Kaverin luona "leikkimisestä".
Lapsi oli kaverillaan melkein kaksi tuntia. Koko sen ajan he olivat pelanneet. Tai ei meidän lapsi vaan lapsen kaveri. Meidän lapsi istui ja katsoi vieressä.
Onko tässä nyt järkeä? Se ei ole ongelma, että pelasivat. Meilläkin saa pelata. Ehkei nyt kahta tuntia, mutta kuitenkin ihan riittävästi. Mutta että pelaavat niin, että vain yksi pelaa ja toinen katsoo koko ajan. Älytöntä. Ja kyse oli Pleikkarista, johon kyllä ohjaimia löytyy enemmän kuin yksi.
Olenko sitten turhan nipo, kun itse pidän huolen, että jos pelataan, niin kaikki saavat pelata ja jos ohjaimet eivät riitä, niin vuoro vaihtuu? Vai kannanko tasapuolisuudesta turhaa huolta ja annan lasten itse hoitaa vuorottelut ja vuorottelematta jättämiset? Eikö tuollaisesti tarvitse välittää?
Älytöntä on myös se, että meidän lapsi jaksaa istua sen kaksi tuntia ja katsoa (!) kun toinen pelaa. :P
Kommentit (7)
Eikö lapsesi pyytänyt vuoroa? Mitä se oli ajatellut, kysyitkö?
Olen samaa mieltä tuosta asiasta ja sanonut siitä myös 23-vuotiaalle miehelleni joka epäkohteliaasti pelaa, kun hänellä on kavereita tai jopa hänen äitinsä käymässä. Kuitenkin miehen kaverit ovat sanoneet, ettei tavassa ole mitään outoa, eikä se heitä häiritse.
Oliko lapsesi pyytänyt pelivuoroa? Sehän tossa on aika oleellista. Jos oli eikä ollut saanut pelata, tuskin menee enää toiste tolle kaverille turhaantumaan.
Meillä ainakin joskus joku/jotkut pelaa ja joku/jotkut katsoo. Lapset ovat ihan tyytyväisiä. Olen joskus aiemmin sanonut omalle lapselleni, että "anna Nikonkin pelata", mutta Niko vastaa tällöin että katselee ihan mielellään kun ei osaa peliä/on jo pelannut sitä kotona paljon tms.
Nykyisin annan lasten hoitaa pelivuorot itse. Tiedän että osaavat kyllä pitää puolensa (tuttuja poikia kaikki).
Itse ihan aikuisenakin katson kun esim. mieheni pelaa. Ei sitä peliä aina tartte pelata, on välillä ihan mukavaa katsoakkin.
Ehkä lapsesi ei edes haua pelata.
Sellaistahan se rento yhdessäolo kavereiden kesken voi joskus olla. Aina ei kaivata äitiä viereen päsmäröimään, organisoimaan ja ohjelmoimaan.
No, jos nyt kerran noin menee niin ei kai siinä mitään. Se olis outoa, jos lapsesi joutuisi aina katselemaan vierestä vain. Vaikka on se kaksi tuntia kyllä aika paljon... Luulisi, että tulisi mieleen siinä ajassa antaa pelivuoro kaverillekin.