Olen äärimmäisen vaikean dilemman edessä!
Täällä pohditaan nyt elämän suuria kysymyksiä, kaipaan mielipiteitä ja viisaita kommentteja. Pitäisi päättää, varaanko kirpputoripöydän nurkista löytyneille ylimääräisille rojuille ja vaatteille (tavaraa on 5 muovikassillista ja vaatteita pari muovikassillista) vai kärräänkö ne suoraan johonkin hyväntekeväisyyskirppikselle...
Jos myyn itse kirppiksellä, saatan hyvässä lykyssä saada esim. 200 euroa, joka toisaalta tulisi tarpeeseen, opiskelija kun olen ja omat tulot aika vähäiset. Toisaalta, ei ole kuitenkaan mitään akuuttia rahapulaa, siis ruokaan on varaa ja kaikkeen tarpeelliseen, mies käy kyllä töissä jne. Mietin, että onko tuo hyvässä lykyssä saatava 200 euroa sen väärti, että käyn varaamassa pöydän, maksan vuokran, askartelen, kirjoitan ja näprään joka pikkutavaraankin sen hintalapun kiinni, pakkaan roinat autooni, ajan kirpputorille ja kannan ne pöytään, järjestelen pöytää, ja sitten viikon-parin päästä taas pakkaan jäljelle jääneet roinat takas autoon ja sitten vielä vien ne johonkin hyväntekeväisyyskirpparille... ja siis kun onhan sekin mahdollista, että koko touhusta ansaitsisinkin vaikkapa vain 100 euroa. Tai vielä vähemmän!
Onhan siinä kirppispöydän ottamisessakin tietty jännityksensä (nimenomaan se, että voi seurata, mitkä tavarat menee ja paljonko sitä rahaa tulee) mutta siis maksaako vaivan..... en tiedä. Kommentoikaas.
Kommentit (17)
Miten ois facebook-kirppis, jossa voisit myydä vaikka erinä? Itsestä kans tuo kirppiksen kanssa touhuaminen tuntuu liian työläältä - siispä tavarat vain täyttää kaappeja. Saishan niistä myymällä edes jotain!
Miten ois facebook-kirppis, jossa voisit myydä vaikka erinä? Itsestä kans tuo kirppiksen kanssa touhuaminen tuntuu liian työläältä - siispä tavarat vain täyttää kaappeja. Saishan niistä myymällä edes jotain!
Fb-kirppistä olen kokeillut ja pettynyt karvaasti, olen seitsemän tavaraa siellä myynyt, ja vain kahta on ostaja tullut hakemaan sovittuna aikana. Muuten on vaan varailtu mutta jätetty vastaamatta jatkossa viesteihin, tai sitten sovittu hakuaika mutta jätetty tulematta eikä edes ilmoitettu esteestä jne. En käsitä kuinka voi olla aikuisille ihmisille niin hankalaa muistaa ja pitää kiinni sovituista hakuajoista (tai edes ilmoittaa siitä esteestä, jos sellainen tulee!) mutta siis en edes yritäkään enää ymmärtää.. mutta ketään en enää turhaa odottele saapuvaksi paikalle tai kysele perään, toi systeemi on nyt nähty, koettu ja hylätty.
ap
First world problems toi sun dilemma
Itselläni aika olisi ratkaiseva tekijä. Jos on tarpeeksi aikaa uhrata yksi päivä kirppikseen, menisin myymään. Jos pitäisi tarkkaan miettiä milloin on aikaa, antaisin hyväntekeväisyyteen koko roskan surutta. Aika olla rahaa ;) En mä jaksa laittaa ohjelmia ja suunnitelmia uusiksi, jos palkintona ehkä 100-200e
Ai että "elämän suuri kysymys" ja "äärimmäisen vaikea dilemma"? Olisin voinut vastata kirpparikonkarina itse asiaan, mutta noin idioottiin aloituksen en taidakaan viitsiä...
Paljonko kirppispöytä kustantaa? Viimeksi kun kävin, pöytä maksoi 40€/viikko, ja pidin sitä 2 viikkoa. Tavara oli siistiä ja laadukasta(olin hillonnut niitä vuosia), ja myin edullisesti että pääsis eroon. kävin sen kahden viikon ajan joka toinen päivä järjestelemässä pöytää.
Satanen jäi käteen, ei ollut ihan kannattavaa suhteessa työtunteihin
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 10:37"]
Ai että "elämän suuri kysymys" ja "äärimmäisen vaikea dilemma"? Olisin voinut vastata kirpparikonkarina itse asiaan, mutta noin idioottiin aloituksen en taidakaan viitsiä...
[/quote]
Voi hyvänen aika... et tainnut olla paikalla, kun huumorintajua jaettiin. Tai sitten piposi kiristää pahemman kerran.
ap
Ai. Se oli huumoria. Vaikutti kyllä vakavissaan tehdyltä.
Vastaus: mee kirpparille.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:12"]
Ai. Se oli huumoria. Vaikutti kyllä vakavissaan tehdyltä.
