Te, jotka olette eronneet pitkästä suhteesta (yli 3v), miksi?
Kommentit (29)
Mulla on ollut 3 pitkää suhdetta ja loppumisen syyt:
1: Olin nuori ja koulukiusaamisen jäljiltä erittäin huonoitsetuntoinen, ja otin kumppanikseni itseäni 20 vuotta vanhemman työttömän pakolaisen. Tarkoitus oli vain kokeilla seksiä kun olin neitsyeksi jo vanha, ja uskoin etten parempakaan saa, mutta jäin mieheen 3 vuodeksi kiinni kun minusta se oli niin ihmeellistä että joku minut huoli. Meillä ei ollut oikeasti yhtään mitään yhteistä, ja kun mies lopulta muuttui myös väkivaltaiseksi, loppui homma siihen.
2: Opiskeluaikana alkanut suhde yliopiston henkilökuntaan kuuluvaan mieheen. Oltiin hyviä kavereita, seksi pelasi, jne, mutta kun 4 vuoden suhteen aikana ei tapahtunut mitään edistystä vaan mies eli edelleen juhlivaa poikamieselämää käyden luonani vain panemassa kerran viikossa viikonloppuna, ei hommasta tullut mitään. Mies ei halunnut (ainakaan vielä) mitään yhdessäasumista tms, kun minä taas haaveilin jo täyttä päätä lapsistakin.
3. suhde alkoi 32-vuotiaana nettipalstatuttuudesta. Mies vei jalat alta hurmaavalla käytöksellään ja syvällisyydellään. Rakastuin ensi kertaa elämässäni niin että pää meni ihan sekaisin. Mies osoittautui aika pian vakavasti mielisairaaksi, tavatessamme hänellä oli ollut vaan hyvä jakso (hypomaniavaihe bipossa ja ei vainoharhoja)... Mutta roikuin suhteessa 3 vuotta, kunnes pää ei enää kestänyt, koska rakastin ja koska toivoin että joku uusi lääke tms auttaisi - eihän sairaus ja sen ongelmat ollut miehen oma syy. Pahinta sairaudessa oli maniavaiheen käytös, esim. jatkuva pettäminen, rahan holtiton tuhlaus, älytön ryyppääminen.
Muun muassa miehen alkoholismi, 8 vuotta yritin.
Suhde ei johtanut mihinkään, mitään ei tapahtunut, olimme vain.. Laitoin suhteen poikki, koska tajusin, ettei hänestä ole vakavampaan parisuhteeseen. Harmittaa että tuli roikuttua "kaverisuhteessa" niinkin kauan..!
27 tarina muistuttaa omaani. Nuorena huono itsetunto, myöhemmin huono seula. :D Eli näin sitä voi ihan älykäs, ok- näköinen nainen tuhlata elämänsä vääriin miehiin. Ja tulkoon vielä joku väittämään, että 'täytyy sussa olla vikas kun miehet vaihtuu, eikä kukaan jää..' Grrrr!!!
Perinteiset, tavattiin niin nuorena että aikuistuttuamme huomasimme että eipä ole mitään yhteistä. Oli hyvä päätös erota.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:01"]
Outoa, ettei joku tiedä mitä "maanittelu" tarkoittaa. (Ellei sitten tietenkin ole äidinkieleltään muu kuin suomenkielinen.)
[/quote]
Käytän sitä varmaan vain eri merkityksessä kuin useimmat ihmiset, koska olen oppinut sen muiden puheissa vääräksi sanaksi :D Tiedän sen kuulostavan lauseessani typerältä.