Elokuva, joka on parempi, kuin
alkuperäisteos ? Siis aiemmin kirjoitettu kirja.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:03"]Forrest Gump.
Elokuva on ihan huippu, kirja oli mielestäni jotenkin sekava ja vielä epäuskottavampi. Eikä niin hyväntuulinen kuin elokuva.
[/quote
Sama! Kirja aivan ufo ja jotkut hahmot ilkeitä...siis vrt leffa.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:51"]
Yritän nyt kovasti miettiä tuollaisia tapauksia... Varmaan kaikki versiot Moby Dickistä, koska kirja oli aivan kamalan tylsä ja jäi kesken vaikka kuinka yritin pinnistellä.
[/quote]
Tiesittekö, että Ray Bradbury kirjoitti vuoden 1956 Moby Dickin käsiksen? Muistatteko sen lopun kapteeni-Ahab-viittoo-miehiään-seuraamaan -kohtauksen jota kirjassa ei ollut?
Njaa... sanoisin, että Rosemary's Baby. Jonkun muunkin kohdalla muistan ajatelleeni näin, mutta nimi ei nyt just tuu mieleen. Kerron jos muistan!
Forrest Gump.
Elokuva on ihan huippu, kirja oli mielestäni jotenkin sekava ja vielä epäuskottavampi. Eikä niin hyväntuulinen kuin elokuva.
Miehuuskoe (kirja oli täysin ala-arvoinen tekele) ja luultavasti Forrest Gump (en ole lukenut, mutta aika keskinkertaisena sitä kait pidetään - toisin kuin leffaa).
Fight Club. Ylpeys ja Ennakkoluulo sarjana.
Hohto, kun olen Kubrick-fani. Pidin myös Ylpeys ja ennakkoluulo -kirjan filmatisoinnista ( BBC ja J.Ehle ja Colin Firth ) enemmän kuin itse kirjasta, mr. Darcy, ummh. Kirja oli lyhyt, mutta tv-sarja mahtavasti tehty ja klassikko!
Kummisetä. Kirja oli vastenmielinen tekele (mutta toki klassikko vastenmielisyydessään), elokuvassa jotkut oli ainakin osittain sympaattisia hahmoja.
Kaikki Philip K. Dickin kirjojen pohjalta tehdyt. Kirjat yleensä puuduttavaa pohdiskelua, mutta niihin enemmän tai vähemmän tarkasti pohjaavat leffat kuten Minority Report, Blade Runner ja Total Recall ovat huippu-scifiä.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:10"]
Fight Club.
[/quote]Mun mielestä Fight club oli kirjana 5/5, mutta leffaa en jaksanut katsoa loppuun asti.
Mä kyllä rakastan Dickin kirjoja, mutta onhan ne todella hankalia toteuttaa sellaisinaan elokuviksi. Ja eivät todellakaan ole valtavirran lukijoiden makuun. Mutta osassa elokuvia ideat on osattu sovittaa hyvin; lempparini Blade Runner ja jo mainittu Total Recall.
Hiljaiset sillat.
Minun afrikkani.
Housut pois.
Billy Elliot.
Taru sormusten herrasta ja varsinkin Hobbitti.
Yritän nyt kovasti miettiä tuollaisia tapauksia... Varmaan kaikki versiot Moby Dickistä, koska kirja oli aivan kamalan tylsä ja jäi kesken vaikka kuinka yritin pinnistellä.
Up