Hävettää, kun meidän ryhmä lastentarhan opettaja ei osaa kirjoittaa
On koulutukseltaan lähihoitaja, mutta toimii nyt lastentarhanopettajan sijaisena. Oli kirjoittanut pitkän tiedotteen ryhmämme lasten vanhemmille, ja ylpeänä sitä esitteli. Kiva, mutta tiedote oli täynnä yhdyssana- ja muita kirjoitusvirheitä. En väitä, että itsekään olisi täydellinen kirjoittaja, mutta kyllä nyt joku tolkku pitäisi olla. Lasten vanhemmat varmaan naureskelee meille, että "ei ne typerät amikset osaa edes kirjoittaa". Niinpä.
Anteeksi, oli vain pakko avautua. Kyseinen henkilö oli muutenkin niin ilkeä minua kohtaan tänään, että jotenkinhan sitä omaa oloa täytyy helpottaa.
Kommentit (7)
Oletko kuullut lukihäiriöstä... Se ei vaikuta älykkyyteen ja ammatti osaamiseen mitenkään.
Olen kuullut, ja itsekin kärsin siitä. Mutta pyytäisi sitten jotain tarkistamaan kirjoituksensa, sekä korjaamaan, mikäli siitä löytyy vieheitä.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:33"]
Olen kuullut, ja itsekin kärsin siitä. Mutta pyytäisi sitten jotain tarkistamaan kirjoituksensa, sekä korjaamaan, mikäli siitä löytyy vieheitä.
[/quote]
Muuten en tähän puuttuisi, mutta , kun itse asiasta nipotat niin - lukisitko uudelleen omat kirjoituksesi ? Ei mitään kauhean täydellistä - eihän ?
Ymmärtääkseni suomen kielen taito on huonontunut jatkuvasti kaikkialla, ei pelkästään tässä tapauksessa. Yhdyssanojen väärinkirjoitus on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Tietyissä lehdissä myös "meinataan" tai "aijotaan" ja se raivostuttaa. Hesaria pystyy vielä lukemaan ilman ärsyyntymistä tai myötähäpeää.Tv-ohjelmien käännöksetkin tehdään nykyään miten sattuu. En siis itse laittaisi lukihäriön piikkiin.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:33"]
[/quote]
Muuten en tähän puuttuisi, mutta , kun itse asiasta nipotat niin - lukisitko uudelleen omat kirjoituksesi ? Ei mitään kauhean täydellistä - eihän ?
[/quote]
Hmm.. 7. kirjoittaja jatkaa. Jälkimmäisellä kirjoittajalla on enemmän korjattavaa pilkuissa ja väliviivan käytössä ja pituudessa.
Heh, tottakai itselläni heti otsikossa kirjoitusvirhe. Sori.