Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sara Chafakin varastamat kuvat poistettu IG:stään, kaikki feikkiä

Vierailija
14.10.2020 |

Hyvä osoitus kuinka isompikin influensseri voi huijata ja läpi menee. Nyt Sara on sitten kärähtänyt kun useisiin IG feedin kuviin alkoi tulla kommentteja vierailta ihmisiltä, että mitä hittoa tämä on mun ottama kuva. Vielä eilen illalla näitä kuvia oli Chafakin profiilissa monta ja näiden kommentoijien profiileista löytyi helposti alkuperäinen kuva. Eikö se ole rikos käyttää toisen kuvia ominaan ilman mitään mainintaa tekijästä/tekijänoikeuksista, ja saada siitä omaa taloudellista hyötyä klikkauksina ja laadukkaana sisältönä. Nää alkuperäiset kuvaajat oli ammattitaiteilijoita/valokuvaajia. Ainakin Twitteristä Tatu Virtasen profiilista löytyy kuvakaappauksia varastetuista ja poistetuista kuvista.

Sara ei oo pahoitellut mitenkään vaan uhoaa stoorissaan että blokkaa kaikki kommentoijat.

Pointtina tässä, että taas osoitus kuinka noi Instat on täynnä feikkiä, muovia, kulissia. Ei kannata uskoa eikä ainakaan kadehtia mitään.

Kommentit (583)

Vierailija
341/583 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette tiedä Saran elämästä raasut mitään :). Turhaan ulisette. Hänen ei tarvinnut kuin nousta merestä USA ssa ja heti oli sieltä merestä nousi Miss Finland!

Nyt ne lääkkeet.

Hyvä kun otat, tarkistuta vielä annoksesi lekurilla.

Vierailija
342/583 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täälläkin ole ihmetelty, millä rahoilla tuo matkustelee jatkuvasti?  Nyt selvisi, ei ole matkustellut google kuvahakua kauemmas :D

Onko juolahtanut mieleen että turvasyistä hämää? En minäkään kerro realiajassa missä olen ikinä.

Mistä turvasyistä? Ei lähiöprinsessalla ole mitään timantteja varastettavaksi niin kuin Kim Kardashianilla.

On muitakin turvasyitä, henkilökohtainen koskemattomuus mm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/583 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään on hoettu, että nykyään "jokainen" on valokuvaaja, kun kaikilla on älypuhelimissa kamerat ja ihmiset kuvaa kaikkea koko ajan. Nostetaan esimerkkeinä juuri näiden influensserien, missien ja julkkisten profiileja, joilla näkyy toinen toistaan upeampia otoksia ja sanotaan, että kuka vaan voi tänä päivänä ottaa hienoja kuvia. No tässä se nähdään: ei voi. Kuvat varastettu muilta.

Vierailija
344/583 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti... Miten toi Sara vaikuttaa jotenkin ihan häiriintyneeltä?!

Oon jopa jollain tapaa ihaillut häntä aiemmin, enkä ajatellut mitään negatiivista, mutta nyt ei voi sanoa muuta, kun HUHHUH.

Nuo epätoivoiset itsensä puolustelut ja ns. "pussiin puhumiset" instagramissakin. 😱😱😱

Vierailija
345/583 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti... Miten toi Sara vaikuttaa jotenkin ihan häiriintyneeltä?!

Oon jopa jollain tapaa ihaillut häntä aiemmin, enkä ajatellut mitään negatiivista, mutta nyt ei voi sanoa muuta, kun HUHHUH.

Nuo epätoivoiset itsensä puolustelut ja ns. "pussiin puhumiset" instagramissakin. 😱😱😱

Sehän on ollut todella ynseän ja häiriintyneen oloinen jo pitkään. Ne todella epämääräiset matkustelut jonkun random-miljonäärin kanssa samalla kun poikaystävä odotti kotosalla, suomen kielen unohtuminen parin viikon NYkin reissulla, ihmeelliset venkoilut työasioista kysyttäessä "oon tällanen bisnesnainen hih hih", jatkuva murjottaminen Survivorissa, some-kuviensa räikeä fotoshoppailu ja nyt vielä sitten tämä viimeisin tempaus...

On todella, todella ihmeellinen tapaus.

Vierailija
346/583 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Storyssä vaikuttaa todella häiriintyneeltä. Tulee mieleen ne yläkoulun vitosentytöt. Kummallista, olen pitänyt aika tasapainoisena (tähän saakka).

Vierailija
347/583 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun Chafak missivuotenaan oli jossain talk showssa ja selitti Hytösen kysyessä hänen armeija-ajastaan ( joka kesti kaksi viikkoa ennen kuin keskeytti) että "oon aina ihaillu sellaisia vahvoja hahmoja niinkuin Pocahontas ja sitten vielä kun mun poikaystävä meni niin mäkin halusin..."

Olin jo tuolloin että voi luoja🤣

Vierailija
348/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara sanoo poistaneensa kaikki kuvat joista jäi kiinni, mutta entä sitten videot? Tämäkin on laitettu esille #madebyme, mutta eikö tuossa videossa ole vasemmalla selkeästi jonkun toisen leima?

https://www.instagram.com/p/CClWyvsDCVu/?igshid=ife8d55bdcmi

Vierailija
349/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara sanoo poistaneensa kaikki kuvat joista jäi kiinni, mutta entä sitten videot? Tämäkin on laitettu esille #madebyme, mutta eikö tuossa videossa ole vasemmalla selkeästi jonkun toisen leima?

”Joista jäi kiinni”. Onko siellä vielä muilta lainailtuja kuvia?

Vierailija
350/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Siinä lukee "i am jaqueline", joka näkyy olevan hyvin suosittu instatähti (iso takapuoli ja sexyjä kuvia, kuinkas muuten).

Vierailija
351/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei seuraajat ole laskeneet tuon enempää? Onko sillä noin iso osa pelkkiä botteja seuraajina?!

Vierailija
352/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko se leima olla filtteristä peräisin? Aika epäilyttävä kuitenkin

Vierailija
353/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vaikuttajat julkaisevat aika-ajoin muiden kuvia ja kertovat sen julkaisussa. Minusta se on ihan OK eikä mitään tarvetta valehteluun ole. Ne ovat silloin fiilis- ja inspiraatiokuvia.

Vierailija
354/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vaikuttajat julkaisevat aika-ajoin muiden kuvia ja kertovat sen julkaisussa. Minusta se on ihan OK eikä mitään tarvetta valehteluun ole. Ne ovat silloin fiilis- ja inspiraatiokuvia.

Sekin on ihan ok että jos julkaisee vaikkapa 100m juoksijasta videon niin mainitsee siinä ettei ole itse juoksemassa. Sellaisen julkaiseminen tuo inspistä... Hetkinen.. mitä mä puhun... Ainiin sorry, tässähän oli tarkoitus puhua Sara Chafakin huijauksista ja meuhkaamisesta... Hän jäi kiinni räikeistä huijauksista, kuvista ja videoista joiden väitti olevan esimerkiksi itse tekemänsä ruokapöytä joka ei pitänyt paikkaansa. Sen jälkeen yritti lapsellisesti kääntää keskustelun nettikiusaamiseen (koska Sara ei osaa enää kunnolla suomea niin hän käytti ilmaisua cyberbullying) ... Sen jälkeen hän kuvasi mukamas sisartaan kehuen kuvan jostain sämpylästä, mutta halusi samalla vilauttaa ihanaa sormusta sormessaan... Sara itse on köyhä kuin kirkon rotta joten on selvää että jos joku tummaa metukkaa tarjoileva ostaa sormuksen niin Sara on aivan tohkeissaan

Vierailija
355/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Siinä lukee "i am jaqueline", joka näkyy olevan hyvin suosittu instatähti (iso takapuoli ja sexyjä kuvia, kuinkas muuten).

Feikkiä tämäkin... Vaikea sanoa kumpi on oudompaa se että toi marokkolainen pöllii toisten videoita kuin kleptomaani vai se että hän väittää videolla näkyvän kattauksen olevan itsensä tekemä... Huutista

Vierailija
356/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko se leima olla filtteristä peräisin? Aika epäilyttävä kuitenkin

Leima on tämän Jacquelinen käyttäjänimi, en usko että Instagram tarjoaa filtteriä jossa on jonkun random instamallin nimimerkki... Ai jestas tuota Saraa, minusta alkaa tuntua ettei kyseessä ole edes pelkkä rahan takia tehty huijaus, vaan Sara haluaa näillä varastetuilla videoilla täyttää jotain henkistä tarvetta

Vierailija
357/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten harmittaa noiden alkuperäisten kuvien ottajien puolesta. Harrastan itsekin lintukuvausta enkä uskalla paljon koskaan laittaa twitteriin mitään juuri tuon varastamisen pelossa. Harmittaa kun itse on rämpinyt metsässä tunteja ja sitten joku "somevaikuttaja" varastaa kuvan ja tekee sillä rahaa.

kantsii laittaa se pikkuinen c sinne kuviensa alareunaan, mikä tarkoittaa copywright eli se takaa että sitä ei saa ottaa ilman maksamatta sulle tai kysymättä lupaa, näin oon ainakin ymmärtänyt.

Mut ei kai mikään estä sua ja muita joilta hän varasti/otti kuvat lähettämättä laskua perään. Lähetä lasku jossa on vaikka 300 euroa, tilinumerosi jne. Lähetä se joko managerilleen tai etit poliisin avulla sen osoitteen minne. Eihän ne kukaan itse sitä maksua tule tuputtamaan jos kukaan ei pyydä. 

Vierailija
358/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tää video on otettu kun se istuu jossain niityllä picnikillä, joten tää on aito, mut kuvaajana on varmaan toi "IamJaqueline4444" eli hänen kuvaajansa jonka kenties palkannut.

Vierailija
359/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskoja etenkin nuo vessakuvat. Voi ottaa vaikka omassa vessassa peilin kautta selfien ja laittaa tekstin "antalya", tai "new York"...kuka sitä tietää missä ja kenen vessassa kuva on otettu? Vaikka lähi huoltoaseman.  hahhaha. Kuitenkin antaa ymmärtää että kuva on juurikin otettu siinä paikassa mikä merkataan paikaksi, ja seuraajat ihastelee! 

Vierailija
360/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no tää video on otettu kun se istuu jossain niityllä picnikillä, joten tää on aito, mut kuvaajana on varmaan toi "IamJaqueline4444" eli hänen kuvaajansa jonka kenties palkannut.

Tuo IamJaqueline4444 on videon filtteri. IG:n videoissa on filttereisssä noita erilaisia tekstejä ja nimiä. Eli voi hyvin olla Saran kuvaama video, tuolla IamJaqueline4444 filtterillä. Mikä toki on ihan sallittua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän