Hiukset menevät takkuun takaa huonon hiuslaatuni takia. En haluaisi kuitenkaan plus kolmikymppisten polkkakampausta. Ideoita?
Eli mulla on nyt vähän yli olkapään tulevat hiukset. Hiuslaatuni on aina ollut sellainen että vaikka kuinka harjaan ja selvitän, avonaisena ne menevät takaa takkuun alle 30min aikana. Kaiken maailmaan käsittelyjä on tehty ja pari parturia on sarjahoitanut hiuksiani ja silti menevät takkuun.
Olen aina haaveillut pitkistä hiuksista ja vaikka mitä olen tehnyt niin nämä eivät kasva pidemmiksi kun vähän yli olkapään ja oma hiuslaatu saa nämä takkuun. Olen vähän yli 30-vuotias ja olen huomannut että kolmekymppiset leikkaa sen "nuorekkaan ja uniikin" polkkatukan. Se ratkaisisi takkuongelman mutta en halua sitä samaa hiusmallia mikä on niin "uniikki" että oikein oksettaa jo ajatus. Eli olisiko vinkkejä mitä vielä voi tehdä tai muuta hiusmallia? Minulla on ylipainoa ja muutenkin naama sen mallinen että jos hiukset ovat niin lyhyet että korvat näkyy, näytän ihan possulta.
Onko mitään enää tehtävissä?
T: kotiäiti jolla alkaa taas työelämä ja pitää näyttää edes vähän edustavalta eikä takkutukalta
https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/43728877_1…
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen yli kolmekymppisen polkka? En ole nähnyt tuollaista 25 vuoteen. Tai joo, onhan bobeja ja lobeja mutta ne on aina kiharrettuja suoristusraudalla tai puikolla.
Olen huomannut saman kampauksen kun aloitukseen on linkattu. Jos ei kolmekymppisenä leikkaa niin viimeistään nelikymppisenä tuo malli on yli puolella!
Harjalla repiminen on myös ongelma, koska hennot hiukset rikkontuvat. Harvahampainen, sileä ja hyvälaatuinen kampa on paljon parempi. Hennot hiukset voidaan myskin hoitaa liikaa, jos käytän liian paljon tai liian tujua jätettävä, niin huomaan että hiukset menevät takkuun. Sen jälkeen kun ymmärsin näitä juttuja niin omat hennot hiukset ovat voineet paremmin ja myöskin kasvaneet pidemmiksi ilman ongelmia. Arksin pidän myöskin hiukset kiinni, letissä tai nutturassa, suojellakseni niitä.
Kosteuttavat tuotteet ja itselläni on nyt menossa kokeilu, satiinityynyliina. Normi puuvilla on karkea ja hankaa varsinkin takatukkaa. Ottaa aikansa, että tuloksia näkee mutta mun mielestä oma tukka pysyy sileämpänä ja siten takkuuntuu vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen yli kolmekymppisen polkka? En ole nähnyt tuollaista 25 vuoteen. Tai joo, onhan bobeja ja lobeja mutta ne on aina kiharrettuja suoristusraudalla tai puikolla.
Veikkaan että sinulla on tuollaiset hiukset ja sen takia ihmettelet :D
Käytä hiusöljyä päivittäin ja vaihda öljyä välillä, ei suihkeena, miel. suoraan pullosta. Käytä lisäksi hoitoainetta, kun peset hiukset. Pesu vain kerran viikossa! Tällä olen itse onnistunut ja hiukset takamukseen asti nyt (juuri lyhennetty n. 12 cm). Pidän hiuksia kiinni töissä usein, ei oikein työ onnistu kuontalo valtoimenaan....
Hiukset ovat kuollutta solukkoa joka ei paljoonkaan vitamiineillä ja ruokavaliolla muutu. Sinulla on varmaan luonnonkiharaa koska hiukset menevät takkuun. Siihen ei auta muu kuin vaan hyväksyä asia. En ole itse vielä tähän ikään mennessä keinoa takkuuntumiseen löytänyt.
Nro 27 jatkaa vielä että, olen käyttänyt hoitoaineita ja öljyjä, mutta lopputulos on aina sama, takut on ja pysyy.
Mulla on tuollainen takkuuntuva luonnonkihara ja sen kanssa pitää vaan elää. Yleensä annan olla kihara, enkä harjaa muuta kuin pesun jälkeen niin ei ne takut haittaa. Tai sitten pidän kiinni.
Koita curly girl -metodia, vaikkei oiskaan kiharat. Omille takkuuntuville hiuksille on auttanut sulfaatiton shampoo ja hiusten kuivaaminen bambuhupussa hankaamisen sijaan.
Ovatko hiuksesi takkussa myös kampaajan peseminä?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko hiuksesi takkussa myös kampaajan peseminä?
Ovat, vielä pahemmin, ellei laiteta hiusnaamiota eli todella hoitavaa voidetta.
Yleensä vien kampaajalle oman sampoon, sulfaatiton, silikoniton jne. kosteuttava orgaaninen sampoo.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ruokavalio, vitamiinit ja hyvät rasvat. Jos on kuivat latvat niin vähän öljyä myös ulkoisesti. Hoitoaineen käyttö.
Jos vitamiinit ja ruokavalio auttaa niin siinä voi mennä hetki. Eihän ne hiukset latvoista kasva vaan juurista.
Käytä siinä takkukohdassa erityisiä hoitoaineita tai öljyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pehmeä hiuslaatu niin se vain takkuuntuu.
Niinpä, mulla on sellainen myös. Kaikki vähäinenkin hankaus saa tukan takkuun. Harjaan hiukset aamulla, lähden töihin, otan kaulahuivin pois töissä, niin jo on mulla niskahiukset kauheessa solmussa. Hiuslaatu, ei voi mitään... Tai voisihan ne leikata lyhyiksi mutta ei kiitos vielä ainakaan.
Onko sulle tehty ikinä olaplexiä tms. keratiinihoitoa? Itsellä ei ole kokemusta, mutta voisko sellainen auttaa?
Mulla on samanlainen hiuslaatu ja välillä takaosaan muodostui rastamaisia takkuja. Kesällä ostin Inkuton kiharille hiuksille tarkoitetun mangopalashampoon ja hoitoainepalan. Ovat curly girl- sopivia tuotteita. Ihan mieletön muutos hiusten kunnossa tapahtui jo ekoilla pesuilla. Suosittelen kokeilemaan.
Mä nauran sille, että sä kuvittelet olevasi jotenkin parempi kuin muut, kun et halua samanlaista hiustyyliä kuin muilla, vaikka sun oma hiuslaatu soveltuu vain sellaiseen halveksimaasi polkkaan. Sä olet ihan superuniikki lumihiutale!
Ps. Mulla ei ole polkkaa
Samantyyppinen hiuslaatu täällä ja pitkät hiukset. Seuraavat asiat on auttaneet:
-sulfaatittomat ja silikonittomat, kosteuttavat shampoo ja hoitoaine. Jos silikonia eksyy hiuksiin niin syväpuhdistava shampoopesu
-hiusnaamio pari kertaa viikossa
-hiuksiin jätettävä hoitoaine aina pesun jälkeen pyyhekuiviin hiuksiin
Ainakin Noughtyn tuotteet toimivat minulla hyvin, samoin Garnierin mango-hiusnaamio.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle tehty ikinä olaplexiä tms. keratiinihoitoa? Itsellä ei ole kokemusta, mutta voisko sellainen auttaa?
Auttaa hetken mutta ei tod kauaa.
Ei ap, mutta kokeillut.
Olisko heittää jotain linkkiä jostain kampauksesta mikä on toiminut käytännössä? :)
Ap