Vastaus: mee kirpparille.
[/quote]
Ai vaikutti vakavissaan tehdyltä? Et voi olla tosissasi...? Mä oletin että tietysti kaikki tajuavat päivänselvän ironian, jos aloittajana ymppään samaan asiayhteyteen/lauseeseen "elämän suurimmat kysymykset" ja sen, vienkö turhat rojuni minkälaiselle kirppikselle.. Ei apua...
Kuinkahan tosissaan ei-niin-tutut fb-kaverini ottivat eilen sen, kun postasin seinälleni sen kiertävän Voicen horoskoopin, jossa mun horoskoopissa oli pelkästään ylistäviä superkehuja, ja kommentoin horoskooppiani "Totta joka sana."-heitolla. Täytyy vissiin mennä kirjoittamaan sinne että tämä oli sitten IRONIAA..... huh. :D
ap
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 10:37"]
[/quote]
Voi hyvänen aika... et tainnut olla paikalla, kun huumorintajua jaettiin. Tai sitten piposi kiristää pahemman kerran.
ap
[/quote]
Huumorintajustapa tässä taitaa ap olla kysymys hyvinkin - ehkä tuo kommentoija pitää sun huumorintajuasi vain nolona ja huonona?
ohis
Ap, ironia on vaativa laji. Jos useampi ihminen ketjussa ei ymmärrä viestiäsi ironiaksi, ehkä et osaa kirjoittaa ironisesti. Mene itseesi.
Mitä tulee itse asiaan, niin totta on, että jos lasket itsellesi ja vaivannäöllesi tuntipalkkaa, kirpparimyynti ei ehkä kannata. Mutta opiskelijana ei sinulla kaiketi ole niin kiirettä, että pieni vaivannäkö olisi poissa jostain rahanarvoisesta tekemisestä, vai mitä?
Joten varaa pöytä ja myy. Kyllä siitä aina kulunsa takaisin saa, jos et rikkinäistä romua ylihintaan myy. Ja eettisesti kierrätys on kumminkin aina hyvä asia.
Kysy kavereilta, mikä kirppari on hyvä ja missä tavara ei liiku.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:29"]
Ap, ironia on vaativa laji. Jos useampi ihminen ketjussa ei ymmärrä viestiäsi ironiaksi, ehkä et osaa kirjoittaa ironisesti. Mene itseesi.
Mitä tulee itse asiaan, niin totta on, että jos lasket itsellesi ja vaivannäöllesi tuntipalkkaa, kirpparimyynti ei ehkä kannata. Mutta opiskelijana ei sinulla kaiketi ole niin kiirettä, että pieni vaivannäkö olisi poissa jostain rahanarvoisesta tekemisestä, vai mitä?
Joten varaa pöytä ja myy. Kyllä siitä aina kulunsa takaisin saa, jos et rikkinäistä romua ylihintaan myy. Ja eettisesti kierrätys on kumminkin aina hyvä asia.
Kysy kavereilta, mikä kirppari on hyvä ja missä tavara ei liiku.
[/quote]
Ironia voi olla vaativa laji, mutta aina ei välttämättä ole kyse siitä, etteikö kirjoittaja osaisi ironiaa, vikahan voi löytyä myös lukijasta...
Mutta ei siitä sen enempää. Kai mä sitten ne kamat sinne kirppikselle vien, nyt on löysempi jakso opinnoissa menossa, joten aikaa kirpparitouhuun varmaan liikenee. Kiitos kommenteista.
ap
Miksi et myisi vaikka huuto.netissä? Vaikka onhan sekin vähän työlästä kun pitää kuvata kaikki ja laittaa ilmoitukset ja postittaa jne. Varmaan menee sama aika kuin kirppiksellä mutta sen voi tehdä kotona.
Ps. Ihan hyvin uppos toi ironia. Näköjään ei vaan täällä kannata viljellä jos ei halua joutua kivitetyksi :D
Ap, tässä ketjussa on jo viisi kirjoittajaa pitänyt "huumoriasi" huonona. Oiskohan johtopäätöksen aika?
12
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:40"]
Ap, tässä ketjussa on jo viisi kirjoittajaa pitänyt "huumoriasi" huonona. Oiskohan johtopäätöksen aika?
12
[/quote]
Ilmeisesti. Siispä johtopäätös: Aihe Vapaalla ymmärretään ironiaa huonosti.
Ja vaihtoehtoinen johtopäätös: Aihe Vapaalla ne, jotka eivät pidä ironiasta huumorilajina, ovat sitä mieltä, että heihin itseensä uppoava huumori on sitä Ainoaa Oikeaa. Newsflash: ihmisiä huvittaa eri asiat ja huumoria on vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen.
ap
Huhhuh nyt täytyy ihan tulla kommentoimaan..minä ymmärsin kyllä heti viestin alun luettuani että kysymys on vitsillä heitetty! Siis ihan oikeasti voiko olla joku joka luulee että aloittaja oli täysin tosissaan?! Huoh!
Äärimmäisen vaikea dilemma?????????????????????????????????????????????