ainakin on noussut niskakarvat pystyyn näiden Go jutta go-vuosien aikana tällä palstalla. Samoin olen kyllästynyt joka ikiseen blogiin edes klikkaamatta niitä auki.

Vierailija
14/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 08:33"]

Jos ne liikakilot on kertyneet vuosien aikana, niin miksi ihmeessä ne pitäisi saada pois muutamassa viikossa? Laihduttaminen vaatii kärsivällisyyttä.

[/quote]

Öö, niin? Et kai oleta, että 20 vuoden läskit lähtis pysyvästi 6 viikossa? Toihan on 6 viikon jakso ja jos sä oikeesti haluat ne laardit veks, niin sit sitä jatketaan tavalla tai toisella. Ja ihan varmana vaatii kärsivällisyyttä ja itsekuria .

Ei täällä kai kukaan sanonutkaan, että 6 viikossa tapahtuu joku ihme ja 20 kg läskiä lähtee. Mä ainakin nään asian niin, että tolla dieetillä alotetaan laihduttaan ja opetellaan se tapa millä sä sen pysyvän elämänmuutoksen teet. Kyllä tossa ajassa nyt jonkinlaisen rutiinin saa aikaseks ja hyvän alun. Tossa ajassa on ihan realistista odottaa -10 kg pudotusta, jos sulla on kunnolla ylipainoo ja sä teet dieetin annettujen ohjeiden mukaan. Loppu on ihan susta itsestä kiinni. Ihmetyttää nää huutelijat, että ei toimi ja lässyn lää. Varmana toimii ja tasan tolla saa hyvän alun elämänmuutokseen. 

Vierailija
15/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 08:36"]

Niinpä. Jutan superdieetti on saanut käsittämättömän suosion (ja bisnes kukoistaa), vaikka pitäisi olla laajalti tiedossa, että siinä on kyse hetkellisestä painonpudotuksesta. Jos haluaa pysyviä tuloksia, pitää tehdä pysyviä muutoksia dieetin jälkeen. Saman tien voisi tehdä ne muutokset ilman koko dieettiä.

[/quote]

Pakko kysyä, että eihän kukaan oikeasti ylipainoinen voi luulla, että muutaman kuukauden dieetin jälkeen voi palata samaan vanhaan ja pitää karistetut kilot kurissa? Jutta, kuten kaikki muutkin personal trainerit, antaa alun ja hyvät avaimet ELÄMÄNTAPOJEN MUUTOKSEEN, jolla saa karistettua kiloja, pidettyä niitä kunnossa, kohotettua kuntoa, nostettua energiatasoa yms. 

Kyse ei ihan oikeasti ole siitä vaa'an lukemasta, ja siitä kuinka paljon siihen tulee muutosta vaan siitä, että saa elämäntavat kuntoon. Kuka tuntee lihavia vanhoja ihmisiä? En minä ainakaan. Ja nyt puhun oikeasti lihavista, pieni pyöreys ei ketään haittaa, toivottavasti ei ainakaan kantajaansa :)

Vierailija
16/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 08:36"]

[/quote]

Pakko kysyä, että eihän kukaan oikeasti ylipainoinen voi luulla, että muutaman kuukauden dieetin jälkeen voi palata samaan vanhaan ja pitää karistetut kilot kurissa? Jutta, kuten kaikki muutkin personal trainerit, antaa alun ja hyvät avaimet ELÄMÄNTAPOJEN MUUTOKSEEN, jolla saa karistettua kiloja, pidettyä niitä kunnossa, kohotettua kuntoa, nostettua energiatasoa yms. 

Kyse ei ihan oikeasti ole siitä vaa'an lukemasta, ja siitä kuinka paljon siihen tulee muutosta vaan siitä, että saa elämäntavat kuntoon. Kuka tuntee lihavia vanhoja ihmisiä? En minä ainakaan. Ja nyt puhun oikeasti lihavista, pieni pyöreys ei ketään haittaa, toivottavasti ei ainakaan kantajaansa :)

[/quote]

Juuri näin!! Se dieetti on ALKU sun elämän muutokselle. Paluuta ei ole niihin vanhoihin tapoihin, jos haluut pitää ittes kunnossa. Tää on jotenkin vaikee ilmeisesti ihmisten ymmärtää. Ja se halu pitää lähtee sulta itseltäs, ei keneltäkään muulta. Jos sä et ole valmis muuttaan sun elämää eli syömis ja liikkumistottumuksia, sun on ihan turha odottaa, että mikään muuttuu. Näin yksinkertaista se on :) Jos sä tiedät, että sä palaat niihin vanhoihin huonoihin tapoihin dieetin jälkeen, niin ei kannata ees alottaa.  Ja se on rankkaa ja vie pitkän ajan, että niistä uusista tavoista tulee rutiinia, mut se on sen arvosta.

Vierailija
17/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että kaikenlaisilla hippasdieeteillä laihduttaja sahaa vain omaa oksaansa. Ihmedieettien noudattajissa on varmasti enemmän epäonnistujia kuin onnistuneita, siis pysyvän painonpudotuksen suhteen.

Vierailija
18/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 09:04"]

Mä olen sitä mieltä, että kaikenlaisilla hippasdieeteillä laihduttaja sahaa vain omaa oksaansa. Ihmedieettien noudattajissa on varmasti enemmän epäonnistujia kuin onnistuneita, siis pysyvän painonpudotuksen suhteen.

[/quote]

Pakko olla eri mieltä. Just tälläsellä dieetillä saa hyvän alun ja tässä nimenomaan näkee niitä tuloksia nopeaan. Tulokset=paras motivaattori painonpudotukselle. Tällä saa ruokarytmit ja annoskoot kohdalleen, loppu onkin susta kii. 

Vierailija
19/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne todelliset herkkusipsisiideriperseet varmaan saavat sen kymmenen kiloa veks, mutta ne, joilla syöminen on jo valmiiksi melko normaalia eivät välttämättä. Ai niin, unohdin, kaikki ylipainoisethan ovat holtittomia mässyttäjiä...

Vierailija
20/118 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:17"]

Ai mitä paskapuhetta. Kitudietillä voi kiusata itseään ja kulkea pyörtymisen partaalla jos on masokismiin taipuvainen tai kärsii syömishäiriöistä, mutta pysyvä muutos syntyy pienin askelin ja hiljalleen, ilman että tarvitsee kärsiä nälästä tai heikotuksesta.

[/quote]

Anteeksi nyt mutta nämä pikapainonpudutus dieetit OVAT noita kitudieettejä! Niihin tarvitaan hemmetisti itsekuria ja sitä, että välillä sietää tosi epämukavaakin olo. Jos haluat pudottaa kilosi mukavuusalueellasi, niin sitten sinä teet sen juuri noilla pienillä muutoksilla, pikku hiljaa. Mutta tuo on juuri se syy, miksi niin monet epäonnistuvat näissä muotidieeteissä: säikähdetään heti jos tuntuu vähän heikolta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi