Ihastunut työkaveriin, miten edetä?
Tilanne on piinallinen: olen ihastunut työkaveriini ja en tiedä hänen tunteistaan. Juttelemme usein työasioita, mutta mies on asiallinen, vaikka selvästi hakeutuu usein seuraan. Hän on tavallaan esimieheni myös, joten ei varmasti tee itse mitään ehdotuksia. Toisaalta en osaa tulkita tunteitakaan, paitsi omiani ja olen ihastunut, ollut jo pian vuoden. En ole osoittanut asiaa millään tavalla muuten kuin ystävällisyydellä.
Moraalin vartijoille tiedoksi, että mies on naimisissa, mutta se ei ole mielestäni olennaista tässä. Tuskin olen ensimmäinen, joka ihastuu elämässään varattuun. Täytyykö tunteet nyt vain yrittää kuolettaa vai mitä teen?
Kommentit (34)
Maailmassa on kuule kaikenlaista viettelystä, ja kunkin on itse pystyttävä laittamaan niille kielletyille piste. Näin sanoo kypsän aikuisen moraali, teinien päiväunelmat ovat sitten asia erikseen.
miten mies käyttäytyi pikkujouluissa, ap?
Tuo kun ajattelet että "elämä on lyhyt", niin aika itsekästä ajatella että vain SUN elämän lyhyydellä on merkitystä. Sillä miehellä on kotona vaimo ja sillä vaimolla on myös se suhteellisen lyhyt elämä.
Älä nyt herranjumala ole niin tyhmä että teet jonkun aloitteen tässä asiassa. Joudut ihan saakelin noloon asemaan.
asiallisesti käyttäytyi pikkujouluissa, kuten aina. ehkä vähän välttelimme toisiamme, olin itse ainakin jotenkin jännittynyt, koska koin, että riski olisi, että jotain tapahtuisi. pysyttelin toisen mieskollegan seurassa ja vaihdoimme vain muutaman sanan.
t. ap
Naimisissa olo on harvinaisen olennaista. Ei ehkä sun mielestä, mutta ehkä miehen ja hänen vaimonsa mielestä;)
Et varmasti ole ensimmäinen, joka ihastuu varattuun. Jokainen on silloin valinnan edessä. Kyllä ne tunteet menee ohi, kun et ruoki niitä.
Toki sä voit ilmaista tyypille tunteesi ja katsoa mitä tapahtuu. Kannattaa varautua myös siihen, että tulee torjutuksi ja mitä siitä sit seuraa.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:11"]
Moraalin vartijoille tiedoksi, että mies on naimisissa, mutta se ei ole mielestäni olennaista tässä. Tuskin olen ensimmäinen, joka ihastuu elämässään varattuun. Täytyykö tunteet nyt vain yrittää kuolettaa vai mitä teen?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:10"]
ihan mahdollista, että olen hänen mielestään vain kiva työkaveri ja hauskaa ajanvietettä. pieni mahdollisuus on kuitenkin, että ihastumisesta on kyse molemminpuolin. miten voin tietää sen? hän ei asemansa puolesta varmasti tule tekemään mitään ainakaan töissä. itsekään en keksi mitään keinoa tilanteen selvittämiseksi. jännite, jonka tunnen on vahva, ei sille voi mitään, ja se pahenee koko ajan. miten tunteista pääsee eroon? tapailin muita miehikin välillä, mutta ajattelen vain ja ainoastaan työkaveriani.
