Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiukset menevät takkuun takaa huonon hiuslaatuni takia. En haluaisi kuitenkaan plus kolmikymppisten polkkakampausta. Ideoita?

Vierailija
13.10.2020 |

Eli mulla on nyt vähän yli olkapään tulevat hiukset. Hiuslaatuni on aina ollut sellainen että vaikka kuinka harjaan ja selvitän, avonaisena ne menevät takaa takkuun alle 30min aikana. Kaiken maailmaan käsittelyjä on tehty ja pari parturia on sarjahoitanut hiuksiani ja silti menevät takkuun.

Olen aina haaveillut pitkistä hiuksista ja vaikka mitä olen tehnyt niin nämä eivät kasva pidemmiksi kun vähän yli olkapään ja oma hiuslaatu saa nämä takkuun. Olen vähän yli 30-vuotias ja olen huomannut että kolmekymppiset leikkaa sen "nuorekkaan ja uniikin" polkkatukan. Se ratkaisisi takkuongelman mutta en halua sitä samaa hiusmallia mikä on niin "uniikki" että oikein oksettaa jo ajatus. Eli olisiko vinkkejä mitä vielä voi tehdä tai muuta hiusmallia? Minulla on ylipainoa ja muutenkin naama sen mallinen että jos hiukset ovat niin lyhyet että korvat näkyy, näytän ihan possulta.

Onko mitään enää tehtävissä?
T: kotiäiti jolla alkaa taas työelämä ja pitää näyttää edes vähän edustavalta eikä takkutukalta

https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/43728877_1…

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne onkin tullut lisää viestejä. Satiinityynyliinat on jo otettu käyttöön sinkku aikoina (silloin muutenkin käytin kaikki rahat ulkonäköön vaikka olikin "turhaa" kun miettii miten tuon miehen tapasin).

Hiuksiin jätettävä hoitoaineita olen kokeillut, olaplex hoitoja testattu.

Kai mun täytyy se inhoamani polkka testata, mutta en inhoa sitä itse kampausta vaan minulle tuosta hius mallista tulee mieleen vaan ne yli 30-vuotiaat naiset. Toki olen sen ikäinen ettei se ole ongelma, mutta henkisesti koen olevani 19-vuotias ja tuo polkkatukka on silmälasien kanssa niin täti-ihmisen tukka. Ehkä mun tarttee vaan koittaa tehdä asennoitumismuutos.

Ap

Vierailija
42/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, kaikki saadut neuvot tosi huonoja - feikkaamalla saat hiukset vähintään 3 kertaa paksumman näköiseksi, täsmäaseet:

Biozellin texturizing spray ja Cienin California breeze dry shampoo Lidlistä ja harjaukset päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös erittäin takkuuntuva hiuslaatu. Vaihdoin curly girl tuotteisiin vaikka hius onkin piikkisuora, niin takkuuntuminen loppui parissa kuukaudessa. Silikonittomat ja sulfaatittomat tuotteet käyttöön siis, facebookissa on hyvä ryhmä mistä saa ohjeita! Ploppaamiset ja muotoilutuotteet voi jättää huomiotta kun kihara ei kerran ole hakusessa, kiinnittää vain huomiota niihin pesu- ja hoitoaineisiin. Itse lopetin kyllä hoitoaineidenkin käytön siinä vaiheessa kun takkuuntuminen loppui.

Vierailija
44/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoon kanssa kannattaa olla tarkka. Ne vievät hiusten oman suojaöljyn/rasvan totaalisti. Olen käyttänyt usein kamomillainfuusiota päänahkaan vesipesun yhteydessä, toimii, tai omareseptistä luomu-shampoota. Vaikka hiukset ovat suht pitkät, tuuheat ja kihartuvat, takkuuntuminrn on vähentynyt huomattavasti. Lisäksi kaakaovoi toimii hyvin hoitona, samoin hamppuöljy, myös oliiviöljy (vain) latvoihin.

Vierailija
45/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne onkin tullut lisää viestejä. Satiinityynyliinat on jo otettu käyttöön sinkku aikoina (silloin muutenkin käytin kaikki rahat ulkonäköön vaikka olikin "turhaa" kun miettii miten tuon miehen tapasin).

Kai mun täytyy se inhoamani polkka testata, mutta en inhoa sitä itse kampausta vaan minulle tuosta hius mallista tulee mieleen vaan ne yli 30-vuotiaat naiset. Toki olen sen ikäinen ettei se ole ongelma, mutta henkisesti koen olevani 19-vuotias ja tuo polkkatukka on silmälasien kanssa niin täti-ihmisen tukka. Ehkä mun tarttee vaan koittaa tehdä asennoitumismuutos.

Ap

Tää viesti saa kyl epäilemään hienovaraista provoo

T. Kolmikymppinen joka kokee olevansa teini mutta jolla on polkkatukka ja NIIN OLI TEININÄKI 😂😂

Vierailija
46/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös erittäin takkuuntuva hiuslaatu. Vaihdoin curly girl tuotteisiin vaikka hius onkin piikkisuora, niin takkuuntuminen loppui parissa kuukaudessa. Silikonittomat ja sulfaatittomat tuotteet käyttöön siis, facebookissa on hyvä ryhmä mistä saa ohjeita! Ploppaamiset ja muotoilutuotteet voi jättää huomiotta kun kihara ei kerran ole hakusessa, kiinnittää vain huomiota niihin pesu- ja hoitoaineisiin. Itse lopetin kyllä hoitoaineidenkin käytön siinä vaiheessa kun takkuuntuminen loppui.

Mulla on olleet sulfaatittomat/silikonittomat shampoot käytössä jo ainakin 15 vuotta, ja hoitoaineen käyttämisen olen lopettanut vuosia sitten. Ei tarvitse, kun hiukset ovat ilmankin sileät ja kiiltävät. Sulfaatti kuivattaa hiuksia aivan älyttömästi.

Vierailija
47/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen yli kolmekymppisen polkka? En ole nähnyt tuollaista 25 vuoteen. Tai joo, onhan bobeja ja lobeja mutta ne on aina kiharrettuja suoristusraudalla tai puikolla.

Itse olen kaupassa töissä, siellä olen huomannut tämän 10 vuoden aikana että 90% leikkaa tuollaisen polkan kun ikää tulee +30 mittariin

Ap

Kampaajat varmaan oman tienestinsä tähden uskottelevat, että lyhyempi tukka nuorentaa, vaikka useammin tätikampaus todellisuudessa vanhentaa. Vain todella sirot ja kauniit ja tietyn malliset kasvot näyttävät hyviltä tai jopa paremmilta lyhyessä kuin pitkästä tukassa kuten (Winona Ryder ja TikTak -Petra esim.) Kampaajien pitäisi kyllä enemmän ansaita elantonsa esim myymällä hyviä hiustenpidennyksiä ja samalla pitkien hiusten hyvään hoitoon, kyllähän siihenkin kampaajia tarvitaan, kuten värjäyksiin, kivoihin otsa- ja sivuhiuksiin, kerrostettuihin kampauksiin jne.

Vierailija
48/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sulfaatiton shampoo ja hoitoaine auttoi (pitemmän ajan kuluessa), ja lisäksi hiuksiin jätettävä hoitoaine tai selvitysaine lopuksi. Sekä hiusten että päänahan kunto parani. Kestovärejä tai permanentteja ei kannata laittaa. Korkeintaan joku sävytys joka peseytyy pois vähitellen.

Vierailija
49/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siinä käsityksessä että hiusten takkuuntuminen takaa johtuu selällään nukkumisesta.

Vierailija
50/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa niska menee takkuun -ongelmaa, mutta sattumalta löytyi mulle sopivimmat tuotteet:

Schwarzkopf BC Bonacure Hyaluronic moisture kick -hoitosuihke! Mulle ihan paras. Suihkutan ihan tosi paljon (pitkät hiukset), niin sitten pysyy hiukset selvinä. Parilla suihkauksellakin siliää ja takut aukenee, muttei ole enää seuraavana aamuna vaikutus pysynyt. Mutta runsaalla käytöllä pysyy.

Eikä yhtään jää hiukset raskaiksi/rasvaisen oloiseksi, mitä joillain latvaöljyillä on jäänyt.

Vierailija
51/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T. Kolmikymppinen joka kokee olevansa teini mutta jolla on polkkatukka ja NIIN OLI TEININÄKI 😂😂

Uskokaa mitä uskotte mutta en kyllä ole provoilemassa. Miellän vaan tuon polkkatukan kera lasien (minulla on siis lasit) täti kampaukseksi. Vielä jotkut värikkäät ja oudot pokat niin olisin oikeen "nuorekas ja trendikäs". En sisäänsä tavoittele nuoruutta mutta en halua hypätä kaivoon vaikka muut niin tekee. Esim itse inhoan silmälasimuodista nyt valloillaan olevaa pyöreät kehykset muotia. Musta ne on hirveitä ja esim siitä syystä en nyt osta laseja vaan odotan että tulee joku muu malli muotiin että voin laittaa sen 1000e (mikä on pakko kun on niin huono näkö) minulle mieluisiin laseihin.

En tiedä saiko kukaan mun ajatuksista kiinni mitä koitan hakea tässä 😅

Ap

Vierailija
52/52 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Uskokaa mitä uskotte mutta en kyllä ole provoilemassa. Miellän vaan tuon polkkatukan kera lasien (minulla on siis lasit) täti kampaukseksi. Vielä jotkut värikkäät ja oudot pokat niin olisin oikeen "nuorekas ja trendikäs". En sisäänsä tavoittele nuoruutta mutta en halua hypätä kaivoon vaikka muut niin tekee. Esim itse inhoan silmälasimuodista nyt valloillaan olevaa pyöreät kehykset muotia. Musta ne on hirveitä ja esim siitä syystä en nyt osta laseja vaan odotan että tulee joku muu malli muotiin että voin laittaa sen 1000e (mikä on pakko kun on niin huono näkö) minulle mieluisiin laseihin.

En tiedä saiko kukaan mun ajatuksista kiinni mitä koitan hakea tässä 😅

Ap

Samaa mieltä noista laseista!