t. ap
[/quote]
Mulla oli parisuhteeni jossain vaiheessa tosi voimakkaita tunteita erästä ystävääni kohtaan, ja ajattelin tätä ihmistä koko ajan. Oma kumppani ei tuntunut miltään, ja ihastusta kesti n. vuoden. Se ihastuminen loppui koska en tehnyt asialle mitään, näin koko ajan kuinka ihana kumppani minulla jo on, vaikka jossain vaiheessa mietinkin eroa. En missään vaiheessa sortunut pettämään, ja pidättäydyin ajautumasta tilanteisiin joissa olisin haavoittuvainen ja altis huomiolle tms. Nyt ihastuksesta on aikaa jo monta vuotta, enkä ole sen jälkeen ollut ihastunut kehenkään. Mietin, että tuon lähemmäs pettämistä en sorru koskaan ja olen ylpeä itsestäni,että ymmärsin mikä elämässä on tärkeintä ja se ei ainakaan ole toisten ihmisten haavoittaminen tietoisesti. Nyt olen maailman onnellisin ihminen, ja suosittelen ap että oikeasti etsit itsellesi ihmisen joka ei ole haavoittuvassa elämäntilanteessa ja altistunut pettämään puolisoaan. Toki hän itse on vastuussa itsestään, mutta tuskin haluat niskaasi toisten ihmisten avioliitosotkuja ja miehen sekaisia tunteita sinua ja vaimoa kohtaan, ansaitset parempaa. Ihastuminen menee kyllä ohi, jos ei mene niin suhteenne kehkeytyy kyllä ajan saatossa itsestään, kunhan esimiehesi elämäntilanne sen sallii.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:37"]
No jospa mä kerron oman kokemukseni: mun miehen alainen ihastui mun mieheeni ja hän otti ilon irti tilanteesta. Mä sain asian selville ja ko. nainen sai potkut (tai no vahvan suosituksen etsiä itselleen uusi duunipaikka), kun kerroin asiasta mieheni esimiehelle. Ja suhdekin loppui siihen. Et ehkä kannattaa kaksi kertaa kuitenkin miettiä ennen kuin tuohon leikkiin lähtee. Sulle saattaa jäädä nimittäin käteen: ei mitään.
[/quote]
Ihan sivusta ketjuun; hitto sä olet nolo emäntä. Sun miestäsi on täytynyt hävettää aivan saatanasti jos olet oikeasti alkanut sotkeentua tilanteisiin siellä MIEHESI työpaikalla. Kai sun kurahousumiehesi omaa omatkin aivot, eli osaa kai ihan itse valita kenen mukaan lähtee ja kenen ei. Osaa sanoa ei, jos ei mitään halua. Kai se esimies on katsonut sua melko hitaasti ja pitkään ja sanonut mitä vaan jotta saa sut ulos officestaan...
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:45"]
asiallisesti käyttäytyi pikkujouluissa, kuten aina. ehkä vähän välttelimme toisiamme, olin itse ainakin jotenkin jännittynyt, koska koin, että riski olisi, että jotain tapahtuisi. pysyttelin toisen mieskollegan seurassa ja vaihdoimme vain muutaman sanan.
t. ap
[/quote]
Taitaa olla yhden naisen mies tämä. Hanki ap elämä ja oma mies.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:23"]
en ole kiilannut kenenkään väliin enkä tehnyt mitään aloitteita. yritän keksiä miten ratkaisisin tilanteen. toisaaalta ei ole varmaan muuta keinoa kuin yrittää kestää ja nauttia ihastuksesta tällaisena. jospas tunteet vaikka joku päivä loppuisivat. miestä en voi vältellä töissä, koska olemme samassa tiimissä. en haluakaan, koska teemme yhdessä hyvin töitä, tunteita tai ei. mutta mun mielenrauha alkaa olla mennyttä, nyt vuoden jälkeen tunteet ovat kasvaneet niin suuriksi, että ne etsivät ulospääsyä. en halua pahaa mieltä varatuille tai aiheuttaa pelkoa siitä, että naiset jahtaavat miehiä töissä, en minäkään niin ole tehnyt tai tee nytkään. turha siis käydä hyökkykseen.
t. onneton ja turhautunut ap
[/quote]
Jos et halua rikkoa miehen perhettä, niin ymmärrät varmaan, että jos mies ei itse sitä riko, ette koskaan tule olemaan yhdessä?
Jos taas et kestä olla miehen lähellä, on sinun löydettävä toinen työpaikka itsellesi.
Eli taitaa olla niin, kuten arvata saattaa, että odotat kypsän hedelmän putoavan suuhusi? Ressu, odottaa nyt kuola valuen, että pääsee miehen kimppuun. Shame on you.
Kyllä se niin on, että työpaikalla varatun esimiehen iskeminen ei ole koskaan fiksu veto eikä varmasti pitkän päälle edistä uraa ja etenemistä siinä firmassa.
todella nolo tämä nainen ketjussa, joka on mennyt miehensä suhteesta kertomaan miehen esimiehelle. ja syyttää miehen suhteesta toista naista, ha hah. ei ihme, jos mies on ryhtynyt suhteeseen, jos kotona on tuollainen joka paikkaan nenänsä työntävä määräilijä.
sori ot.
Helvetin vaikea tilanne. Näille jeesustelijoille sanoisin, että ette voi tietää, millainen liitto miehellä on. Mieshän voi olla suhteessaan vaikka miten onneton ja tyytymätön. Yleensä työpaikkaromanssit saavat alkunsa työpaikan juhlissa, kun kaikki ovat vähän kännissä. Siellä yksi asia johtaa helposti toiseen jne. Pikkujouluissa olisi ollut tilaisuus testata, tunteeko mies sinuun jotain vetoa.
Sanotaan nyt kuitenkin samaan hengenvetoon, että epäonnistumisen mahdollisuudet ovat aika suuret. Jos ryhtyisitte suhteeseen, miten voisit työskennellä enää hänen alaisenaan? Tai etenkin jos, suhteenne päättyisi. Sen jälkeen on aika ikävä olla samalla työpaikalla saati että on ex-säätönsä alainen. Sitten voi käydä niinkin, että vaikka mies olisikin sinuun ihastunut, hän voi olla päättänyt, ettei ryhdy pettämään vaimoaan. Siinä tapauksessa olet tavallaan turhaan paljastanut tunteesi. Tai voihan olla, ettei mies tunne mitään mielenkiintoa sinuun, on vain imarreltu saamastaan huomiosta. Yksi vaihtoehto on myös se, että mieskin on ihastunut ja on valmis suhteeseen kanssasi, mutta ei kuitenkaan loppupeleissä ole valmis jättämään vaimoaan. Mitäpä sellaisesta tilanteesta tuumisit? Harva nainen jaksaa pidemmän päälle olla kakkonen. Mieti näitä riskejä. Jos olet valmis ottamaan ne, viestitä sitten miehelle jollain tavalla, että olet kiinnostunut. Jos tunne on molemminpuolinen, mies toimii. Jos ei, hän ei luultavasti tee mitään.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:09"]
Helvetin vaikea tilanne. Näille jeesustelijoille sanoisin, että ette voi tietää, millainen liitto miehellä on. Mieshän voi olla suhteessaan vaikka miten onneton ja tyytymätön. Yleensä työpaikkaromanssit saavat alkunsa työpaikan juhlissa, kun kaikki ovat vähän kännissä. Siellä yksi asia johtaa helposti toiseen jne. Pikkujouluissa olisi ollut tilaisuus testata, tunteeko mies sinuun jotain vetoa.
Sanotaan nyt kuitenkin samaan hengenvetoon, että epäonnistumisen mahdollisuudet ovat aika suuret. Jos ryhtyisitte suhteeseen, miten voisit työskennellä enää hänen alaisenaan? Tai etenkin jos, suhteenne päättyisi. Sen jälkeen on aika ikävä olla samalla työpaikalla saati että on ex-säätönsä alainen. Sitten voi käydä niinkin, että vaikka mies olisikin sinuun ihastunut, hän voi olla päättänyt, ettei ryhdy pettämään vaimoaan. Siinä tapauksessa olet tavallaan turhaan paljastanut tunteesi. Tai voihan olla, ettei mies tunne mitään mielenkiintoa sinuun, on vain imarreltu saamastaan huomiosta. Yksi vaihtoehto on myös se, että mieskin on ihastunut ja on valmis suhteeseen kanssasi, mutta ei kuitenkaan loppupeleissä ole valmis jättämään vaimoaan. Mitäpä sellaisesta tilanteesta tuumisit? Harva nainen jaksaa pidemmän päälle olla kakkonen. Mieti näitä riskejä. Jos olet valmis ottamaan ne, viestitä sitten miehelle jollain tavalla, että olet kiinnostunut. Jos tunne on molemminpuolinen, mies toimii. Jos ei, hän ei luultavasti tee mitään.
[/quote]
Korjaus viimeiseen virkkeeseen: Jos mies ei tee mitään, hän ei luultavasti ole ihastunut.
No jospa mä kerron oman kokemukseni: mun miehen alainen ihastui mun mieheeni ja hän otti ilon irti tilanteesta. Mä sain asian selville ja ko. nainen sai potkut (tai no vahvan suosituksen etsiä itselleen uusi duunipaikka), kun kerroin asiasta mieheni esimiehelle. Ja suhdekin loppui siihen. Et ehkä kannattaa kaksi kertaa kuitenkin miettiä ennen kuin tuohon leikkiin lähtee. Sulle saattaa jäädä nimittäin käteen: ei mitään.